Mercedes bude mít opět výhodu, zejména v oblasti aerodynamiky

Robert RoBertino Pavelka, 16. února 2017, 12:10 Google+

Nové vozy ještě nevyjely na trať, ba co víc, ještě ani nebyly oficiálně představeny, a už se ozývají hlasy, že stříbrné šípy ze stuttgartské stáje budou mít opět navrch. Co stojí za takovým tvrzením a zakládají se na reálném podkladu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Španělský pilot přidává své názory k předsezónním prognózám

Španělský pilot přidává své názory k předsezónním prognózám | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Španělský pilot Pedro Marinez de la Rosa strávil ve Formuli 1 s různými přestávkami období mezi roky 1999 až 2012, ale významnou roli zastával na postu testpilota. Podle jeho názoru si Mercedes v letošním roce svou převahu udrží, protože tým začal pracovat na vývoji aerodynamiky podstatně dříve než jeho největší rivalové.

Pětačtyřicetiletý pilot usedl ve Formuli 1 ve 105 Grand Prix do kokpitů šesti značek (Arrows, BMW Sauber, Jaguar, HRT, McLaren a Sauber). Domnivá se, že v Brackley tým využil maximální časový prostor ve využití aerodynamického tunelu s výhledem na novou sezónu. A to ostatní týmy nebyly schopny výrazně jeho náskok dohnat.

img-responsive

Pedro v dobách svého působení u HRT | foto: HRT F1 Team

"Jsem si jist, že Mercedes pracuje v aerodynamickém tunelu déle než kdokoli jiný. Jste limitováni počtem hodin a každý se snaží využít maximální povolené doby. Takže rozdílovým se jeví počet hodin, které jste v tunelu mohli v minulosti strávit a současná sada pravidel. A jediný, kdo měl možnost využít víc hodin, byl Mercedes, protože už byl o sedm desetin rychlejší než druhý tým v pořadí," tvrdí Pedro.

Bottas bude dobrý, ale ne lepší než Lewis

Někdejší pilot se rovněž vyjádřil k oblíbenému tématu posledních dní - jak se povede Valtteri Bottasovi v barvách Mercedesu. Podle jeho předpokladu zvolil Mercedes správně, ale co se týče vzájemného duelu, sází na úspěšnějšího pilota.

"Bottas si povede velmi dobře, je to kvalitní pilot a nebude mít žádné problémy. Je to vždycky snažší, když můžete pilotovat dobré auto. Do týmu zapadne perfektně, je to dříč, nestará se o týmovou politiku, zabývá se vlastními věcmi, takže se nebude starat jak rychlý či pomalý je Lewis. V závodech bude chtít Hamiltona stoprocentně porazit. Ale v sezóně se mu to nepodaří, jenže kdo je schopen zdolat Lewise? Nejvíc na všem tratí Williams. Ztratili Bottase a museli znovu povolat Massu. Z mého pohledu je to divné, ten kontrakt neměli obnovovat," domnívá se de la Rosa.

img-responsive

S Ferrari má Pedro své zkušenosti | foto: Scuderia Ferrari

Španěl strávil nějaký čas jako testpilot stáje Ferrari, působil zde až do roku 2014. Je přesvědčen, že Scuderia žádný velký posun kupředu nezaznamená. "Mám za to, že se budou pohybovat víceméně na stejných pozicích jako letos. Flavio Briatore řekl, že když ti samí lidé pečou chléb, bude chutnat pořád stejně, což je výstižné," konstatuje Pedro.

Podporuji nová pravidla

De la Rosa pracuje pro španělskou televizi jako analytik Formule 1 a co se týče připravených změn, hodnotí je velice kladně a sám sebe označuje za jejich velkého příznivce.

"Myslím, že změny pravidel jsou velmi dobré, auta budou těžší a tím pádem budou muset piloti vydat více fyzické námahy. Dosáhnout časů o pět sekund na kolo rychlejších bude hodně těžké. Ale koneckonců, tohle jsme chtěli, protože už to bylo až moc jednoduché - řízená degradace pneumatik a jejich opotřebení už byla nuda," dodává de la Rosa.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes bude mít opět výhodu, zejména v oblasti aerodynamiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vedoucí týmu Sauber Moniša Kaltenbornová už se obrátila v minulosti na EU

Špičkové týmy chtějí obhájit své výhody. Vznikne nová forma zaniklé FOTA?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

  2. Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud