Není to jenom kvůli hojně komentovaným událostem v Baku, týká se to i dalších pilotů v Grand Prix Ázerbajdžánu. Zatímco potrestání v případě incidentu mezi Hamiltonem a Vettelem bylo kvitováno, některé další tresty schvalovány nebyly, hovořilo se o nahodilém posuzování a slabém přístupu posuzujícího orgánu. To platilo i pro určité případy v minulosti.
Sir John Young Jackie Stewart, mistr světa z let 1969, 1971 a 1973, je rovněž s některými verdikty sportovních komisařů nespokojen. Má k tomu své důvody, ale nespokojuje se pouze s kritikou, chce pomoci najít řešení, které by poskytlo jak pilotům, tak fanouškům lepší přehled a porozumění při kontroverzních situacích.
"K rozhodování komisařů mám své výhrady. Na téměř každé Grand Prix jde o jinou skupinu. Podle mého názoru by si FIA měla vybrat několik bývalých pilotů F1, dát jim řádné pravomoce a plat a uplatnit jejich autoritu. Měli by si je zajistit na dva až tři roky, takže by plně poznali chování pilotů. Volil bych někoho, kdo ještě nedávno jezdil. V současné době má FIA k dispozici několik opravdu výjimečných jedinců," má svou vizi vítěz 27 Grand Prix.
Skotský pilot, podle některých pramenů dokonce vzdáleně příbuzensky spřízněn s jiným, tragicky zahynuvším šampionem Jimem Clarkem, vidí problém v nominaci komisařů, které spíš odpovídá zájmům FIA a nikoli dění na trati.
"FIA střídá komisaře, aby jim poskytla možnost se dostat na Grand Prix. Odráží se v tom snaha o dobré vztahy mezi Asociací a národy. Jenže vybraní jedinci pocházejí nejen z různých zemí, ale jsou i rozdílného věku. Chybí jim potom důslednost k disciplinárním činům, stejně jako znalosti, které jsou nutné ke správnému rozhodnutí, takže mohou dokonce více či méně ovlivnit výsledek šampionátu. Jeanu Todtovi se asi nebude moc líbit, co k tomu říkám, ale bohužel mám ten pocit, že se v tomto případě nejedná o profesionální řešení," vyslal Stewart výčitku směrem k samotnému prezidentu FIA.