DISKUZE K ČLÁNKU Todt nebude nadšen mým názorem, kritizuje práci komisařů Stewart

Posuzování závodních incidentů je často rozebíráno a kritizováno, především jeho nekonzistentnost a mnohdy učiněné závěry, ve kterých padly dokonce názory, že jde o logické rozpory. Nejstarší žijící mistr světa je také nespokojen a volá po změnách.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Todt nebude nadšen mým názorem, kritizuje práci komisařů Stewart

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 30.06.2017 10:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 7 lidí) 29.06.2017 10:18
Koukám že Stewart podkopává autoritu FIA, kterou… »
» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 29.06.2017 10:45
Emerson Fittipaldi se do Senny navážet… »
» uzivatel002626 (Hlasovali 4 lidé) 29.06.2017 10:59
Souhlas. Je pravda, že skupina by rozhodovala v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Nevím proč komisaře tolik kritizujete.
    Nápad na jednotnou "skvadru" komisařů pro všechny závody je dobrý, ale jestli to
    zkusí i provést je jiná věc.
    Všichni před nějakou dobou nadávali jak se všechny kontakty trestají a že by měli nechat jezdci závodit.
    V této sezóně myslím souboje pouštějí více bez trestu a trestají jen myslím závažnější prohřešky. Samozřejmě se nezavděčí všem, ale myslím že rozhodování je teď mnohem lepší než v předchozích letech a prospívá závodění.
    Ale lidi si budou pořád stěžovat ... předtím se trestalo moc, a teš zase málo, že? 20

    V případě Vettela měli myslím 2 možnosti, 10s stop@go nebo diskvalifikace, ... nakonec se těsně rozhodli pro první možnost a nebylo to špatné rozhodnutí.
    S případnou diskvalifikací bych taky neměl problém, ale to by dost ovlivnili boj o titul, a to očividně nechtěli.
    Následné další prošetřování FIA je myslím taky opodstatněné nejem kvůli tomu co se stalo v závodě, ale i kvůli předchozím prohřeškům Vettela a možná i kvůli jeho postavení se k celé situaci - neuznání viny ba právě naopak, popírání, osočování druhých, ignorování faktů, atd. Tím si Seb vůbec nepomůže. Připomíná mi to jeho pokrytectví při té aféře v Malajsii 2012.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    nekonzistentnost v rozhodování považuje moje oblíbená FIA podle mě za jeden ze svých hlavních rysů a možná i kladů. a teď by se toho měla vzdát?!? to rozhodně nedopustí!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.251.XXX
    Vespolek :)
    Osobně mám radši jistou míru chaosu, než jakou mám důvěru v jakoukoli instituci, natoš komisi ... tj mě je to jedno a nečekám žádné zlepšení - spíš ještě zhoršení pokud budou něco měnit pod zámiňkou zlepšení "trestání"
    (nedávno jsme tu přeci přetřásali to samé v celé historii - de fakto to k F1 patří - i soudy a ... ty "alce FIA v Paříži"

    A tím zpět ke Stewartovi - možná že - napadlo mě to po komentu od jumpmana
    Možná je Stewart z mého pohledu tak mimo, protože aplikuje jakési své pocity a zkušenosti na dnešní F1, která je ale s tou jeho málo stejná... hlavně v ohledu nebezpečnosti
    .... Ale prostě - to by musel zhodnotit RoBertino - ale já si Stewarta pamatuju akorát s tím míčkem a pak tmavě modrý Tyrell elf jak krouží kdesi více méně plynule a bez boje??? - ale jinak ... mi jde trochu i na nervy vším, tím jak nosí stejný účes, tu debylní :))) prosím nemazat jen expresivní výraz :) skotskou čepici ... je to takový Imagista divný, prostě ... mám raději skutečné Rebely nebo hrdiny jako Laudu ... kteří mají své mouchy než takové divné "šprty, suchary"? nebo co jako je Stewart ....
    ((... Zvláštní ale, že Herbert, který jezdil v jeho týmu je mi v TV zas naopak sympatický ... :))

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Já můžu jenom souhlasit a jsem zastáncem stejného modelu. První lze udělat je to, že komisaři prostě budou pořád stejní, nebo alespoň v omezeném počtu a budou tedy rozhodovat o mnoho konzistentněji. Jako vždy bych však doplnil, že by to rovněž chtělo jasný zásah do pravidel alespoň v tom směru, že prostě každý závodník v jaké koli pozici musí nechat soupeři na trati dostatek místa na dokončení manévru a konečně zcela jasně stanovit co je to změna směru nebo alespoň jasně stanovit nejsnazší limit od kterého už se to nesmí v metrech a ne při brzdění v brzdné zóně, kdy není jasně dáno co to vlastně znamená.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.95.XXX
      S tím pravidlem "nechat dost místa pro soupeře" to není tak úplně jednoduché. Střelci typu Verstappen mohou přecenit situaci, někam vlítnout a ten vpředu aby pak dával nohu z plynu, aby se tam ten střelec vešel. To mi nepřijde úplně spravedlivé. Je zřejmé, že nelze aby jezdec vpředu agresivně zavřel dveře, ale musí to být oboustranně sladěno.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002626

    uzivatel002626

    89.202.41.XXX
    Incident nebyl mezi Ham a Bot ale Ham a Vet, opravte si to.. 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.251.XXX
    Já Stewarta nesnáším, horší bývalý mistr světa se fakt asi najít nedá
    To je hroznej chytrák... Ale samozřejmě Hamilton ubral tak, že by míček z misky vypadl a tak to byla jeho chyba - správný komisař (třeba jako Stewart) by tohle všechno hned věděl a spravedlivě soudil) 06

    (Pokud jde o "Stewarta a Hamiltona", tak jsem si už říkal, není li za tím snad rasismus ... vím zní to divně ... nebo jen chytrákova žárlivost, že už je tu Brit, který ho definitivně smázl (Mansel byl a je sice populární víc než Stewart, ale měl jem jeden titul, Buton zas tak velké eso nebyl... atd. Ale Ham je proti prostě borec jiného kalibru)

    (PS: To jako kdyby se Fitipaldy pořád navážel do Senny :)))))

    + 0 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Emerson Fittipaldi se do Senny navážet nepotřeboval - především to byly zcela jiné povahy, Emmo byl nesmírně vstřícný a komunikativní, Brazilec až úzkostlivě pečlivý. Jestli je Stewart natolik ješitný opravdu netuším, ale v něčem pravdu má, protože si stačí projít diskuse za poslední rok a najdeme těch nářků na rozhodování komisařů více než dost.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        dle mne pravdu má v tom , že by měli být komisaři(rozhodčí) stálí. Klidně na ty dva roky..... Ale určitě by to neměli být "jen" bývalí piloti a už vůbec ne ti co skončili nedávno.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nechápu tvoji averzi, stewart udělal nejspíš absolutně nejvíc ze všech pilotů pro zvýšení bezpečnosti F1 a na protest proti nízké bezpečnosti i ukončil kariéru. Pokud by pokračoval, tak je otázkou, zda by on nebyl pilotem s největším počtem titulů v historii. A pokud tenhle člověk řekne, že se hamilton zachoval nebezpečně, tak na 100% ví o čem mluví, na rozdíl od někoho, kdo monopost F1 viděl max v televizi a moudře vypisuje co je to stewart za ko**ta když si dovolí kritizovot jeho modlu lujzíčka

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Těch důvodů, proč skončil, bylo víc. Bezpečnost určitě ano, ale spíš se na jeho odchodu podepsalo rodinné zázemí - matka a manželka byly nervově na limitu, Helen Stewartová se dokonce zhroutila v hotelu. Hodně Stewardových kamarádů (Siffert, Rindt, Cevert) zahynulo na trati, co toho ještě Courage a Williams. Cevert ho určitě dorazil, vždyť kvůli tomu nejel ani symbolicky poslední závod, který by byl jubilejní stou Grand Prix. Otázkou je, jak by to bylo dál, Tyrrell už nestačil, jedině že by předběhl Hunta u McLarenu, ale to by musel dva roky čekat... To jsou dohady, ale jak už jsme psali, na F1 si občas myslel a skutečně by mě zajímalo, jak by vypadal v roce 1979 u Brabhamu.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Koukám že Stewart podkopává autoritu FIA, kterou FIA nemá. Problém je v tom, že kdyby FIA měla platit profesionální komisaře, zbylo by méně peněz pro senilní staříky ve vedení FIA a to se jim nelíbí. Jinak ale se Stewartem plně souhlasím. F1 je plně profesionální sport a proto by měl být profesionální na všech úrovních, tedy i co se týče rozhodování na trati.

