Hamilton bude příští rok bojovat s Maxem, myslí si Marko. Odhaluje, proč Red Bull staví nový aerodynamický tunel

Petr Hlawiczka, 9. listopadu 2022, 06:30 Google+

Lewis Hamilton bude mít podle Helmuta Marka příští rok opět na to, aby bojoval s jejich jezdcem Maxem Verstappenem. Zároveň popisuje "idiotskou" situaci, kdy Red Bull musí stavět nový aerodynamický tunel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Testování v aerodynamickém tunelu

Testování v aerodynamickém tunelu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Letos do sezóny vstoupilo ve výtečné formě Ferrari s Charlesem Leclecem, brzy jim ale došel dech a Max Verstappen předčasně získal svůj druhý mistrovský titul. Mercedes ke svému překvapení s novým vozem s ultra-úzkými bočnicemi konkurenceschopný nebyl. Příští rok však bude situace odlišná.

"Leclerc byl v kvalifikacích velmi silný, dělal však chyby. Hamilton podle mě bude v roce 2023 silnějším soupeřem v boji o titul. Má jasnou výhodu v podobě zkušeností, dokáže se neuvěřitelně dobře motivovat a jsem přesvědčen i o tom, že Mercedes příští rok postaví lepší auto," uvádí Marko.

Zlepšuje se podle něj ale i Verstappen: "Jezdí s větší sebedůvěrou než kdykoliv dříve, má lepší celkový přehled o závodu. Zároveň se z něj vyvinul pneumatikový kouzelník - na měkkých pneumatikách vydrží déle než jeho soupeři na tvrdších směsích."

"Ještě jsem nepoznal jeho limit. Naskočí do auta a hodně si věří už od prvního tréninku, od prvního kola. Když je mokro, jezdí v prvních kolech o dvě sekundy rychleji než zbytek pole," pochvaluje si odborný poradce Red Bullu svého svěřence.

img-responsive

Marko v příští sezóně očekává těsnější duely s Hamiltonem | foto: Red Bull Content Pool

"Potřebuje akorát velmi dobrou přilnavost vpředu. To, co dělá zadní část, na něj nemá takový vliv. To znervózňuje pouze jiné piloty. Na počátku sezóny jste mohli pozorovat, že byl Max stejně rychlý jako Pérez v autě, které nesedělo jeho stylu. Jakmile mu auto začalo vyhovovat, byl o půl sekundy rychlejší," poznamenává Marko.

Proč staví Red Bull nový aerodynamický tunel?
Jeho tým nyní čeká velká investice přes 1,2 miliardy Kč do nového aerodynamického tunelu v nepříznivé době, kdy svět Formule 1 začíná klást větší důraz na počítačové simulace.

Red Bull v současné době využívá starý aerodynamický tunel, který zdědil při koupi Jaguaru v roce 2004. Nachází se v Bedfordu, kde dříve působil také tým Arrows - přibližně 30 km od sídla současného závodního týmu v Milton Keynes.

img-responsive

Továrna Red Bullu v Milton Keynes | foto: Red Bull Racing

"Problém s naším aerodynamickým tunelem je ten, že jde o poválečnou stavbu, která byla založena Ministerstvem obrany a nemůže být zbourána, protože je na seznamu," stěžuje si odborný poradce Red Bullu, který v ní pod vedením konstruktéra Adriana Neweyho i tak odvádí výtečnou práci.

"Je šíleně dlouhá a není dobře zateplená, takže to nějakou dobu trvá, než se vyhřeje. A když je venku zima, tak to trvá ještě déle," popisuje Marko zařízení Red Bullu, v němž Británie za 2. světové války vyvíjela letadla.

"Proto stavíme nový aerodynamický tunelu v místě továrny. Je to idiotské, protože trend vývoje se přesouvá k CFD simulacím. A jde o dalších 50 milionů Eur. Budova už stojí, aerodynamický tunel se bude v ní nacházet, ale potrvá to ještě 2 - 3 roky, než bude všechno připraveno," dodává 79letý rodák z rakouského Grazu.

Vytisknout

Diskuze: Hamilton bude příští rok bojovat s Maxem, myslí si Marko. Odhaluje, proč Red Bull staví nový aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Start Velké ceny Holandska 2022

Podle Red Bullu letos překročí rozpočet hned 6 soupeřů. Horner je zvědavý, jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud