Švýcarská stáj jej má dokonce již ve svých obou v monopostech v Austrálii, kde jej v pátek poprvé vyzkouší. Systém McLarenu se objevil u konkurence již po necelých dvou týdnech, kdy mu dala v Bahrajnu FIA "zelenou."
Na C29 by jeho vstupní otvor neměl být na horní straně nosu jako u MP4-25, ale souměrně po obou stranách nad bočnicemi. Vzduch by pak měl vést skrz vůz a ústit na zadním křídle nad hlavním profilem - nikoliv v tom horním jako u McLarenu. K jeho přepnutí bude docházet ale také po zásahu pilota (rukou či kolenem).
Vzduch do systému vstupuje otvory nad bočnicemi
Jak je možné to provést na voze, když letos jsou šasi homologována a nejsou na nich povoleny větší změny? Sauber provedl nikoliv úpravu v šasi, ale na bočnici, kde to zakázano není. Ještě ale není rozhodnut, zda své řešení využije v závodě - nejprve si jeho efektivitu a vliv na vůz ověří na trati v trénincích.
1 - Ploutev nyní není plochá, ale je v horní části rozšířena pro vedení vzduchu
2 - Sauber přesto zachovává otvor v povolené 150 mm zóně hlavního profilu
Pedro de la Rosa přiznává, že svou verzi novátorského řešení vyzkoušejí již v Melbourne a dodává: "Vím něco o tom, co McLaren zkoušel. Tohle je ale sytém Sauberu. Je to něco jiného. Upřímně, je to úplně nové, takže to budu muset v autě nejdříve vyzkoušet - kde to je, jak to funguje. Jsme zatím v této fázi. Více se dozvím později."
"Je to prototyp. Ještě nevíme, zda s ním budeme závodit, musíme ho pořádně vyvinout, to je základ. Čím dříve s tím začnete, tím dříve ho budete mít. Určitě to je věc, která - pokud vám funguje - auto zrychlí. Tečka," má jasno zkušený španělský jezdec.
"Byl jsem dojat tím, jak rychle si tým uvědomil, že tento systém je realizovatelný. Už sem dorazili se systémem, který je - soudě dle toho, co jsem viděl - úchvatný. Jsem ve velmi agilním, rychle reagujícím týmu, což jsem si uvědomil hned první den. Někdy jsou menší týmy ochotny více riskovat a rychleji reagovat, než ty větší. To může být naše síla. Musíte reagovat rychleji než velké týmy," dodává De la Rosa.