V kvalifikaci na GP Číny byly Williamsy dokonce úplně nejpomalejší ze všech. Pokles maximální rychlosti je ještě více vidět při porovnání s loňským rokem. "Letos došlo ke změně filozofie. Nikdo samozřejmě nechtěl rozhodit celý balanc, ale chtěli jsme ho posunout zhruba k úrovni 50:50.
Neřekl bych, že jsme plánovali ztratit rychlost na rovinkách. Ale řekl bych, že jsme tušili, že už nebude nejrychlejší. Ale na druhou stranu jsme očekávali, že získáme něco, co nám doposud chybělo," říká Sergej Sirotkin. Obecně všechny maximální rychlosti klesly díky Halo ochraně kokpitu, kvůli které jsou auta těžší.
Jenomže Williams byl vloni průměrně po třech Grand Prix v Austrálii, Bahrajnu a Číně o 5,98 km/h nad průměrem nejrychlejších rychlostí v kvalifikacích, letos je o 2,4 km/h pod tímto průměrem. V závodech je pak situace následující: letos je o 1,84 km/h pod průměrem maximálních rychlostí, vloni byl o 8,64 km/h nad průměrem.
Lance Stroll dodává: "Ztratili jsme hodně v naší silné stránce a nezískali dost ve slabé stránce. Také ovladatelnost se nezlepšila tak, jak jsme v důsledku změny čekali. Rychlost v přímce byla vloni velmi dobrá - to se hodilo při předjíždění nebo bránění pozice. Rychlost v zatáčkách není taková, jakou bychom chtěli."
Podle jezdců je hlavním problémem stabilita auta. O víkendu na Williams čeká těžký závod s dlouhými rovinami, vloni zde Stroll získal první stupně vítězů. Dle Sirotkina však "tým ví, co dělat. Je třeba zlepšit pár věci, které udělají auto zase konkurenceschopné".
Rus dále prozradil, že se Williams potýká s chlazením auta. Chlazení zatím nefungovalo dostatečně efektivně. Tým totiž zvolil agresivní cestu i zde - proudící vzduch použil namísto chlazení více k vytváření přítlaku. Ale "z toho, kde teď jsme, nevidíme žádný výsledek tohoto přístupu," přiznal Sirotkin.