Red Bull chystá pro Portugalsko velké vylepšení, prozrazuje Marko. Ze svého balíku v Bahrajnu nedostal vše

Petr Hlawiczka, 1. dubna 2021, 07:00 Google+

Red Bull měl v Bahrajnu k vítězství blízko, Max Verstappen však po vítězství v kvalifikaci dojel ve velké ceně až jako druhý za Lewisem Hamiltonem, který těžil z lepší strategie Mercedesu.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 02.04. 21:59) Napište svůj názor
Max Verstappen po zastávce v boxech - v Bahrajnu trvala jen 1,9 s

Max Verstappen po zastávce v boxech - v Bahrajnu trvala jen 1,9 s | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

"Před rokem bychom takový výsledek brali všemi deseti. Dosáhli jsme našeho cíle vyvinout hned od počátku skutečný tlak na Mercedes, a s oběma vozy, jelikož Sergio Pérez také předvedl skvělý výkon," uvádí odborný poradce týmu Helmut Marko.

Mexičan prožil chvíle hrůzy před startem, když mu najednou vypověděl službu jeho vůz, po restartu však dokázal dojet do boxové uličky a v závodě nakonec dotáhl až na pátou příčku. "Nebýt technických problémů v zahřívacím kol, mohl skončit na pódiu. Nyní musíme zajistit, abychom z našeho balíku dostali všechno, což se nám v Bahrajnu nepodařilo," upozorňuje Marko.

Hamiltonovi se v závodě díky svým stratégům podařilo "podseknout" Verstappena díky dřívější zastávce, pomáhal si však také vyjížděním mimo trať v zatáčce č. 4. To se mu podařilo až třicetkrát, což podle Roba Smedleyho udělalo celkem 4 sekundy.

Pneumatikové strategie GP Bahrajnu 2021

Pneumatikové strategie GP Bahrajnu 2021 | zdroj: Pirelli

Dokázal však šetřit své pneumatiky v posledním dlouhém stintu a stále zajíždět velmi rychlé časy. "Oba momentálně jezdí na své vlastní planetě," všímá si Marko tempa prvních dvou pilotů, což mnohým dává vzpomenout na legendární duely Ayrtona Senny s Alainem Prostem z let 1988 - 1990.

Další závod v Imole se jede za tři týdny, což je pro Mercedes s rozsáhlými zdroji dost dlouhá doba na to, aby zapracoval na svých slabinách a významně vylepšil svůj monopost W12. V minulosti to už několikrát předvedl.

"Otázkou je, kdo má větší prostor pro vylepšení. V Imole pojedeme víceméně se stejným vozem, s nímž jsme začínali v Bahrajnu. Tam musíme skončit s chybami, které jsme v Bahrajnu udělali - potom budeme v dobré pozici," pokračuje Marko a popírá tak slova hlavního inženýra Paula Monaghana, jenž po závodě uvedl, že mají nějaké novinky připravené již pro Imolu.

img-responsive

Verstappen s Hamiltonem jezdí jinou ligu, zbytek pole jasně převyšují. Kdo z nich letos získá titul? | foto: Red Bull Content Pool

Portimao by mělo být okruhem, který Red Bullu sedí a Mercedesu nikoliv, což uznává také hlavní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin. "První velké vylepšení dostaneme ve třetím závodu v Portugalsku," prozrazuje odborný poradce Red Bullu.

Vypadá to, že nás čeká dlouhá, a hlavně vyrovnaná sezóna. U Red Bullu jde sice cítit zklamání z prvního závodu, ale také sebevědomí a odhodlání letos pořádně potrápit Mercedes a pokusit se je po dlouhé době konečně porazit.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull chystá pro Portugalsko velké vylepšení, prozrazuje Marko. Ze svého balíku v Bahrajnu nedostal vše

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 02.04.2021 21:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamlton dává potěžkat svou trofej Maxovi Verstappenovi na pódiu v Bahrajnu

Bottas je lepší než Rosberg, říká Piquet. A Verstappen by Hamiltona zlikvidoval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud