Čtvrteční tisková konference Silverstone

Robert RoBertino Pavelka, 2. července 2015, 18:01 Google+

Přinášíme vám přepis tiskové konference z okruhu v Silverstone, kde zítra začne volnými tréninky LXVIII. Grand Prix Velké Británie. Konference se zúčastnili Valtteri Bottas, Jenson Button, Kimi Räikkönen, Marcus Ericsson, Pastor Maldonado a Will Stevens.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na Silverstone se piloti F1 sešli v jiné sestavě (ilustrační foto)

Na Silverstone se piloti F1 sešli v jiné sestavě (ilustrační foto) | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Valtteri, proč začínáme zrovna u vás? Loni jste tu dojel druhý, pokud se nemýlím, po startu ze 14. místa – je to váš nejlepší výsledek v F1. Je to tedy vaše oblíbená trať?

Bottas: Určitě jedna z nejoblíbenějších. Je to taková trať jako ze staré školy, opravdu rychlá, takže je opravdu požitek tu závodit. Také by měla vyhovovat našemu autu. Oproti Rakousku máme nějaké drobné úpravy, takže můžeme být zase o trošku lepší.

Dvě umístění na stupních vítězů v posledních dvou závodech, ale můžete nám říci něco víc proč zrovna tahle trať Williamsu vyhovuje a co by vám na ní mohlo přinést nějakou výhodu?

Bottas: Dlouhé rovinky – na těch budeme opravdu hodně silní. Také si myslím, že naší silnou stránkou budou rychlé zatáčky, kde se osvědčí zlepšení, která máme od Rakouska. Výsledkem bude větší přítlak, ale nemusí taky být pro Silverstone největší výhodou. Když ho dokážeme využít jak se má, tak budeme pro soupeře tvrdým oříškem.

Jensone, teď k vám, tento rok bude přinejmenším férové říci, že bude hodně těžký (hard yards), jak by se řeklo v Anglii, ale třeba vám domácí půda dodá bojovného ducha.

Button: Určitě. Každý závod je něčím zvláštní, v každém najdete něco vzrušujícího, ale domácí závod je vždy něčím výjimečný. Fanoušci, tradiční deštivé počasí, 32 stupňů, britské vlajky vpředu i vzadu, obrovská podpora, to všechno je fantastické. Je to velmi, velmi specifická atmosféra, takže se na nastávající víkend opravdu těším.

Mistři světa jsou obvykle tahouny týmu. Co tedy vzkazuje McLaren a Honda? Jakou strategii chystáte, pokud jde o výkon, spolehlivost a co by vedlo k vítězství?

Button: Především se domnívám, že tisková konference není nejlepším místem, kde by se o takových věcech mělo mluvit. Jsme jeden tým, táhneme za jeden provaz a pokud budou nějaké problémy, vyříkáme si je společně. Uvnitř týmu panuje důvěra. I když byly poslední dva závody velice obtížné, všichni věří, že se zlepšíme. Nechci hledět příliš do budoucna, jsem z těch lidí, kteří žijí přítomností a v ní chtějí co nejlépe uspět. Britská Grand Prix, domácí publikum, udělám o tomto týdnu maximum.

Děkuji. Kimi, fanoušci sdružení pod GPDAGF vás na základě svého průzkumu označili za nejpopulárnějšího pilota formule 1. Co byste k tomu řekl?

Räikkönen: Myslím, že to je fajn. Vždycky je lepší fanoušky mít než být bez nich. Obvykle někteří lidé… možná jsem měl štěstí, že ti, kteří v průzkumu odpovídali, fandí mně, ale jsem rád, že mám na své straně tolik příznivců.

Myslíte, že na ně působí váš charakter?

Räikkönen: Jděte, a zeptejte se těch, co hlasovali…

Věřím, že by se našel někdo, kdo by to udělal. Zda se udržíte u Ferrari je jen ve vašich rukou, tvrdí tým. Domníváte se, že jste na správné cestě to dokázat?

Räikkönen: Nevím. Nějak se rozhodnou. Chceme absolvovat dobré další závody. Pochopitelně ty poslední nebyly úplně nejlepší, ale tak to chodí. V určitém okamžiku se prostě dozvím, co se stane. Vždy existují spekulace kde kdo bude jezdit a vždycky to jsou ty samé příběhy. Mně už to nepřekvapuje, takže uvidíme, co se stane.

Díky, na řadě je Marcus Ericsson. Můžete nám blíže popsat rivalitu uvnitř vašeho týmu a jaká je tam atmosféra?

Ericsson: Myslím, že dobrá, s Felipem pracujeme společně na stejných cílech. On měl teď trochu navrch, hodlám s tím něco udělat. Teď pojedeme na Silverstone, to je moje oblíbená trať, zvlášť mám v oblibě rychlé zatáčky, takže očekávám úspěšný víkend.

Po dobrém začátku sezóny se zdá, že jste trochu odpadli – z posledních pěti závodů jen jedenkrát bodovaná příčka. Máte v rukávu nějaký tajný trumf či překvapení pro druhou polovinu sezóny? A jaký význam připisuješ příchodu nového technického ředitele Marka Smitha?

Ericsson: Myslím, že jsme předpokládali, že léto pro nás bude poněkud obtížnější, plánovali jsme velké změny až po něm. Teď jsme opravdu v pozadí, ale s některými aktualizacemi jsme zase poskočili kupředu. V Rakousku jsme ukázali, že pokud budeme nadále vylepšovat náš potenciál, můžeme být konkurenceschopní a bojovat o střed závodního pole, na to se musíme zaměřit. Co se týče Marka, loni jsem se s ním potkával v Caterhamu a jsem rád, že se k týmu připojí. Nevidím význam jeho přítomnosti jen z pohledu krátkodobého horizontu, má zkušenosti, rozumí své práci, takže bude pro Sauber přínosem. 

Pastore, v poslední dvou závodech jste přivezl body, ale nikdy se vám to nepovedlo na Silverstone, zlomíte to tento víkend?

Maldonado: Chtěl bych, pokud to bude v mých silách.

Hodně se mluvilo o vašem souboji s Maxem Verstappenem v Rakousku. Na trati to vypadalo velkolepě, jak to vidíte jako pilot?

Maldonado: Byla to velká bitva, takové si vždy užívám. Označil bych to za férový boj, jaké F1 potřebuje. Několikrát byl velice blízko, také přede mnou trochu kličkoval, ale to k závodění patří. Musím ocenit pořadatele, že nám umožnili se poprat o pozice. Z mého pohledu to bylo výborné a v pořádku. Závod jinak nezačal dobře, měli jsme určité problémy, ale pak jsme mohli najet na strategii, která pro mě dopadla velice dobře.

Wille, minulý víkend jsi slavil 24. narozeniny, jaké máš před debutem na domácí půdě pocity?

Stevens: Co můžu říci jiného, než že se těším? Pochopitelně jsem tu vyrůstal a sledoval zdejší závod po mnoho let. Teď se nemůžu dočkat první domácí Grand Prix. Už bych se nejraději viděl na trati.

Posledních pár závodů pro tebe ani tým nedopadlo dobře. Odstup, zejména v Rakousku, se zdál být větší než dříve. Domníváš se, že novinky, které pro Silverstone chystáte, na tom něco změní?

Stevens: Poslední závody byly hodně nahoru dolů. Ve volném tréninku v Rakousku jsme zajížděli dobré časy, ale v kvalifikaci už to nevyšlo. Proto hodně vzhlížíme k tomuto víkendu, musíme se pohnout kupředu, protože nějaké změny na autě budou. Jak už jsem řekl, těším se na pátek, pak uvidíme, jak jsme připraveni.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Čtvrteční tisková konference Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Boj o místo u Ferrari je stále středem pozornosti.

Räikkönen je pod tlakem... Opravdu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  2. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  3. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  4. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  5. Hondu těší pódium, na které se s Red Bullem dostala, přiznává ale "jasnou ztrátu" na špičku

  6. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud