"Mohlo jít o jiný příběh, vinu za pomalá výjezdová kola ale bereme na sebe," kaje se Marko

Petr Hlawiczka, 22. března 2022, 07:00 Google+

Max Verstappen ve Velké ceně Bahrajnu přišel kvůli pomalým výjezdovým kolům po svém přezutí o možnost dostat se před vedoucího Charlese Leclerca. Netlačil na to záměrně poté, co k tomu dostal pokyn od svého týmu.

Počet komentářů:  96 komentářů (Poslední 24.03. 10:32) Napište svůj názor
Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Bahrajnu

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Bahrajnu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Úřadující mistr světa se dvakrát snažil dřívější zastávkou "podseknout" lídra závodu s Ferrari, ani jednou mu to však nevyšlo. Na pokyn svého inženýra na to po návratu na trať netlačil, aby neomezil životnost pneumatik v pozdější fázi svého stintu. Leclerc zamířil ke svým mechanikům vždy v následujícím kole a pokaždé se vrátil před Holanďana.

"Takže už dvakrát jsem jel zlehka ve výjezdovém kole a nejsem vpředu. Už to nikdy znovu neudělám!" rozčiloval se Verstappen do rádia. Pokud by jel naplno, mohl se dostat do vedení závodu. Otázkou je, jak dlouho by v něm vydržel vzhledem k vyšší rychlosti Ferrari.

Za pokus to nicméně stálo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko to ví a bere bere chybu na svá bedra: "Maxovi bylo řečeno, aby se během výjezdových kol držel zpět. Pokud by jel normální rychlostí, byl by před Leclercem. A když jste vpředu, jde o zcela jiný příběh."

"Jenže naše degradace pneumatik byla neuvěřitelně vyšší než u Ferrari a výkon jejich motoru byl také velmi působivý. Ale i tak, kdyby byl Max před Leclercem, možná by šlo o jiný příběh," přemýšlí Marko o alternativním průběhu Velké ceny Bahrajnu.

Bylo pomalé výjezdové kolo Verstappena chybou samotného jezdce nebo Red Bullu? "Bylo to celé strategii z naší strany. Čili šlo o naši chybu, nikoliv o Maxovu," odpovídá 78letý Rakušan.

Podle šéfa týmu Christiana Hornera to je vždy o kompromisu, jak moc na pneumatiky tlačit v úvodním stintu, soupeř měl podle něj nicméně stejně navrch.

"Problémem je vždy rovnováha - cokoliv si vezmete z pneumatik v úvodu stintu, o to přicházíte později. Myslím, že jsme podcenili podseknutí, ale Ferrari mělo takovou rychlost, že i kdybychom získali tu pozici na dráze, tak by nás předjeli. Nám zkrátka ta rychlost scházela," uznává Horner.

Verstappen nakonec do cíle stejně nedojel, stejně jako Sergio Pérez s druhým Red Bullem. Oba zastavila závada v palivovém systému, rakouský tým tak odjel ze Sáchíru ke svému velkému zklamání zcela s prázdnou.

Vytisknout

Diskuze: "Mohlo jít o jiný příběh, vinu za pomalá výjezdová kola ale bereme na sebe," kaje se Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 24.03.2022 10:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 96 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v cíli závodu v Bahrajnu

FOTO: Závodní debut nových vozů v Bahrajnu - euforie Ferrari, hořké zklamání…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud