Red Bull
Max Verstappen, 1.místo
Být tu na pole-position je úžasné. Začátek kvalifikace byl obtížný, protože trať byla o něco teplejší než ve třetím tréninku. Je těžké tu zajet optimální kolo, v takové nadmořské výšce jsme s těmito vozy ještě nejeli. Proto jsme se po tréninku snažili udělat pár úprav a hledali dobré vyvážení. Hlavně na začátku kvalifikace jsme neměli dostatečnou přilnavost a auta dost klouzala. Nakonec jsme to ale zvládli. Do první zatáčky je tady daleko, takže zítra potřebuju perfektní start. Máme rychlé auto a to je, myslím, to nejdůležitější. Je neuvěřitelné vidět nadšení všech fanoušků, je dobré, že Checo je blízko mne, doufám, že zažijeme zábavný závod se spoustou předjíždění.
Sergio Pérez, 4. místo
Od začátku kvalifikace byl problém se spojením - neměl jsem žádné informace o časech na kolo, sektorech, vyvážení brzd a nefungovalo mi DRS, o většinu věcí jsem se musel postarat sám. Bylo to složité, byl jsem na začátku kvalifikace jako slepec, nevěděl jsem, v jaké fázi se nacházím, byl to strašný zmatek. Když se na to podívám, degradovalo to mé výkony v Q1 i Q2, takže dostat se nakonec tak blízko pole-position je za daných okolností dobré. Moje umístění neodpovídá mým představám, mohl jsem být lepší, třetí místo by bylo ideální.
Těším se na zítřek a pokusím se zajet perfektní závod, atmosféra je úžasná, musíme být ještě silnější. Potřebuji dokonalý start, stále věřím, že to zítra dokážu. Jsem si vědom veškerého úsilí, vynaloženého lidmi, aby mě v tomto víkendu podpořili - je to neuvěřitelný pocit závodit na domácí půdě.
Christian Horner, šéf týmu
Po třech neuvěřitelně těsných kvalfikačních částech zajel Max pozoruhodné poslední kolo. Byl jediný, kdo se dostal pod hranici 1:18,0 a pole-position získal náskokem větším než 0,3 vteřiny. Mezi druhým a čtvrtým místem není větší rozdíl než pět setin, což skýtá možnost skvělého zítřejšího závodu. Čeká nás dlouhá pasáž k první zatáčce, což pilotům nabízí mnoho možností. Svou roli tu bezpochyby sehrají také diváci, těžit z toho bude rozhodně Checo, dnes byli fantastičtí, takže se těšíme na zítřek, co nám přinese.
Mercedes
George Russell, 2. místo
Zdá se mi, že jsem si zasloužil víc - vůz je tento víkend skvělý, což je důkaz tvrdé a dlouhodobé práce. Vysoká nadmořská výška snižuje důležitost odporu na rovinkách, aktualizace pro Austin funguje dobře i tady. Minulý týden jsme u Lewise viděli, čeho je vůz schopen a tento víkend máme pocit, že na nás čeká pole-position. Byl jsem pro poslední pokus motivován, ale v kvalifikaci se žádné body neberou, i tak jsem nadšený, že jsem opět v první řadě. V závodě do toho půjdeme nadoraz, naše včerejší závodní simulace vypadaly hodně slušně, takže se těším na závodění a uvidíme, co zvládneme.
Lewis Hamilton, 3. místo
Jsem hrdý na náš tým - byla to naše nejlepší kvalifikace za celou letošní sezónu. Jen to ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdát a cestou vpřed je vytrvalost, takže velké díky všem tady i v továrně. Pokud jde o zajetá kola, byla docela vyrovnaná, ale když je vám smazán první čas, musíte samozřejmě mít jistotu, že druhé kolo bude absolutně čisté. Auto produkovalo stále větší výkon, je skvělé být tak blízko vozům Red Bull, celý rok marně pronásledovaných. Budeme tedy pokračovat v nastoupené cestě a jsem s třetím místem spokojený. Do první zatáčky je to ostatně dost daleko...
Toto Wolff, šéf týmu
V třetím tréninku jsme měli megavůz, což potvrdily časy z těchto jízd, ale podmínky se trochu změnily a vpředu to bylo těsnější. Po celou dobu kvalifikace jsme se Verstappenovi opravdu nemohli rovnat, ale George prakticky až do zatáčky 12 držel hodně podobný čas. Přesto máme dobré výchozí pozice pro zítřejší závod - plyne z nich pro nás příležitost. Naše poslední modernizace pro Austin funguje i tady dobře, v konfiguraci s přítlakem jsme letos byli konečně nejlepší, takže se pomalu, ale jistě vracíme zpět na absolutní špici.
Ferrari
Carlos Sainz jr., 5. místo
Byl to boj. Že jsem se s autem doslova pral muselo být na první pohled jasné. Nevím, jestli byl vůz špatně nastaven, spletli jsme se s pneumatikami nebo to má na svědomí nadmořská výška, mající na nás silnější vliv, opravdu netuším. Je jasné, že na jedno kolo nebyly naše vozy tak konkurenceschopné jako v jiných Grand Prix. Pro mě byl největší problém v nepředvídatelnosti auta než cokoli jiného. Jízda po obrubnících není nijak komfortní, zejména v prvních dvou sektorech, takže bylo opravdu náročné dát dohromady perfektní kolo. Musíme se tedy soustředit na absolvování dobrého závodu s vědomím, že o tomto víkendu nemusíme být nejrychlejší.
Charles Leclerc, 7. místo
Bylo to nesmírně těžké, jsem si jist, že mám určitý problém. Musíme se na to podívat. Asi to byla motorová záležitost. Na rovinkách jsem ztrácel spoustu času, bylo tam hodně problémů s ovladatelností. Plyn jakoby nefungoval. Myslím tím, že motor adekvátně nereagoval na sešlápnutí plynového pedálu. Zejména ve vysokých rychlostech to bylo extrémně obtížné. Doufám, že to do zítřka napravíme. Pokud ano, věřím v dobrý výsledek, pokud ne, vůbec si nejsem jistý, jak všechno dopadne. Mám za to, že se jedná o nárazovou záležitost. Bylo to opravdu hodně zvláštní. Musíme se na to podívat a doufám, že to do zítřka vyřešíme.
Laurent Mekies, závodní ředitel
Byla to těsná kvalifikace. V této sezóně býváme zvyklí mít lepší umístění na roštu, ale dnes jsme se museli spokojit s horším výsledkem. Je pravděpodobné férové říci, že s chováním našich vozů nejsme zcela spokojeni, je tu možná několik záležitostí, s nimiž si musíme poradit, abychom byli konkurenceschopnější. Jak již bylo řečeno, myslím, že jistý potenciál existuje. Rozdíly byly relativně malé a v určité fázi Q2 to vypadalo, že bychom mohli bojovat o lepší pozice. Jak se však později ukázalo, startujeme za našimi největšími konkurenty.
Závod to bude těžký a dlouhý, viděli jsme mnoho vozů jak bojovaly se skluzem více než obvykle - mohl by to proto být závod plný překvapení. Doufejme, že budeme mít příležitost odvézt odtud solidní porci bodů. Dnes večer se soustředíme na to, abychom pochopili, jak vytěžit více z balíčku určeného pro Mexiko, budeme se snažit, abychom byli zítra ve středu dění.
Alfa Romeo
Valtteri Bottas, 6. místo
Byla to opravdu dobrá kvalifikace, navíc po celý víkend jsem se neustále pohyboval v první desítce. Před zítřejším závodem to je dobrý výsledek, osobně jsem spokojen s tím, že jsem na konci Q3 zajel svůj vůbec nejrychlejší čas za celý víkend, právě když na tom záleželo. Od začátku je auto dobré, potřebovali jsme vylepšit nastavení, abychom získali vyšší výkon. Pomohla nám struktura trati s pomalými zatáčkami, u nás opravdu dobře fungují. Před zítřkem jsem optimista, pro naše umístění v Poháru konstruktérů potřebujeme body a máme tak výbornou pozici. Je to F1, může se stát všechno, ale jsem vpředu a na tom dnes záleželo.
Guanyu Zhou, 12. místo
Pokud jde o dnešní kvalifikaci, domnívám se, že jsem ze sebe vydal maximum a byl jsem i blízko tomu, abych se dostal do Q3, chyběly pouhé dvě desetiny. Celý víkend jsem se trápil a žádný trénink nebyl bezproblémový, což není na trati, která nepatří mezi nejjednodušší, nic příjemného. Dnes byl pro mě nejtěžší první sektor, takže dostat se tak blízko Q3 v posledním kole bylo pozitivní, snažil jsem se, nakonec jsem to nedokázal, ale tentokrát cítím, že ta mezera byla minimální. Je skvělé registrovat Valtteriho rychlost, celkově musíme vnímat pokrok, jehož oba vozy dosáhly. Ztráta na TOP 10 je vlastně malá, myslím, že bychom zítra mohli být v dobré pozici pro boj o body, uvidíme, jak se nám bude dařit.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Dnešek považuji za dobrý, odvedli jsme výbornou práci, ale musíme ještě uspět zítra. Od Miami je to náš nejlepší kvalifikační výsledek, tedy téměř šest měsíců, ukazuje jak všichni v týmu neustále tvrdě pracují a chtějí dokončit sezónu na co nejvyšší úrovni. Využili jsme vylepšení aplikovaná v několika posledních závodech a pro zítřek máme dobrou šanci. Zhou odjel dobrou kvalifikaci a Q3 mu unikla jen těsně, přesto je to jeho nejlepší výkon od letní přestávky a má před sebou nadějnou příležitost přidat na naše konto nějaké body. Teď je třeba se soustředit na závod, opět předvést co nejlepší práci jak na trati, tak v boxech, abychom si odtud odvezli dobrý výsledek.
McLaren
Lando Norris, 8. místo
Jsem šťastný, dnes to byl dobrý den a s umístěním jsem spokojený. V Q3 jsem zajel dobré kolo a dostal se před oba piloty Alpine, což je v daných podmínkách to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Od týmů vpředu jsme příliš daleko, ale to není nic neobvyklého, takže jsem rád, že mám dobrou pozici pro zítřejší závod. Do první zatáčky to je daleko, stát se může plno věcí. Už se koncentruji na závod a budu se soustředit na čistý start, odjet, sklonit hlavu a dojet v pořádku do cíle.
Daniel Ricciardo, 11. místo
V určitých oblastech bylo leccos slibné, měl jsem dobrou rychlost. První kolo v Q2 bylo povedené, vím o několika místech, kde jsem mohl být lepší - pár zatáček v druhém sektoru - a proto jsem cítil, že se mohu zlepšit. Při druhém kole jsem však vjel do hustého provozu a nájezd do rychlého kola nebyl nejlepší, neměl jsem na optimální teplotě ani brzdy, ani pneumatiky. Potřeboval jsem se na něj lépe připravit, nakonec mě to asi stálo postup. Myslím ale, že před zítřkem jsou naše pozice povzbudivé. Máme solidní rychlost, ale já sám bych rád předvedl mnohem víc a chtěl jsem se dostat až do Q3.
Andeas Seidl, šéf týmu
Vzhledem ke složitosti kvalifikace jsem s umístěním spokojen. Lando využil maximálně nabízené možnosti a vše vygradoval dobrým posledním kolem. Spokojen jsem i s Danielovou pozicí - tento víkend se cítil mnohem komfortněji a pro boj o body má dobré výchozí umístění. Bohužel jeho poslední pokus v Q2 byl ovlivněn mnoha vozy na trati v posledním sektoru, takže pro nájezd pro rychlý pokus neměl optimální přípravu.
Zítra očekáváme náročný a napínavý závod, jak tomu na této trati s velkou nadmořskou výškou a slabší přilnavostí bývá. Důležitou roli bude hrát spolehlivost, stejně jako rozhodnutí, s nimiž jsme oba vozy pro tento víkend připravili, takže můžeme vyrazit do bitvy. Očekáváme, že zdejším skvělým fanouškům připravíme vzrušující mexickou Grand Prix.
ALPINE
Esteban Ocon, 10. místo
Je to dobrý týmový výsledek v kvalifikaci, když jsme s Fernandem v první desítce, což je vždy náš minimální cíl. Udělali jsme dobře, že jsme dnes maximalizovali potenciál vozu, i když si myslím, že v Q3 po solidních Q1 a Q2 zbylo na stole trochu výkonu. Nicméně je to všechno velmi blízko, jsme v mixu o body a víme, že zítra to bude boj. Musíme udělat všechno jako tým pro to, abychom ze závodu získali dobré body. Vím, že budeme připraveni na všechny možnosti.
Fernando Alonso, 9. místo
Dnes to bylo trochu těžší, než se očekávalo, ale i tak jsme docela rádi, že jsme v zítřejším závodě na devátém místě. Je dobře, že jsme na čisté straně startovního roštu a těsně za Landem [Norrisem]. Obecně jsem se necítil tak rychle a bojoval jsem s vyvážením vozu. V Q2 jsem byl desátý, a tak si myslím, že deváté místo bylo potenciálně naše dnešní maximum. S jedinečnými teplotami a nadmořskou výškou tohoto závodu nemůžeme nic považovat za samozřejmost. Tento víkend je to pro všechny stejné a my uděláme vše pro to, abychom získali body u šachovnicové vlajky.
Alan Permane, sportovní ředitel
Na první pohled cítíme, že jsme v kvalifikaci mohli být o něco lepší než devátí a desátí. To znamená, že můžeme čerpat z pozitiv, protože oba vozy jsou zpět v Q3, a co je důležité, máme dobrou pozici pro naši bitvu o šampionát. Esteban předvedl od dnešního dne dobrá zlepšení z FP3, aby se dostal do Q3 a dobře se vzpamatoval ze zklamání z minulého víkendu. Rozhodli jsme se s Fernandem vyjet uprostřed Q3 na čisté trati a myslím, že to pro něj docela dobře fungovalo. Zítřejší závod bude jistě náročný, jako vždy na tomto okruhu, protože je náročný na brzdy, pohonnou jednotku a chladicí systémy. Nejprve potřebujeme vidět šachovnicovou vlajku a budeme počítat s naším silným závodním tempem obou jezdců, abychom si upevnili pozici v šampionátu.
AlphaTauri
Juki Cunoda, 13. místo
Je samozřejmě škoda, že jsem neprošel do Q3. Když se podíváte na rychlost v trénincích, bylo opravdu dobré, takže si myslím, že jsme měli být výš. Pozice na trati v posledním rychlém kole v Q2 nebyla ideální, takže jsem nemohl dostat vůz do řádné teploty a to degradovalo moje kolo. Zítra musíme využít co nejlépe každou příležitost, která se nám naskytne, a usilovat o body.
Pierre Gasly, 14. místo
Včera jsme začali velmi dobře, ale od třetího tréninku s vozem hodně bojuji, klouzal prakticky všude. Normálně jsme schopni takové věci před kvalifikací vyřešit, ale tentokrát se to nepodařilo. S posledním pokusem v Q2 jsem byl docela spokojen, ale rychlost chyběla. Zítra bude třeba něco zkusit, trať je složitá a naše závodní tempo vypadá lépe, takže se určitě nabízí šance posunout se dopředu.
Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozů
Včerejší druhý trénink byl věnován testu pneumatik, z toho důvodu jsme se rozhodli přesunout některé zkoušky na dnešní dopoledne, abychom lépe porozuměli opotřebení pneumatik a současným směsím, zároveň jsme se snažili optimalizovat oba vozy pro kvalifikaci. U Jukiho byl výkon velmi slušný, na Pierrově bylo více potíží, proto pro něj kvalifikace nebyla vůbec jednoduchá. Proto jsme před kvalifikací u Jukiho jenom optimalizovali a dolaďovali výkon, zatímco na Pierrově voze jsme měnili některé části a pokoušeli se o jinou strategii v otázce přípravy pneumatik. Do Q2 jsme se s oběma vozy dostali bez problémů, ale pak už úroveň výkonu nestačila, abychom se dostali do TOP 10. Oba piloti zajeli velmi podobné časy, nyní se soustředíme na závod. Nadmořská výška v Mexiku nás staví před skutečnou výzvu i všechny naše systémy, takže zítra uděláme maximum pro využití všech dostupných možností, abychom získali nějaké body.
Haas
Kevin Magnussen, 15. místo (po penalizacích 19. místo)
Samozřejmě je tento víkend náročnější, od prvního tréninku a pak s testovacími pneumatikami, jež jsme nuceně museli nasadit v druhém. Strávil jsem na trati mnohem méně času, ale vzhledem ke všem okolnostem to bylo v pořádku. Mezi posledním tréninkem a kvalifikací jsme vyměnili podlahu, přední a zadní křídlo, čímž se aerodynamické vyvážení docela změnilo a byl jsem zcela mimo, takže jsme ještě museli udělat úpravy. Dostal jsem se do Q2, což je dobré. Kvůli mé penalizaci pěti míst na startu na kvalifikaci zase až tak nezáleželo, začnu vzadu, ale uvidíme, co budu moci dokázat.
Mick Schumacher, 16. místo (po penalizacích 15. místo)
Moje první rychlé kolo mi bylo škrtnuto, jinak by to stačilo na 7. místo, takže bych se bez potíží dostal do Q2. Tempo mám, ale nemohl jsem ho dnes plně využít - rozhodujícím faktorem byly limity tratě. Je to smůla, protože jinak by kvalifikace byla dobrá, zítřek by nám hodně usnadnila, ale v minulosti se nám podařilo dostat se dopředu i ze zadních pozic, takže doufám, že se tady povede něco podobného.
Günther Steiner, šéf týmu
Pozitivní je postup do Q2, ovšem po penalizaci musí Kevin startovat z 19. pozice, což není vůbec dobré. Myslím, že Mick ve svém rychlém kole v Q1 prokázal, čeho je vůz schopen - bez potíží by se dostal do TOP 10. Ocitl se ale mimo trať - sice mu to neposkytlo žádnou výhodu, ale stalo se - a jeho čas byl smazán. Ve druhém rychlém kole na stejné sadě pneumatik už nedokázal zrychlit, gumy mu to zkrátka nedovolily. Z umístění jsme zklamáni, ale před zítřkem si říkám, že vozy jsou celkem rychlé a doufám, že nějaké pozice získáme podobně jako tomu bylo v Austinu.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 18. místo
Hodně jsme se trápili s přilnavostí, což je důvod, proč jsme tak dole. Včera jsme zkusili pár věcí, dnes také, ale nijak se to neotočilo. Z naší startovní pozice to bude náročné, abychom získali body. Ale je to dlouhý závod, a v závodních podmínkách se nám daří lépe, a může se stát cokoliv.
Sebastian Vettel, 17. místo
Ve třetím tréninku to nevypadalo moc slibně, ale doufali jsme, že v kvalifikaci uděláme krok kupředu. Ale nebylo to tak, trápili jsme se s přilnavostí a celkovým vyvážením, auto se v některých zatáčkách nechovalo moc dobře. Vím z minulosti, že získat tu pódium je neuvěřitelné, ale to je pasé. Ale kdo ví. Vždycky doufám, že v závodě něco speciálního zvládneme.
Mike Krack, šéf týmu
Bylo to trápení celý víkend a kvalifikace nebyla výjimka. Lance i Sebastian si stěžovali na přilnavost, a ať jsme udělali jakoukoliv změnu, auto se prostě nezlepšovalo (jeho vyvážení) a poskytnout jezdcům jistotu. Když jsou rozdíly tak malé, ztráta pár desetin znamená hodně. Dnes jsme bohužel byli na špatné straně toho boje, ale víme, že auto má na víc v závodních podmínkách a tato GP je nepředvídatelná, oba jezdci do toho dají vše, aby bojovali o body.
Williams
Alex Albon, 19. místo (po penalizacích 17. místo)
Ve třetím tréninku to bylo dobré, v autě jsem se cítil fajn. Pro kvalifikaci se ale změnily podmínky, přičemž přilnavost byla o dost nižší a my se trápili. Q2 přesto nebyla daleko. Zítra to bude zajímavý závod. Není tu snadné předjíždět a některá auta jsou rychlejší, než jsme čekali.
Nicholas Latifi, 20. místo (po penalizacích 18. místo)
Před kvalifikací to vypadalo slibně, takže je překvapením, že nám to v ní moc nešlo. Měl jsem problémy s druhou sadou pneumatik, kvůli čemuž jsem přišli o několik desetin. Bojovali jsme si přilnavostí.
Dave Robson, šéf výkonu vozu
Trať byla v kvalifikaci teplejší než v tréninku, což změnilo podmínky. Snažili jsme se tomu nicméně přizpůsobit, ale na výsledku to není znát. Zítra nás čeká dlouhý závod. Pokusíme se odvést co nejlepší práci.