Red Bull zásluhou Verstappena v Rakousku vítězí, černý den Mercedesů + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2018, 16:45 Aktualizováno 1.7.2018, 17:20 Google+

Před samotným závodem se vyskytlo nemálo otázek, ale jedna z nich zněla, zda má někdo vůbec šanci ohrozit dominantní Mercedesy. Nikdo však nečekal, že Stříbrné šípy vyhoří a šanci tak dostane tým, kterému se ze špičky věřilo asi nejméně.

Počet komentářů:  286 komentářů (Poslední 06.07. 13:38) Napište svůj názor
Max Verstappen

Max Verstappen | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jasné počasí, příjemných 24 °C rozpálilo trať na hodnotu o třiadvacet stupňů více, vlhkost vzduchu 34 % doprovázel kulminující vítr na 9,7 km - to bylo prostředí, ve kterém měly Mercedesy téměř jako na stříbrném tácu předloženou šanci dodržet tradici a nedat soupeřům opět šanci, aby v hybridní éře zaznamenali triumf. Tím spíš, když Vettel po penalizaci musel sestoupit až do třetí řady.

Zatímco obvyklé byly šťouchanice v první zatáčce, tentokrát se pozornost přesunula do třetí zatáčky Remus. Hned na startu zamířil Räikkönen mezi oba Mercedesy a podařilo se mu přinutit Bottase k úhybnému manévru, čímž se do čela dostal Hamilton.

Ve zmíněné zatáčce šel Kimi později na brzdy a dostal se až za žlutý obrubník. Přišel tím o druhé a vzápětí i o třetí místo, protože se následně před něj dostal Verstappen, ačkoliv Fin sdělil do boxů, že v osmé zatáčce se mu Holanďan otřel pravým předním o jeho levé zadní kolo.

Problém obdobný jako Räikkönen měl i jeho týmový kolega, který se po drobném kontaktu s Magnussenem dokonce propadl až na konec první desítky. Kolizi zaznamenali i Vandoorne a Gasly: Belgičan si poškodil o Francouzovo pravé zadní kolo spoiler a hned na začátku nabral obrovskou ztrátu po zastávce v depu, kde se ještě mechanici potýkali s technickými problémy. 

První důležitý moment přineslo 15. kolo: na rovince za zatáčkou Remus odstavil svůj Mercedes v té chvíli druhý Bottas. Vedení závodu vyhlásilo režim virtuálního safety caru, čehož využily týmy Ferrari a Red Bull k zastávce a přezutí na měkké pneumatiky.

Mercedes na jejich tah nereagoval, což Hamilton později týmu vyčítal a ředitel strategií James Vowles se za rozhodnutí omluvil. Zmíněná čtyřka měla na Hamiltona ztrátu tak malou, že když Hamilton v 25. kole na téměř nefunkčních pneumatikách zamířil do boxů, vrátil se na trať na 4. místě těsně před Vettelem. 

Od 32. kola byla na Ricciardově levém zadním kole zřetelná rýha značící problémy, což tým vyhodnotil tak, aby Australan pokusil zdržet za sebou trojici Räikkönen, Hamilton a Vettel co nejdéle, aby Verstappen najel nutný náskok.

Když pak Räikkönen v 38. kole ve třetí DRS zóně Daniela zdolal, zamířil Ricciardo do boxů, ale vzápětí musel odstavit svůj Red Bull v úseku za první zatáčkou. Rovněž Hamilton nebyl s pneumatikami spokojen, vykazovaly stejné potíže jako měl Ricciardo, takže v 52. kole si zajel stejně jako Australan podruhé do boxů pro super-měkkou směs - a ani on neviděl cíl.

V závěrečných kolech už zbývaly jen dvě otázky: jestli dvojice Ferrari "dorazí" Verstappena a pokud ne, zda z boxové zídky zazní povel k prohození pozic. Ze sedmi vteřin dokázali hoši z Maranella ukrojit pět a půl, ale to bylo vše - nakonec zůstalo i přes lepší postavení Vettela v průběžné klasifikaci zachováno i pořadí na trati.

Nenápadný, ale účelný závod odjel tým Haas. Držel si pozice vybojované v kvalifikaci a vytěžil dostatečně na problémech svých soupeřů. Grosjean se tak postaral o vůbec nejlepší umístění amerického týmu a Magnussen ho podpořil rovněž skvělým výsledkem, takže Haas zažil určitou satisfakci za smutek v Austrálii.

Dalším ukrytým hrdinou byl Alonso, startující po výměně turba z boxů. Podařilo se mu úspěšně proplétat startovním polem a jeho výborný výkon gradoval v samotném závěru, kdy svedl úspěšný souboj s Gaslym a oběma Saubery. 

Renaultům se příliš nedařilo, tedy pokud vynecháme vítězného Verstappena a zmíněného Alonsa. Hülkenberg musel odstavit svůj Renault na konci cílové rovinky s hořícím motorem, Sainz po několika dobrých soubojích prožil trauma v 25. kole při výměně pneumatik, kdy se mechanici dlouhé vteřiny potýkali s tím, jak nasadit pravou přední pneumatiku.

Vettel se svým umístěním dostal opět do čela průběžné klasifikace, vydělal tak na prvním odstoupení Mercedesů od dobře známého incidentu v Grand Prix Španělska 2016. Právě totální neúspěch v Rakousku vynesl do na první místo Poháru konstruktérů Ferrari. Ovšem už za týden se pojede na britské půdě, kde bude mít Hamilton a potažmo Mercedes příležitost k odplatě.



GP Rakouska (Spielberg)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 251:21:56,024 hod
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 18+ 1,504
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 15+ 3,181
4. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team 12+ 1 kolo
5. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team 10+ 1 kolo
6. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 8+ 1 kolo
7. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 6+ 1 kolo
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team 4+ 1 kolo
9. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team 1+ 1 kolo
10. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team 2+ 1 kolo
 
 
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
12. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
13. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing  + 2 kola
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 2 kola
15. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team  nedokončil
 DNF  44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo  nedokončil
 DNF  28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda  nedokončil
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing  nedokončil
 DNF  77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Red Bull zásluhou Verstappena v Rakousku vítězí, černý den Mercedesů + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 286, poslední 06.07.2018 13:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 286 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel na tiskovce po kvalifikaci v Rakousku

Proč byl Vettel posunut na startovním roštu? V jeho jednání nebyl úmysl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

  6. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud