Formule 1 zůstává na zámořské půdě, po zastávce v americkém Austinu jsme se přesunuli do Mexika. První trénink přinesl slunečné počasí a poměrně divoký průběh. Do vedení se brzy dostaly vozy Mercedesu, které následovaly Red Bully. Na tom by nebylo nic až tak překvapivého, nicméně s tím, že havárie potkají Charlesa Leclerca i Sergia Péreze už nikdo moc nepočítal. Monačan si drobně poškodil zadní křídlo, to Pérez na tom byl ještě hůře. Ten si zadní spoiler doslova zničil, navíc se zdálo, že v jeho případě dostalo zabrat i zadní zavěšení.
Na první pohled bylo zřejmé, že asfalt na mexickém okruhu hodně klouže, což týmům situaci rozhodně neulehčovalo. Většina nasbíraných dat totiž v takovém případě nemá nikterak zásadně vypovídající hodnotu. Tak či tak se v solidním světle ukazovala AlphaTauri. Oba její piloti se během úvodní půlhodiny pohybovali v elitní pětce výsledkové listiny.
Zajímavostí byla také různorodost ve volbě pneumatik. V akci jsme viděli během úvodních měřených jízd všechny tři sady, což by mohlo indikovat velkou variabilitu strategií pro nedělní závod.
Peraltada BITES!
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
Both Charles Leclerc and Sergio Perez slide backwards into the barrier and pick up some rear wing damage 😱#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/ZM4Jzi5F1D
Za zmínku stojí rovněž úchvatná mexická kulisa. Bylo vyprodáno. Dvaadvacet minut před vypršením času pro první trénink zajel nejrychlejší čas Verstappen. Ještě větší radost však měli mexičtí fanoušci z opětovného výjezdu Sergia Péreze. Poškození, které utrpěl Pérezův vůz tedy nebylo nikterak závažné. Na trať se těsně po Sergiovi dostal i Leclerc, také v jeho případě mechanici obtížnou situaci zvládli.
Drobný výlet mimo trať předvedl Raikkonen. Nic si z toho ale nedělal, vždyť Finovi zbývá posledních pár závodů ve Formuli 1. Kimi byl navíc vždy znám svou flegmatickou povahou a jak se říká... Starý strom nepřesadíš. Navíc forma Alfy není světoborná, koneckonců tým už letošní sezonu pouze dojíždí.
V závěrečné pasáži úvodního tréninku zazářily oba Mercedesy. Bottas zajel nejrychlejší čas, Hamilton byl těsně za ním. Ani Red Bully ale neztráceli z třetího a čtvrtého místa příliš. Vypadá to, že máme zaděláno na další třaskavou bitvu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,341 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,417 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:18,464 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:18,610 |
5. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:18,985 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,463 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:19,656 |
8. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,667 |
9. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:19,759 |
10. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:19,858 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,011 |
12. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:20,026 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:20,030 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:20,273 |
15. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,301 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:20,344 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:20,517 |
18. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:21,580 |
19. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:22,144 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:22,819 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