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      On se de facto podobný problém řešil všude. Já vím, že srovnávat Formuli 1 s malým fotbalem je pro někoho pitomost, ale tam se také řešila otázka, zda by mu nepomohli placení sudí a ne ono známé "každý pes jiná ves". Odpůrci Stewartova návrhu (nikoli jeho osobně) mohou argumentovat, že pokud bude mít stálá komise třeba ne zrovna přijatelný názor na nějakou situaci, už bude vždycky hodnocená jen jedním způsobem. Je to slovo do pranice, za mě osobně by se mi ale taková eventualita - vytvoření stálé skupiny fungující dva až tři roky - rozhodně líbila.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel002626

        uzivatel002626

        89.202.41.XXX
        Souhlas. Je pravda, že skupina by rozhodovala v podobných případech stejně, ale o to přeci jezdci i fanoušci stojí. Nikdo není vševěd, takže názory na situace budou různé, skupina se samozřejmě může rozhodnout, dle některých, špatně. Ovšem pak by mohl mít pilot jakousi jistou. " Tohle se trestá, ok, příště si na to dáme pozor." A ne že jednou je nějaký manévr za hranou a jednou v pořádku..

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.11.XXX
          Z osobni zkusenosti s FIA jsem zatim vsude zazil rozpravu s jezdci, kde minimalne reditel zavodu a hlavni tratovy komisar reknou, co bude a nebude tolerovano a podle toho by se jezdci meli chovat. Pochybuji, ze v F1 tomu bude jinak, ale pro fanouska u TV je tohle spatne, v tom se naprosto shodneme. Preci nebudu pred kvalifikaci koukat na hodinovou rozpravu a podle toho hodnotit, co se kde melo a nemelo resit. Melo by to byt jako u hokeje. Podtrzeni a crosscheck jsou proste fauly v kazdem pripade, ale nekdy je mohou rozhodci prehlidnout. Tu lidskou stranku bych tomu nechal, ale ten trest v pripade postrehnuti nepovoleneho musi byt konzistentni.
          Osobne mi to prijde, ze jury nema ani povedomi o jednotlivych pravidlech, tak v ramci "under investigation" jeste prochazi potrebne kapitoly pravidel a zkoumaji, jestli to je nebo neni povolene.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Problém je v tom, že tolerance je v každém závodě jiná a pak aby se v tom prase vyznalo. Na některých tratích výjezd mimo trať je automaticky posuzován jako prohřešek, zatímco v Spa vidíme každý rok, že většina závodníků jezdí v Eau Rouge všemi čtyřmi koly mimo trať a nikoho to nepopuzuje. Systém by měl fungovat tak, že pravidla platí na všech okruzích stejně a komisaři mají dohlížet na to, aby se tato pravidla dodržovala.

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              193.165.236.XXX
              U těch hranic trati je to z mého pohledu složitější. Piloti hledají z principu nejkratší a nejrychlejší cestu, a pokud to jde říznout, tak to dělají (a těžko se tomu divit). Pak tedy jsou dvě možnosti, buď udělovat velké množství penalizací, nebo řezání znemožnit s vědomím, že případná chyba bude znamenat bouračku...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Když je jednou vytyčena trať, měli by i jezdci dodržovat. I za tu cenu, že chytnou pentli a nebo po havárii skončí. Systém, kdy jednou jezdec celou šíří vozu za hranici trati smí a jindy zase ne, je směšný a akorát ukazuje na neschopnost vedení FIA.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  193.165.236.XXX
                  Souhlasím, že penalizace jen na některých místech je špatná. Nemyslím si ale, že je to dnes zásadní problém F1, žádající si okamžité řešení. Osobně bych asi piloty nechal (budou tam jezdit všichni) a trestal jen přímé zneužití v souboji.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama