Aston Martin využil jen 10 % věcí z loňského vozu, kvůli přísavnému efektu bude jezdit co nejníže

Petr Hlawiczka, 11. února 2022, 06:30 Google+

Aston Martin včera ukázal svou novou zbraň a jeho technický ředitel Andrew Green pohovořil o tom, jakým výzvám při jeho vývoji čelili a co očekává od výkonnosti vozů pro rok 2022.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 12.02. 07:52) Napište svůj názor
Aston Martin AMR22

Aston Martin AMR22 | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

"U AMR21 jsme toho převzali z předchozího auta spoustu, ale AMR22 je revolučním vozem. Využili jsme asi jen 10 auta z roku 2021, což je relativně málo. A pravidla nám přinášejí různé výzvy," odhaluje šéf řízení výroby Simon Cayzer.

Optimální výkonnost nových monopostů bude vycházet ze schopnosti provozovat monopost co nejníže vozovky, což posílí přísavný efekt nové 3D podlahy. Vozy budou jejím prostřednictvím generovat více přítlaku, o který přišly v důsledku různých omezení (zákaz deflektorů a křidélek před bočnicemi, zákaz foukání vzduchu skrz nápravy, zjednodušení křídel atd.) - to má však pozitivní dopad na čistější proudění vzduchu za vozem, což zlepší jízdu těsně za sebou a možnosti předjíždění.

"Z aerodynamického hlediska existuje několik výzev. To, že jde o vůz s přísavným efektem znamená, že vzdálenost od země je klíčová. Čím blíže k zemi s ním pojedete, tím více výkonnosti získáte. To uplatníte při nastavení, které zajistí tu nejvyšší výkonnost," popisuje Andrew Green.

Zadní část vozu AMR22

Zadní část vozu AMR22 | zdroj: Aston Martin

"Skončíte u relativně tuhého vozu. Abyste si tedy udrželi tu polohu, blízkost k vozovce, piloti budou řídit něco, co se bude celkem podobat motokáře," přibližuje technický ředitel Aston Martinu.

"V oblasti aerodynamiky jsme celkem dost ztratili ve srovnání s vysoce vyvinutými vozy, které jsme měli v roce 2021. Tato auta nyní představují krok zpět, pokud jde o vývoj. Většina týmů na nich pracuje méně než rok. Předchozí generace se svým aerodynamickým konceptem měla za sebou mnoho let vývoje," pokračuje Green.

"Nyní očekáváme krok zpět, myslím si ale, že díky sklonu vývoje nebude trvat dlouho, než se my a všechny týmy překročí úrovně přítlaku, jež jsme pozorovali v roce 2021," očekává rychlý pokrok a pokles časů na kolo. Prozradil, že se jim během pouhých pár měsíců podařilo zvýšit výkonnost až o 50 %. Monoposty by obecně měly být zpočátku o něco pomalejší, v průběhu sezóny se však budou zlepšovat.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin využil jen 10 % věcí z loňského vozu, kvůli přísavnému efektu bude jezdit co nejníže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 12.02.2022 07:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Aston Martin AMR22

Aston Martin představuje nový vůz AMR22 - naváže s ním Vettel na dřívější…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud