Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

Petr Hlawiczka, 10. července 2018, 06:40 Google+

Výrobci pohonných jednotek mění svůj názor - od roku 2021 by rádi zachovali motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který je důležitým prvkem jejich vysoké efektivity, ačkoliv dříve byly ochotny od něj ustoupit.

Počet komentářů:  28 komentářů (Poslední 12.07. 12:24) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek



Již loni v říjnu se dohodli s Liberty Media na základních rysech budoucích motorů. Mercedes, Ferrari i Renault byli ochotně se MGU-H vzdát a FIA doufala, že s konečnou podobou pravidel přijde do konce tohoto měsíce.

Obrat na poslední chvíli: MGU-H chceme
Na poslední chvíli se však minulý týden na schůzce strategické skupiny výrobci ozvali s tím, že by chtěli současný hardwarových balík včetně MGU-H zachovat. Hlavním důvodem je to, že své snahy o vstup do F1 vzdali všichni zájemci a od roku 2021 žádný další motorář nepřibude.

Porsche bylo zapojeno do rozhovorů ohledně pravidel pro rok 2021, kvůli emisnímu skandálu mateřské skupiny Volkswagen se ale k finálnímu kroku stále neodhodlal. Aston Martin také projevoval zájem, také tam je však ticho po pěšině. Jeho partner Red Bull se navíc minulý měsíc spojil s Hondou, což trochu oslabilo jeho pozici.

img-responsive

Výrobci pohonných jednotek nyní usilují o zachování MGU-H | foto: HaJ

Současní dodavatelé motorů jsou vstřícní vůči ústupkům, jako je zlepšení zvuku, úpravy palivových limitů pro navýšení výkonů či zavedení standardizovaných součástí.

Bez nově příchozích změny motorů nemají cenu, tvrdí Mercedes
"Stále je to spíše na diskusi. Měli jsme prezentaci, která by znamenala přepracování motorů. Všichni čtyři výrobci v F1 sdělili své preference. My tomu rozumíme tak, že zřejmě bude třeba trochu více hluku a rozhovorů kolem důležité spotřeby paliva," komentuje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.

"Ale pouhé přepracováni motoru, aniž by vstoupil někdo další, nedává moc velký smysl. Pokud by se někdo zavázal Formuli 1, jak jsme to učinili my, všichni čtyři - projít si těmi vrcholy a pády, potřebnými výdaji a investicemi, pak si o pravidlech pro motory promluvme. Ale pokud nikdo nevstoupí, šlo by o akademickou diskusi," vysvětluje.

img-responsive

Loňská pohonná jednotka Honda RA617H | foto: Honda Racing F1

Postoj Hondy a Renaultu
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera by také Honda moc chtěla zachovat MGU-H u pohonných jednotek v F1: "Myslím si, že vrcholný orgán sportu a držitel komerčních práv nakonec mají to, co je podle nich pro sport nejlepší. Nevypadá to, jako by měl přijít někdo další, takže to je podle mě opravdu na FIA a Liberty, aby rozhodli, co vlastně chtějí."

Renault dává přednost stabilitě místo drahého vývoje nových motorů: "Podle mě bychom měli stabilitu vždy upřednostňovat. Podle mě to je základ všeho, obzvlášť v F1, která je tak soutěživým a drahým prostředím," uvádí jeho šéf Cyril Abiteboul.

"To platí pro motory, pro všechno ostatní, pro aerodynamický vývoj atd. Podle mě podceňujeme užitek, který plyne ze stability nákladů pro všechny, pro výrobce, také pro týmy, ale i pro samotnou show, protože chceme vyrovnané závodění, těsné souboje," dodává Francouz.



Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 12.07.2018 12:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 28 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton za oběma rudými vozy v Belgii

"Na mexických rovinkách budeme proti Ferrari bez šance," tuší před víkendem Hamilton

Lando Norris s McLarenem MCL34 nastaveným pro vysoký přítlak v Maďarsku

Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

Přední křídlo vozu Maxe Verstappena před závodem v Japonsku

Věří si Verstappen letos ještě na vítězství?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34

McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Německu

Magnussen a top tým? Zasloužím si ho, říká Dán

Alain Prost a Cyril Abiteboul v tréninku v Abú Zabí

Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 na Hockenheimu

"Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton se šampaňským

Hamilton omluvu Kimiho bere a kaje se: "Někdy říkáme strašné hlouposti."…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

  2. Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

  3. "Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

  4. McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

  5. Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

  6. "Na mexických rovinkách budeme proti Ferrari bez šance," tuší před víkendem Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud