Mapování a módy motoru: Co mohou piloti měnit prostřednictvím volantu?

Petr Hlawiczka, 29. června 2011, 07:00 Google+

Novinář James Allen požádal Mercedes o odpovědi na dvě otázky, v nichž se fanoušci Formule 1 pídili po tom, co vlastně bylo ve Valencii po kvalifikaci zakázáno měnit, když piloti mohou stejně upravovat vlastnosti motorů na volantu.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.06. 22:25) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jaký je rozdíl mezi mapou motoru (jejíž změny mezi kvalifikací a závodem FIA ve Valencii zakázala) a módem motoru (který piloti přepínají na volantu)?

Mercedes: Neexistuje  žádná univerzální definice toho, z čeho se skládá mapa či mód, obecně ale rozlišujeme mezi nastavením "módu" a "mixu." Mapa ve smyslu položené otázky u nás odpovídá nastavení "mix."

Obecně "módem" myslíme široký popis provozního režimu motoru. Ten zahrnuje filozofii mapování zážehu, vstřikování a přerušování přívodu paliva pro dosažení točivého momentu, který je požadován pilotem. To je to, co týmy už ve Valencii nemohly mezi kvalifikací a závodem měnit.

Nastavení "mixu" motoru se týká detailních změn v práci s palivem, jež jsou rutinně používány během závodu, abychom dosáhli změnili vyvážení mezi spotřebou paliva a výkonem motoru.

sauber
Volant používaný Sauberem v letošních předsezónních testech
(foto: Sauber F1 Team)

Co bránilo ve Valencii během kvalifikace a také v některých částech závodu (např. start, předjíždění, obrana) týmu jako je Red Bull v nahrazení extrémních map motoru extrémním módem motoru (součástí mapy)?

Mercedes: Klíčové je nyní to, že všechny týmy využívají společný systém řízení motoru. Existují omezení týkající se toho, co může který tým změnit na dráze - upravit se dá pouze nastavení "mixu."

Zásadní změny v "módech" motoru, pomocí nichž mohou týmy zvolit pro kvalifikaci ve svých vozech agresivní či palivově neefektivní strategie, se nyní nedají provést na voze v garáži nebo pilotem na trati.

Vytisknout

Diskuze: Mapování a módy motoru: Co mohou piloti měnit prostřednictvím volantu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.06.2011 22:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Jak dopadly souboje týmových kolegů ve Valencii?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud