"V aerodynamickém tunelu máme lepší auto," těší Ferrari. Na co se ve vývoji zaměřuje?

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2022, 07:00 Google+

Ferrari si po vydařeném vstupu do sezóny věří. Po prvních třech velkých cenách vede s náskokem šampionát a ve vývoji má vylepšení, díky kterým by si chtělo svůj náskok nad konkurencí udržet.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 23.04. 12:52) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari F1-75 během tréninku v Džiddě

Carlos Sainz s Ferrari F1-75 během tréninku v Džiddě | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Stáj z Maranella od prvních testů v Barceloně žádné větší novinky ještě na svůj vůz F1-75 nenasadila. Od počátku tvrdí, že se jej snaží lépe poznat a vyladit. Rudý monopost je univerzálně rychlý za všech podmínek a zároveň šetrný k pneumatikám. V šampionátu konstruktérů po 3 podnicích vede s náskokem 39 bodů před Mercedesem, Red Bull je po sérii odstoupení o dalších 10 bodů pozadu.

V továrně přitom chystají ještě lepší verzi současného auta. "Věříme, že náš vůz dokážeme vyvíjet. Už máme v aerodynamickému tunelu díly a auto, které je očividně lepší než to, které máme na trati, podobně jako všechny týmy," popisuje nadšeně Carlos Sainz.

Podle něj přesně vědí, co musí zlepšit, proto se zaměřují na klíčové oblasti. Jednou z nich je maximální rychlost, v níž je obvykle Red Bull lepší: "Jako tým se snažíme zaměřit a trochu zlepšit maximální rychlost, abychom s nimi dokázali v závodě trochu více kolo na kolo bojovat, protože v Džiddě vypadali velmi silně," rozvádí španělský pilot.

"Pokud jde o zbytek, tak si myslím, že vůz máme velmi dobře vyvážený. Máme celkově dobrý pocit a také jsme spolehliví. Musíme se jen držet při zemi a dále pozorovat, v čem bychom tohle auto mohli zlepšit," vybízí svůj tým 27letý jezdec před víkendovým závodem v Imole.

img-responsive

Carlos Sainz ja nadšený tím, co má jeho tým ve vývoji | foto: Scuderia Ferrari

Scuderii i přes jasné vedení stále nepovažuje za favorita na zisk mistrovské trofeje: "Favority jsou Red Bull a Mercedes, protože my jsme posledních několik let o titul nebojovali a oni v předchozích ročnících ve vývoji Ferrari předčili," zdůvodňuje Sainz.

"Pořád jsme super opatrní. Víme, že máme skvělé auto, na trati jsme dali dohromady výborný vůz, ale tyto dva týmy v posledních dvou či třech letech bojovali o titul a vědí, o kolik se musíte zlepšit. Přesně vědí, co mají dělat," odkazuje dále na konkurenci.

"Možná nám trocha zkušeností schází. Myslím, že máme skvělé lidi a jsme připravení, ale nevím... Pořád jsme opatrní a trochu čekáme na to, co se přihodí," dodává španělský pilot, jenž na svého týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí 38 bodů.

img-responsive

Ferrari se snaží zaměřit na svou maximální rychlost, v níž za Red Bullem zaostává | foto: Red Bull Content Pool

Ferrari hodlá v Imole nasadit jen pár drobných vylepšení, větší novinky si stále nechává na později. "Rozhodli jsme se toho moc nepřivézt, protože v sobotu nás čeká sprinterský závod, k dispozici proto bude pouze jeden hodinový trénink. To není moc času na vyzkoušení nových dílů," přibližuje velvyslanec týmu Marc Gené.

"Raději se budeme v pátečním tréninku soustředit na nastavení, po něm hned následuje kvalifikace. Preferujeme se zaměřit na nastavení, abychom tohle auto dostali co nejníže. Čím níže jezdíte bez poskakování, tím vyšší výkonnosti samozřejmě dosahujete," zdůvodňuje Gené.

V Imole nás čeká další zajímavý podnik. Podle předpovědi počasí by akce mohla být okořeněna deštěm, soupeři navíc navzdory formátu víkendu nové díly hodlají přivézt. Novinky avizovali u Alpine, AlphaTauri, Haasu, McLarenu i Red Bull, který hodlá nasadit odlehčenou podlahu.

Vytisknout

Diskuze: "V aerodynamickém tunelu máme lepší auto," těší Ferrari. Na co se ve vývoji zaměřuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 23.04.2022 12:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

George Russell v závodě v Melbourne

V simulacích je Mercedes o sekundu rychlejší, říká Wolff. Kdy dojde ke zlepšení?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud