Několik pilotů si po prvním závodě v Bahrajnu stěžovalo na to, že nemohou za vozem před sebou jet dostatečně blízko na to, aby ho byli schopni předjet. Podle Barrichella za to mohou hlavně užší přední pneumatiky, jejichž rozměry jsou dány novými pravidly pro letošní sezónu.
"Jedete za autem a v zatáčce kvůli nedotáčivosti vyjedete mimo trať. Pokud nejste alespoň o vteřinu rychlejší, což není normální - předjel jsem Buemiho, protože jsem jezdil kola za 2:01, zatímco on za 2:04 min, ale nebyl to jednoduchý manévr," vrací se k poslednímu závodu Brazilec.
"Nemůžete následovat auto před vámi, předek vám klouže. Když na to zase šlápnete, ustřelí vám záď a přední část ujede úplně. Občas jsem vůči některým věcem kritický, když jsem ale slyšel, že zúží přední pneumatiky, tak jsem nechápal. To, že jsme si loni učili lepšího závodění, bylo díky tomu, že jsme přešli z drážkovaných pneumatik na sliky. Potřebujeme více mechanického přítlaku, abychom se vypořádali s tou aerodynamikou."
Jedním řešením by bylo zvětšit rozdíl mezi dvěma směsmi pneumatik, což by zajistilo větší rozdíl v rychlostech mezi vozy a tím i usnadnilo předjíždění. Podle Barrichella ovšem řešení není tak jednoduché.
"Teoreticky něco takového plánují - kvůli toho vozí pneumatiky, které jsou odlišné. Jenže inženýři jsou tak chytří, že ve výsledný rozdíl činí pouze tři či čtyři desetiny. Pokud rozdíl mezi směsmi bude představovat něco kolem dvou vteřin, pak se bude předjíždět. Minimální počet kol na každém druhu pneumatik by mohlo být další věcí."
"Je to těžký úkol, protože když uděláme o 2 vteřiny pomalejší pneumatiku a pak přijedeme na místo, kde bude o 10 stupňů chladněji, nikdy ji nezahřejeme a to by mohlo být nebezpečné."
"Můžu hovořit jen o tom, jak to vidím já zevnitř, že to jet za jiným vozem je prostě těžké, protože přední pneumatiky nejsou schopny udržet monopost na trati."