Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 11. srpna 2020, 20:44 Google+

Luca Di Montezemolo zažil s Ferrari řadu vrcholů i pádů. Byl to právě on, kdo automobilku vedl v časech hojnosti s Michaelem Schumacherem a je to právě on, kdo nese svůj podíl na nedobrém vstupu Ferrari do hybridní éry Formule 1, který se s červenými táhne dodnes.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 12.08. 21:25) Napište svůj názor
di Montezemolo, Luca

di Montezemolo, Luca | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Formule 1 se od roku 2014 ponořila do hybridní éry, ve které zatím bezvýhradně dominuje Mercedes. Stříbrné šípy získaly od zavedení nových motorových pravidel všechny tituly. Takovou dominanci svět nejrychlejších vozů snad ještě nezažil. 

Dominanci, před kterou se musí sklonit i Ferrari. Nejslavnější stáj v historii Formule 1 zatím stále nemůže najít recept na zdolání bezchybného Mercedesu. Důvody této skutečnosti je ale třeba hledat mnohem hlouběji než letos, minulý rok či předminulý rok. Přesně o tom hovoří bývalý prezident Scuderie Luca Di Montezemolo.

Když jsme se začali připravovat na vstup do hybridní éry, byl jsem prezidentem Ferrari já. Přijal jsem to, protože šlo o věc, která byla nevyhnutelná. Motorsport musel být zelenější," říká Montezemolo. 

Jenže nejen on, ale i celé Maranello podcenilo náročnost takového kroku, což nyní dvaasedmdesátiletý rutinér zpětně přiznává. „Naše společnost neměla s touto technologií žádné zkušenosti, nebyla to věc, která by patřila do naší kultury. Podcenili jsme to" hlásí někdejší pravá ruka Enza Ferrariho. 

img-responsive

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

A kdy mohou fanoušci Scuderie očekávat zlepšení? Mnoho z nich se upíná k revolučnímu roku 2022, ale ani tenhle termín nelze brát jako jistojistou záruku lepších zítřků.

„Formule 1 se hodně změnila. Je to jiný sport, než třeba deset nebo patnáct let dozadu. Jedno se ale nezměnilo, v těžkých časech musíte vždy držet pohromadě a chránit svoje lidi. Tak to teď musí udělat s Binottem, dobře ho znám, je to schopný chlap, ale musí mu dopřát klid."

V časech Schumiho jsme měli opravdu silnou strukturu zaměstnanců, ale i tehdy jsme si museli projít těžkými okamžiky, abychom se mohli radovat," uzavírá Luca Di Montezemolo. 

Vytisknout

Diskuze: Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 12.08.2020 21:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alfa Romeo představení nového auta chystá v Polsku

Poprvé v Polsku! Alfa Romeo oznamuje datum a místo představení nového vozu C41

George Russell při pátečním tréninku v Sáchiru

Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Dočká se letos Verstappen s Red Bullem poháněným Hondou konečně titulu?

Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

Lewis Hamilton za 14 sezón v F1 vystřídal pouze dvě značky

Přestupy pilotů F1 dříve a dnes. Co se změnilo a proč?

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

Helmut Marko se Sebastianem Vettelem

Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

Historie

Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Williams

Proč se jezdcům z Formule 1 daří v IndyCar?

Lance Stroll při pátečním tréninku v Sáchiru

Synové miliardářů na trati: Nikita Mazepin versus Lance Stroll

Speed, Scott

Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

F1 v Monaku

F1 se má v roce 2021 vrátit k normálu, dokončuje kalendář závodů. Kdy se na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  2. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  3. Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

  4. Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

  5. Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

  6. Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud