Se správným umístěním monopostu na roštu měl v Bahrajnu problémy Esteban Ocon ze stáje Alpine a v Saúdské Arábii také Fernando Alonso z překvapivě konkurenceschopného Aston Martinu.
Oba piloti za to byli také potrestáni pětisekundovou penalizací, což je dost naštvalo, protože podle nich svým postavením nic nezískali - jejich vůz přečníval do boku, nikoliv dopředu.
FIA na to reaguje a v Melbourne proto budou startovní boxy o 20 centimetrů širší. Oproti Džiddě, kde byla celková šířka 2,5 metru, se jedná už o druhou úpravu, neboť v sezóně 2022 měl startovní slot 2,3 metru.
FIA rovněž vyzkouší nové centrální barevné značení "vodicí čáry" - povede středem některých slotů na rovince okruhu v Albert Parku. Jezdci ji budou moci vyzkoušet během tréninkových startů, tradičně uzavírajících tréninkové jízdy.
Ocon prozradil, že s FIA hovořil o svém prohřešku ve snaze objasnit důvody pro svou penalizaci. Podle něj jdou čáry u současné generace monopostů s většími koly zkrátka špatně vidět.
"Byl jsem v podstatě příliš vpravo, proto to bylo matoucí - šlo o to, že jsem moc přesahoval doprava za čáru. Žel v těchto autech moc dobře nevidíte, obzvlášť když jste takto na roštu. Vidíte žlutou čáru jako referenci, je však na mě, abych to srovnal," popisuje francouzský pilot.
Alonso po závodě v Saúdské Arábii přiznal pochybení: "Byla to moje chyba, musím tomu věnovat větší pozornost. Nicméně je trochu zvláštní, že ve dvou závodech po sobě mám já a Esteban stejný problém. Může to být problém ve voze, se systémem Halo, cokoliv související s tím, jak auto nasměrujeme. Ale stejně to je moje chyba."
Trest za toto provinění se nezdá i jiným pilotům, například George Russell se postavil za Alonsa: "Chápu, proč takové pravidlo existuje, musíme se držet pokynů, ale trocha zdravého rozumu by neškodila. Ano, Alonso byl trochu víc vlevo, že ano? Ale nic tím nezískal, takže v tomto případě je pětivteřinová penalizace příliš vysoká."
Masi je zpět
Poprvé od kontroverzní Velké ceny Abú Zabí 2021, kdy se na poslední chvíli rozhodlo o prvním titulu pro Maxe Verstappena, se v padoku objevil bývalý závodní ředitel Formule 1 Michael Masi.
V Melbourne totiž bude působit v nové roli jako nezávislý komisař série Supercars, která bude doprovodnou sérií závodního víkendu v Austrálii. Kromě toho byl také jmenován členem správní rady australského motokárového závodění, kde bude dohlížet na podniky série CIK-FIA.