Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Petr Hlawiczka, 16. června 2020, 06:10 Google+

V roce 2026 dojde k další úpravě v oblasti pohonných jednotek pro Formuli 1. Ve hře je několik alternativních návrhů nových technických pravidel, o nichž se v příštích letech bude intenzívně jednat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.06. 08:42) Napište svůj názor
Spalovací motor Renaultu

Spalovací motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Současná pravidla pro 1,6litrové V6 motory se systémem pro rekuperaci energie (ERS) prostřednictvím dvou motorgenerátorů využívající kinetickou (MGU-K) a tepelnou (MGU-H) energii budou platit do roku 2025. Poté se musí výrobci s F1 dohodnout na dalším dostupném formátu s důrazem na udržitelnost sportu a smysluplnost pro automobilky.

Sportovní šéf F1 Ross Brawn minulý týden uvedl, že i když nejsou na dohled žádní noví zájemci o vstup do šampionátu Formule 1, tak přesto zůstávají otevření vůči všem možnostem. To, že pravidla zůstanou do té doby stabilní, vnímají současní účastníci jako správný krok k úspoře nákladů.

"Po stránce pohonné jednotky je zřejmě zapotřebí odvést více práce. Závody ve zbrojení v oblasti vývoje pohonných jednotek jsme omezili tím, že jsme omezili počet nových homologací ročně a počet hodin na dynamometru," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault řeší vysoké náklady na vývoj a provoz současných pohonných jednotek | foto: Renault Sport F1

"Je to dobré, ale pořád to je strašně drahé tyto motory udržovat a provozovat. Dalším krokem je podívat se na to, co můžeme udělat v tom, aby další generace pohonných jednotek byla ekonomičtější," pokračuje 42letý Pařížan.

"Začínáme přemýšlet o tom, co bychom chtěli dosáhnout alespoň z hlediska sportovních cílů. Zmínil jsem už zřejmě ten nejdůležitější: ekonomickou udržitelnost příštího programu pohonných jednotek, protože u té současné to je očividně velmi náročné," popisuje šéf Renaultu.

"Další věcí je použitá technologie. Vidíme rychlost, kterou ve světě nabírá elektrifikace, a proto musíme usilovně přemýšlet o tom, co to znamená pro F1, co to znamená v kontextu závodění, v kontextu s určitou koexistencí s Formulí E," pokračuje Abiteboul.

"Musíme o tom přemýšlet, protože podle mě jde o další bojiště. Myslím, že bychom rádi měli odsouhlasený hlavní princip motorů v roce 2021 nebo 2022, abychom tak mohl v roce 2023 začít s vývojem. Máme tak trochu na mysli makro plánování," nastiňuje před velkou změnou.

img-responsive

Odstranění MGU-H podle Abiteboula nebude tím správným krokem | foto: HaJ

Někteří v rámci zjednodušení a zlevnění navrhují odstranit MGU-H ze současných pohonných jednotek, což by ale podle Abiteboula nebylo tím správným krokem: "MGU-H máme kvůli palivové efektivitě motoru. Jsme připraveně ztratit kolem 20 - 30 % palivové efektivity?"

"Nemyslím, že bychom měli jezdit s větším množstvím paliva, protože už tak budou auta v roce 2022 těžší. Hovoříme o dalších 50 kg paliva, pokud odstraníme MGU-H, abychom měli stejnou úroveň hustoty energie.

Je to velmi složitá rovnice. S vyhlídkou na to, že auta nebudou lehčí, tak to podle mě bude těžké odstranit takové zařízení, chceme-li získat stejnou úroveň udržitelného výkonu... bez něho to půjde těžko," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.06.2020 08:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton - závod v Baku

Až příliš těžké vozy? Hamilton jen kroutí hlavou

Sergio Pérez s Red Bullem v Baku konečně vyhrál

Pérez má podle Marka místo u Red Bullu pro rok 2022 jisté, Gaslyho k Alpine nepustí. Co bude s Cunodou?

Juki Cunoda - 3. den předsezonních testů v Bahrajnu

Tost měl v Baku strach, ale Cunoda je podle něj velký talent

Lewis Hamilton v sobotu vybojoval místo v první řadě na roštu vedle Charlese Leclerca

Hamilton si z Baku po fiasku odváží i pozitiva, Mercedes upraví "magické" tlačítko na volantu

Carlos Sainz v uličkách Baku

Nepříjemné překvapení - šéf Ferrari po kvalifikaci v Baku čekal od svého týmu víc

Charles Leclerc - kvalifikace Baku

Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Lewis Hamilton si v Baku dojel pro svůj nejhorší výsledek za posledních 12 let v F1

"Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

Lewis Hamilton po restartu chybuje

Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

Start závodu v Baku

FOTO: Dramatická bitva v Baku s nečekaným vítězem, Hamilton v cíli až za Mazepinem

Max Verstappen dnes skončil po defektu pneumatiky předčasně

NEJRYCHLEJŠÍ KOLO v Ázerbájdžánu zajel Verstappen, bod navíc ale nedostane

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cowell, Andy

Překvapivá zpráva. Jeden ze strůjců dominance Mercedesu u týmu končí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Proč Hamilton chyboval a radost na pódiu v Baku

  2. "Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

  3. GP ÁZERBÁJDŽÁNU: Vedoucí duo selhalo, raduje se Sergio Pérez

  4. Pirelli se domnívá, že zná příčiny havárií Strolla a Verstappena (+VIDEO)

  5. Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

  6. Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud