Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Petr Hlawiczka, 16. května 2022, 06:50 Google+

Pilot Mercedesu George Russell promluvil o tom, jak náročná je snaha o jízdu na limitu s letošním monopostem W13, který v důsledku přísavného efektu poskakuje i v zatáčkách při nižších rychlostech než vozy soupeřů.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 18.05. 19:41) Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W13 v Imole

George Russell s Mercedesem W13 v Imole | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy po osmi konstruktérských titulech v předchozích sezónách zažívají hořké vystřízlivění, když na závodních okruzích nestíhají na Ferrari s Red Bullem, občas se musí sklonit i před dalšími vozy menších týmů. Naposledy v Miami se v pátek již zdálo, že udělají pokrok, v sobotu ale byli opět nekonkurenceschopní.

Pro piloty je ovládání nekonzistentního vozu náročné, přesto věří v jeho potenciál: "Má na to, jen se musíme pokusit tu výkonnost odemknout. Myslím, že stále opravdu nerozumíme tomu, proč je tak nepředvídatelný," přiznává George Russell.

"Toto [Wolff] často používá slovo primadona, což je podle mě ještě mírné vzhledem k takové nepředvídatelnosti. Když ta věc začne zatáčkách poskakovat, tak je zabijákem," hodnotí mladý pilot letošní Stříbrný šíp W13, který v předsezónních testech doznal velké změny v podobě odstranění bočnic.

img-responsive

George Russell stále doufá, že se Mercedesu podaří přijít na to, v čem je problém | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Dobře víme, že je v něm rychlé závodní auto. Pátek byl úplný úlet, fakt nechápeme proč," vrací se Russell k tréninkům v Miami. "Lewis v sobotu odvedl lepší práci než já, když se kvalifikoval na 6. místě. Ali i po palivové a výkonnostní korekci své nejrychlejší časy zajel v pátek, zatímco všichni ostatní jezdci se zlepšili o více než sekundu."

"Mé závodní tempo bylo v pátek o dvě setiny pomalejší než u Leclerca. Ale v neděli jsme byli opět o půl sekundy až o sekundu pozadu, takže nevím," kroutí pilot Mercedesu nechápavě hlavou.

"Abych byl upřímný, rád bych vám to nějak vysvětlil. Máme ty nejchytřejší inženýry v oboru, pracují na tom ve dne v noci, aby tomu porozuměli. A přesto opravdu stále nemáme odpověď na to, proč tomu tak je. Musíme tedy pokračovat v analýze," pokračuje zoufalý Russell, jemuž v šampionátu patří čtvrtá příčka za vedoucím Charlesem Leclercem a dvojicí Red Bullu.

img-responsive

Auto poskakuje i v zatáčkách, piloti nemůžou jezdit naplno | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Myslím, že si zasloužíme páté a šesté místo. Na některých okruzích jsme zřejmě v sobotu zajeli pod své možnosti, což nám stěžuje neděle. Poslední víkend jsme předvedli největší míru příslibu, stále jsme však hodně pozadu," uznává Russell.

Jeho šéf Toto Wolff již připustil, že si Mercedes pohrává s myšlenkou návratu k předchozímu konceptu s plnými bočnicemi. "Předtím ale musíme nejdříve pochopit, kde dochází k chybě... jde očividně o velmi citlivý koncept. V určitou chvíli se samozřejmě musíte rozhodnout, co budete dělat příští rok. Ale už to není tak, že můžete rok odepsat a soustředit se na další. Pravidla zůstávají v podstatě stejná."

Na otázku, jestli bychom se mohli vrátit ke klasickým bočnicím ještě v průběhu letošní sezóny, odpovídá: "Nic bych nevylučoval. Musíme však poskytnout výhodu našim lidem, kteří v minulosti postavili skvělá auta, a [stále] si myslíme, že to je ta správná cesta," dodává šéf Mercedesu  k inovativnímu konceptu vozu bez bočnic.

Vytisknout

Diskuze: Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 18.05.2022 19:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Vestappen a Charles Leclerc  v těsném souboji v závěru závodu v Saúdské Arábii

Dochází Red Bullu peníze na vývoj? Marko nekompromisně odpovídá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud