Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal

Petr Hlawiczka, 9. března 2018, 23:20 Google+

V dnešním článku se ohlédneme za uplynulými dvěma týdny předsezónních testů v Barceloně. Kdy byl z jezdců nejrychlejší, který tým byl nejspolehlivější a jak na tom byli s počty kilometrů výrobci motorů? O kolik proti loňsku zrychlily a jak vypadaly nejvyšší rychlosti. Jaké závěry můžeme z testů vyvodit před závodní sezónou 2018?

Počet komentářů:  121 komentářů (Poslední 12.03. 14:30) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF71H druhý týden v Barceloně

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H druhý týden v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nejrychlejšího času za 8 dní testů dosáhl ve čtvrtek tento týden Sebastian Vettel s Ferrari: 1:17,182 min na hyper-měkké směsi během krátkého stintu, z čehož usuzujeme, že moc benzínu v nádrži neměl. Druhý nejlepší pokus patří jeho týmovému kolegovi Kimimu Räikkönenovi, jenž byl dnes jen o 39 tisícin vteřiny pomalejší.

Třetí nejrychlejší kolo si připsal Fernando Alonso z McLarenu, kterého v Katalánsku provázely různé technické potíže. I dnes museli mechanici Španělovi měnit po závadě turba motor, takže stál 4 hodiny v garáži. Na stejné směsi jako soupeři z Ferrari ztrácel jen šest desetin sekundy, což svědčí o solidní rychlosti týmu.

Přehled nejrychlejší časů (podbarvení značí použitou směs pneumatik) a celkový počet ujetých kol

Přehled nejrychlejší časů (podbarvení značí použitou směs pneumatik) a celkový počet ujetých kol | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Veškeré potíže byly podle závodního ředitele Erica Boulliera jen drobného charakteru a v Melbourne budou připraveni. Pro úvodní velkou cenu chystají další úpravy a inženýři věří, že je posunou ještě dále. Stáj z Wokingu si po rozchodu s Hondou zvyká na novou pohonnou jednotku Renault, která má jiné rozmístění komponent i odlišné nároky na chlazení. Kvůli tomu museli přepracovat celou záď včetně převodovky či zavěšení, které je inovativní - ramena jsou spojena do jednoho aerodynamického profilu s výstupky, pull-rod není ukotven k těhlici, ale zhruba někde v třetině horního ramena kvůli zlepšení proudění vzduchu (co nejmenší blokaci).

"Měli jsme velmi ambiciózní návrh, proto jsme museli pracovat s časem na dráze a ne v garáži, abychom se pokusili pochopit chlazení. Včera jsme bez problému zvládli závodní simulaci. Dnes odpoledne jsme bez potíží jezdili, proto si myslím, že jsme upravili naše chlazení auta a potřeby vozu. Když chcete být konkurenceschopní, pak musíte být agresivní a ambiciózní... Poslední 3 roky byly těžké. Nyní se pokoušíme dostat McLaren tam, kde by měl být. Jako se vším to nezvládnete za den. Mohou se objevit potíže. Neztratili jsme naši schopnost konstruovat rychlá auta a doufám, že to brzy poznáte na trati," prohlásil dnes po testech Boullier.

Počty kilometrů ujeté týmy v Barceloně za uplynulé 2 týdny

Počty kilometrů ujeté týmy v Barceloně za uplynulé 2 týdny | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na souboj s třemi nejlepšími to nevypadá, ale tým by mohl být těsně za nimi a občas bojovat o pódia. Na čele je i přes rekord Ferrari situace poměrně jasná: Mercedes je nejrychlejší, což je patrné s použitých směsí, závodních simulací i hodnocení soupeřů. Lewis Hamilton sice zajel až osmý a Valtteri Bottas desátý čas, přesto v týmu panuje spokojenost. Do Barcelony si nenechali přivézt ani jednu hyper-měkkou směs a o super-rychlá kola s nízkým množstvím paliva se ani nepokoušeli.

Za Stříbrnými šípy by se měli seřadit Red Bull a Ferrari, které poslední dva dny excelovalo. Až v Melbourne se dozvíme, jak na tom týmy skutečně jsou - kolik jim schází na mistry světa a kdo bude mít navrch. Oba vypadají celkem vyrovnaně - ostatně se zdá, že celé pole výkonnostně dále konvergovalo oproti loňsku.

Red Bull byl nicméně dle GPS údajů během testů i přes pomalejší čas o 0,865 s ve všech 16 zatáčkách rychlejší než Scuderia a měl by mít podle mě navrch. Pořadí týmů se obtížně odhaduje kvůli různým směsím pneumatik, teplotám dráhy, módům motoru, množství paliva a programu týmů.

Počty ujetých kilometrů v předsezónních testech loni a letos

Počty ujetých kilometrů v předsezónních testech loni a letos | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Rakouský tým rozhodně vypadl spokojeně a Ricciardo např. uvedl: "Jsem si jistý, že Mercedes je v tuto chvíli stále nejrychlejší, ale necítím, že bychom moc zaostávali. Pokud se nám bude dařit dále nalézat nějaké věci, pak na tom můžeme být velmi dobře." Pro Austrálii chystají také velký balík vylepšení.

Ve středu pole nás čeká zajímavá bitva: Renault se totiž hodně zlepšil, což potvrdil šestým časem Carlos Sainz. Velmi slušné časy dokázal zajíždět i na středně-tvrdé směsi, které se ostatní s výjimkou Mercedesu spíše vyhýbali.

Přehled ujetých vzdáleností dle výrobců motorů a jejich zákazníků

Přehled ujetých vzdáleností dle výrobců motorů a jejich zákazníků | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hned za ním skončil Kevin Magnussen z Haasu, který se chce držet do půl sekundy za továrním Ferrari a mohl by být letošním černým koněm. A Force India, jež do Melbourne přiveze podle Sergia Péreze nové auto, očekává udržení 4. místa mezi konstruktéry, její výsledky tomu ovšem neodpovídaly.

Toro Rosso se sice občas blýsklo rychlým časem a Honda příjemně překvapila svou spolehlivostí (první týden vystřídala tři motory, s tou nejlepší specifikací poté odjela celý druhý týden, než se v samotném závěru objevila v datech zneklidňující anomálii), atakovat pódia podle mě nebudou, spíše je vidím někde uprostřed pole. Japonský výrobce pohonných jednotek zlepšil ovladatelnost, ale na úrovni Renaultu, třetího nejlepšího motoru, ještě není.

Nejvyšší rychlosti naměřené druhý týden v Barceloně

Nejvyšší rychlosti naměřené druhý týden v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Otázkou je, o kolik klesne Williams, který dosáhl se Sergejem Sirotkinem až 16. nejrychlejšího času. To by samo o sobě nebyl až takový problém jako slova Paddyho Lowea, jenž prozradil, že během týdne ztratili cestu v nastavování nového monopostu FW41. Nejsilnější motor za jeho zády je zřejmě nespasí.

Zbývá nám Sauber, jenž se po oznámení nového titulárního sponzora v podobě Alfy Romeo konečně těší na aktuální specifikaci motoru Ferrari. Očekávají velké pokroky a na novou sezónu se těší, proto jsme zvědavi, o kolik dokážou stáhnout své velké manko z loňska, kdy jezdili s rok starou pohonnou jednotkou. Na tu ale nelze vše házet, protože slabá byla i aerodynamika vozu C36.

Vozy letos, kdy jsme si už skoro zvykli na ochranu kokpitu Halo, podstatně zrychlily - průměrně o 1,7 vteřiny. Největší progres pozorujeme u McLarenu, jenž se po změně motorového partnera meziročně v předsezónních testech zlepšil o více než 3,5 sekundy. Následuje Sauber nastupující s aktuálním specifikací Ferrari, nejmenší pokrok je naproti tomu patrný u Williamsu - pouze 0,231 s. Ovšem na rozdíl od loňského pokusu na ultra-měkkých pneumatikách svůj letošní rekord dosáhl na měkké směsi, což dělá kolem 0,4 s (o tom dále).

Srovnání nejrychlejších časů týmů s loňskými předsezónními testy

Srovnání nejrychlejších časů týmů s loňskými předsezónními testy | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Okruh má zcela jiné vlastnosti než loni, kdy byl drsnější a pneumatiky rychleji degradovaly a odcházely (byl tedy vhodnější pro tvrdší směsi). Nový asfalt je mnohem jemnější a poskytuje velmi dobrou úroveň přilnavosti, proto je opotřebení pneumatik nižší. Znovu se objevovaly puchýře, s čímž týmy loni vůbec nebojovaly.

Pirelli nám dnes prozradilo, jaké rozdíly naměřili v Katalánsku mezi svými pneumatikami - letos své portfolio rozšířili o hyper-měkkou (růžové barvy) a super-tvrdou pneumatiku (oranžová, modrou má předchozí tvrdá). Změnilo konstrukce i směsi, zůstala zachována pouze loňská měkká, která letos plní roli středně-tvrdé směsi. Italský výrobce se snaží zvýšit degradaci, aby byli piloti nuceni zajet do boxů v každém závodě alespoň dvakrát.

Jaké rozdíly tedy zaznamenali v uplynulých dvou týdnech mezi letošními pneumatikami? Hyper-měkká je o 0,7 - 0,8 s rychlejší než ultra-měkká směs. Ta má nad super-měkkou navrch o 0,6 s, za ní je o 0,4 s měkká a o 0,8 s pomalejší je středně-tvrdá směs.


Podrobný průběh testů najdete zde: 1. den, 2. den, 3. den, 4. den, 5. den, 6. den, 7. den, 8. den.

Bohatá fotogalerie z testů zde: 1. týden, 2. týden.

Testování je za námi, pojďme závodit!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 12.03.2018 14:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 121 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v druhých předsezonních testech v Barceloně

FOTO: Ostré ladění formy týmů v druhých předsezónních testech, kterým vévodilo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

  6. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud