Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Petr Hlawiczka, 16. června 2020, 06:10 Google+

V roce 2026 dojde k další úpravě v oblasti pohonných jednotek pro Formuli 1. Ve hře je několik alternativních návrhů nových technických pravidel, o nichž se v příštích letech bude intenzívně jednat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.06. 08:42) Napište svůj názor
Spalovací motor Renaultu

Spalovací motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Současná pravidla pro 1,6litrové V6 motory se systémem pro rekuperaci energie (ERS) prostřednictvím dvou motorgenerátorů využívající kinetickou (MGU-K) a tepelnou (MGU-H) energii budou platit do roku 2025. Poté se musí výrobci s F1 dohodnout na dalším dostupném formátu s důrazem na udržitelnost sportu a smysluplnost pro automobilky.

Sportovní šéf F1 Ross Brawn minulý týden uvedl, že i když nejsou na dohled žádní noví zájemci o vstup do šampionátu Formule 1, tak přesto zůstávají otevření vůči všem možnostem. To, že pravidla zůstanou do té doby stabilní, vnímají současní účastníci jako správný krok k úspoře nákladů.

"Po stránce pohonné jednotky je zřejmě zapotřebí odvést více práce. Závody ve zbrojení v oblasti vývoje pohonných jednotek jsme omezili tím, že jsme omezili počet nových homologací ročně a počet hodin na dynamometru," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault řeší vysoké náklady na vývoj a provoz současných pohonných jednotek | foto: Renault Sport F1

"Je to dobré, ale pořád to je strašně drahé tyto motory udržovat a provozovat. Dalším krokem je podívat se na to, co můžeme udělat v tom, aby další generace pohonných jednotek byla ekonomičtější," pokračuje 42letý Pařížan.

"Začínáme přemýšlet o tom, co bychom chtěli dosáhnout alespoň z hlediska sportovních cílů. Zmínil jsem už zřejmě ten nejdůležitější: ekonomickou udržitelnost příštího programu pohonných jednotek, protože u té současné to je očividně velmi náročné," popisuje šéf Renaultu.

"Další věcí je použitá technologie. Vidíme rychlost, kterou ve světě nabírá elektrifikace, a proto musíme usilovně přemýšlet o tom, co to znamená pro F1, co to znamená v kontextu závodění, v kontextu s určitou koexistencí s Formulí E," pokračuje Abiteboul.

"Musíme o tom přemýšlet, protože podle mě jde o další bojiště. Myslím, že bychom rádi měli odsouhlasený hlavní princip motorů v roce 2021 nebo 2022, abychom tak mohl v roce 2023 začít s vývojem. Máme tak trochu na mysli makro plánování," nastiňuje před velkou změnou.

img-responsive

Odstranění MGU-H podle Abiteboula nebude tím správným krokem | foto: HaJ

Někteří v rámci zjednodušení a zlevnění navrhují odstranit MGU-H ze současných pohonných jednotek, což by ale podle Abiteboula nebylo tím správným krokem: "MGU-H máme kvůli palivové efektivitě motoru. Jsme připraveně ztratit kolem 20 - 30 % palivové efektivity?"

"Nemyslím, že bychom měli jezdit s větším množstvím paliva, protože už tak budou auta v roce 2022 těžší. Hovoříme o dalších 50 kg paliva, pokud odstraníme MGU-H, abychom měli stejnou úroveň hustoty energie.

Je to velmi složitá rovnice. S vyhlídkou na to, že auta nebudou lehčí, tak to podle mě bude těžké odstranit takové zařízení, chceme-li získat stejnou úroveň udržitelného výkonu... bez něho to půjde těžko," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.06.2020 08:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Alonsův nový šéf: Je to s ním složité, ale těším se!

Valtteri Bottas

Letos budu sobec, varuje Bottas

Williams FW43B

Williams ukázal FW43B s novým zbarvením: modrobílá s prvky žluté

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Micka už jsem v totožném autě porazil, hlásí Mazepin. Co říká na pověst platiče?

Sebastian Vettel poprvé na trati s Aston Martinem AMR21

Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

Nový zbarvení Haasu

Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

Aston Martin AMR21 - Mercedes

Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fernando Alonso

Alonso už je po své nehodě na kole zcela fit, může testovat s vozem F1

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

Renault Alpine A521 v nových barvách

Prezentace nového vozu Alpine F1: modrá kráska pro Alonsa s Oconem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Cowell, Andy

Překvapivá zpráva. Jeden ze strůjců dominance Mercedesu u týmu končí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prezentace nového vozu Alpine F1: modrá kráska pro Alonsa s Oconem

  2. Mercedes odhaluje první snímky nového vozu W12

  3. Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

  4. Letos budu sobec, varuje Bottas

  5. Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

  6. Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud