Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

Petr Hlawiczka, 10. července 2018, 06:40 Google+

Výrobci pohonných jednotek mění svůj názor - od roku 2021 by rádi zachovali motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který je důležitým prvkem jejich vysoké efektivity, ačkoliv dříve byly ochotny od něj ustoupit.

Počet komentářů:  28 komentářů (Poslední 12.07. 12:24) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek



Již loni v říjnu se dohodli s Liberty Media na základních rysech budoucích motorů. Mercedes, Ferrari i Renault byli ochotně se MGU-H vzdát a FIA doufala, že s konečnou podobou pravidel přijde do konce tohoto měsíce.

Obrat na poslední chvíli: MGU-H chceme
Na poslední chvíli se však minulý týden na schůzce strategické skupiny výrobci ozvali s tím, že by chtěli současný hardwarových balík včetně MGU-H zachovat. Hlavním důvodem je to, že své snahy o vstup do F1 vzdali všichni zájemci a od roku 2021 žádný další motorář nepřibude.

Porsche bylo zapojeno do rozhovorů ohledně pravidel pro rok 2021, kvůli emisnímu skandálu mateřské skupiny Volkswagen se ale k finálnímu kroku stále neodhodlal. Aston Martin také projevoval zájem, také tam je však ticho po pěšině. Jeho partner Red Bull se navíc minulý měsíc spojil s Hondou, což trochu oslabilo jeho pozici.

img-responsive

Výrobci pohonných jednotek nyní usilují o zachování MGU-H | foto: HaJ

Současní dodavatelé motorů jsou vstřícní vůči ústupkům, jako je zlepšení zvuku, úpravy palivových limitů pro navýšení výkonů či zavedení standardizovaných součástí.

Bez nově příchozích změny motorů nemají cenu, tvrdí Mercedes
"Stále je to spíše na diskusi. Měli jsme prezentaci, která by znamenala přepracování motorů. Všichni čtyři výrobci v F1 sdělili své preference. My tomu rozumíme tak, že zřejmě bude třeba trochu více hluku a rozhovorů kolem důležité spotřeby paliva," komentuje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.

"Ale pouhé přepracováni motoru, aniž by vstoupil někdo další, nedává moc velký smysl. Pokud by se někdo zavázal Formuli 1, jak jsme to učinili my, všichni čtyři - projít si těmi vrcholy a pády, potřebnými výdaji a investicemi, pak si o pravidlech pro motory promluvme. Ale pokud nikdo nevstoupí, šlo by o akademickou diskusi," vysvětluje.

img-responsive

Loňská pohonná jednotka Honda RA617H | foto: Honda Racing F1

Postoj Hondy a Renaultu
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera by také Honda moc chtěla zachovat MGU-H u pohonných jednotek v F1: "Myslím si, že vrcholný orgán sportu a držitel komerčních práv nakonec mají to, co je podle nich pro sport nejlepší. Nevypadá to, jako by měl přijít někdo další, takže to je podle mě opravdu na FIA a Liberty, aby rozhodli, co vlastně chtějí."

Renault dává přednost stabilitě místo drahého vývoje nových motorů: "Podle mě bychom měli stabilitu vždy upřednostňovat. Podle mě to je základ všeho, obzvlášť v F1, která je tak soutěživým a drahým prostředím," uvádí jeho šéf Cyril Abiteboul.

"To platí pro motory, pro všechno ostatní, pro aerodynamický vývoj atd. Podle mě podceňujeme užitek, který plyne ze stability nákladů pro všechny, pro výrobce, také pro týmy, ale i pro samotnou show, protože chceme vyrovnané závodění, těsné souboje," dodává Francouz.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 12.07.2018 12:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 28 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

Sergio Pérez v Singapuru neměl svůj den, závod pokazil sobě i ostatním jezdcům

Narazil Pérez do Sirotkina záměrně? Whiting sdělil svůj názor +VIDEO

Lewis Hamilton při startu závodu v Singapuru

FOTO: Noční závod v Singapuru - V parádním prostředí u moře slavil opět Hamilton

Sebastian Vettel v Singapuru, který byl pro Ferrari po vysokých očekáváních zklamáním

"Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

Romain Grosjean s Haasem VF-18

"Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Piloti Force Indie dostali přísné omezení

Force India zavádí po kolizi tvrdý režim: Pérez s Oconem spolu již nebudou moci závodit +VIDEO

Lance Stroll během zastávky v boxech

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval Williams, Vettel s nejdelším stintem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton se šampaňským

Hamilton omluvu Kimiho bere a kaje se: "Někdy říkáme strašné hlouposti."…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ týmů po závodě: "S takovým přístupem jsme neměli šanci," lituje Vettel

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  3. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  4. V 2. tréninku úřadoval Räikkönen. Vettel odstoupil předčasně, Alonso potěšil McLaren +VIDEO

  5. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  6. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud