Oba hlavní kandidáti na titul spolu měli v průběhu Velké ceny Saúdské Arábie celou řadu incidentů. Verstappen dostal jeden trest za to, že vyjel mimo trať, čímž získal přetrvávající výhodu v souboji s pilotem Mercedesu.
Oba spolu později havarovali, když Max na rovince zpomalil, aby pustil Hamiltona před sebe. Ten do něj zezadu narazil a poškodil si přední křídlo, přesto nakonec závod vyhrál a před rozhodujícím podnikem sezóny tento víkend v Abú Zabí se na Verstappena bodově dotáhl.
VIDEO: Kolize Verstappena s Hamiltonem v Džiddě (zdroj: formula1.com)
Komisaři měli včera plné ruce práce a po závodě, v 1:36 hod nad ránem, se rozhodli udělit pilotovi Red Bullu ještě jednu penalizaci za to, že způsobil kolizi na jedné z rovinek.
Verstappen dostal od svého týmu pokyn, aby předal pozici Hamiltonovi "strategickým" způsobem před 26. zatáčkou, za níž by získal možnost využít DRS a svého soupeře znovu předjet.
Holanďan uvedl, že netuší, proč jej Hamilton nepředjel, ten zase uvedl, že nevěděl o pokynu pro Verstappena pustit jej před sebe. Rozhodující pro trest nicméně bylo to, že Red Bull najednou přibrzdil (naměřeno zpomalení 2,4 G).
Hear Max and Lewis' thoughts immediately after the race 🗣#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/a0efgGmUaF
— Formula 1 (@F1) December 5, 2021
To komisaři označili (celý originální dokument zde) za "nevyzpytatelné, což bylo rozhodující příčinou kolize. Proto byla udělena standardní penalizace pro tento typ incidentu ve výši 10 sekund," zdůvodňují ve oficiálním popisu nehody, byť na druhou stranu akceptovali, že Hamilton jej "mohl předjet, když poprvé zpomalil."
Tento trest pro Verstappena naštěstí neměl vliv na konečné pořadí, jelikož třetí Valtteri Bottas projel cílem téměř 21 sekund po něm. Maxovy penalizace v konečném součtu dosáhly 15 sekund, v oficiálních výsledcích mu tedy zůstalo na druhé pozici zaručující 18 mistrovských bodů ještě 5,706 sekund k dobru.
Kromě časové penalizace zatížili Maxovo konto ještě 2 trestnými body, za uplynulých 12 měsíců jich nasbíral celkem 7. Pokud by dosáhlo 12, nemohl by v následujícím závodě startovat.