Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Petr Hlawiczka, 16. června 2020, 06:10 Google+

V roce 2026 dojde k další úpravě v oblasti pohonných jednotek pro Formuli 1. Ve hře je několik alternativních návrhů nových technických pravidel, o nichž se v příštích letech bude intenzívně jednat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.06. 08:42) Napište svůj názor
Spalovací motor Renaultu

Spalovací motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Současná pravidla pro 1,6litrové V6 motory se systémem pro rekuperaci energie (ERS) prostřednictvím dvou motorgenerátorů využívající kinetickou (MGU-K) a tepelnou (MGU-H) energii budou platit do roku 2025. Poté se musí výrobci s F1 dohodnout na dalším dostupném formátu s důrazem na udržitelnost sportu a smysluplnost pro automobilky.

Sportovní šéf F1 Ross Brawn minulý týden uvedl, že i když nejsou na dohled žádní noví zájemci o vstup do šampionátu Formule 1, tak přesto zůstávají otevření vůči všem možnostem. To, že pravidla zůstanou do té doby stabilní, vnímají současní účastníci jako správný krok k úspoře nákladů.

"Po stránce pohonné jednotky je zřejmě zapotřebí odvést více práce. Závody ve zbrojení v oblasti vývoje pohonných jednotek jsme omezili tím, že jsme omezili počet nových homologací ročně a počet hodin na dynamometru," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault řeší vysoké náklady na vývoj a provoz současných pohonných jednotek | foto: Renault Sport F1

"Je to dobré, ale pořád to je strašně drahé tyto motory udržovat a provozovat. Dalším krokem je podívat se na to, co můžeme udělat v tom, aby další generace pohonných jednotek byla ekonomičtější," pokračuje 42letý Pařížan.

"Začínáme přemýšlet o tom, co bychom chtěli dosáhnout alespoň z hlediska sportovních cílů. Zmínil jsem už zřejmě ten nejdůležitější: ekonomickou udržitelnost příštího programu pohonných jednotek, protože u té současné to je očividně velmi náročné," popisuje šéf Renaultu.

"Další věcí je použitá technologie. Vidíme rychlost, kterou ve světě nabírá elektrifikace, a proto musíme usilovně přemýšlet o tom, co to znamená pro F1, co to znamená v kontextu závodění, v kontextu s určitou koexistencí s Formulí E," pokračuje Abiteboul.

"Musíme o tom přemýšlet, protože podle mě jde o další bojiště. Myslím, že bychom rádi měli odsouhlasený hlavní princip motorů v roce 2021 nebo 2022, abychom tak mohl v roce 2023 začít s vývojem. Máme tak trochu na mysli makro plánování," nastiňuje před velkou změnou.

img-responsive

Odstranění MGU-H podle Abiteboula nebude tím správným krokem | foto: HaJ

Někteří v rámci zjednodušení a zlevnění navrhují odstranit MGU-H ze současných pohonných jednotek, což by ale podle Abiteboula nebylo tím správným krokem: "MGU-H máme kvůli palivové efektivitě motoru. Jsme připraveně ztratit kolem 20 - 30 % palivové efektivity?"

"Nemyslím, že bychom měli jezdit s větším množstvím paliva, protože už tak budou auta v roce 2022 těžší. Hovoříme o dalších 50 kg paliva, pokud odstraníme MGU-H, abychom měli stejnou úroveň hustoty energie.

Je to velmi složitá rovnice. S vyhlídkou na to, že auta nebudou lehčí, tak to podle mě bude těžké odstranit takové zařízení, chceme-li získat stejnou úroveň udržitelného výkonu... bez něho to půjde těžko," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.06.2020 08:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové logo Acury na zadním křídle AlphaTauri AT02

Acura se vrací do F1, Honda chce vyhrát ještě tři závody a s Verstappenem získat titul

Pohonná jednotka Hondy pro Red Bull

Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

Mick Schumacher v Holandsku

Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Adrian Newey se po nehodě na kole a několika operacích vrací k práci v F1

Newey se vrací po vážné nehodě. "Hned poznal, co je příčinou problémů s nastavením," popisuje Marko

Lewis Hamilton v nešťastné Belgii, kde byl klasifikován jako třetí za Georgem Russellem

"Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel kritizuje rostoucí počet závodů. F1 by se podle něj měla zamyslet

kyber kriminalita

INCORP žaluje programátora Borise Vala

Krátce po startu Velké ceny Británie 2021

Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

Max Verstappen a Sergio Pérez poté, co se oba dostali v Turekcu na pódium

"Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

Dr. Helmut Marko s trofejí po GP Štýrska

Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  • Pátek

    • 1. Trénink (18:30 - 19:30)
    • 2. Trénink (22:00 - 23:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cowell, Andy

Překvapivá zpráva. Jeden ze strůjců dominance Mercedesu u týmu končí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

  2. Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  3. "Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

  4. Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

  5. Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

  6. Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud