Týmy vedly debatu o snížení rozpočtových stropů a zahájení sezóny: produktivní, rozhodnutí ale nepadlo

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2020, 06:10 Google+

Týmy Formule 1 společně s prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem a šéfy Liberty Media, s Chasem Careyem a Rossem Brawnem, jednaly o dalším snižování rozpočtových stropů, zahájení sezóny za zavřenými dveřmi i nějakém hendikepu pro ty bohatší. K čemu během produktivní videokonference došly?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 17.04. 09:56) Napište svůj názor
Páteční tiskovka v Singapuru

Páteční tiskovka v Singapuru | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Schůzka trvala 4 hodina, ale i přesto, že ji všechny strany hodnotily pozitivně, ke konkrétním závěrům nedospěly. Todt s Careyem před ní se všemi jednali individuálně o jejich představách a číslech pro budoucí diskusi, včera měly týmy možnost vyjádřit své názory společně.

Již před několika týdny po vypuknutí pandemie koronaviru souhlasily se snížením rozpočtových stropů pro rok 2021 ze 175 na 150  mil. dolarů. Některé týmy však usilují o další redukci, podle McLarenu by mohlo být reálné fungovat se 100 mil. dolarů. S tím ale narazil u velkých týmů a zejména Ferrari, které si tak dramatický skok nepřeje, protože by muselo propouštět.

Včera se jednalo o možnosti snížení na 145 mil. dolarů příští rok s dalším krokem v roce 2022, kdy by si týmy musely vystačit se 130 mil. dolary. Větší týmy by tak měly dostatek času na zeštíhlení i při náročnějších přípravách na sezónu, v níž vstoupí do hry nová technická pravidla, původně zamýšlená pro příští rok. Zamítnutá byla verze různých rozpočtů pro různé týmy.

A to je částka, kterou původně F1 a FIA navrhovali, když v roce 2018 v Bahrajnu přednesly svou vizi fungování týmů v budoucnosti. "Když jsme před 2 roky začali, šlo o 130 mil. dolarů ročně, a to je velká peněžní částka. Myslím si, že bychom se teď na ni měli dostat," usuzuje Brawn.

Naznačil, že současná krize vytváří jedinečnou příležitost pro přijetí úsporných opatření: "Tvrdě jsme bojovali o to, abychom se dostali na 175 mil. dolarů ročně. Bylo to více, než jsme chtěli, ale šlo o nalezenou rovnováhu se všemi týmy. Nebudu předstírat, že by to bylo ideální, bylo to daleko od našeho přání, ale tak už to dopadlo," pokračuje sportovní šéf F1.

"Krize způsobená Covid-19 vytváří upřímně vytváří příležitost, aby se lidé znovu podívali na to, jaká úroveň rozpočtového stropu je reálná a rozumná. Umožňuje nám to znovu projednat s dodatečným odhodláním a oddáním," domnívá se Brawn.

img-responsive

Budou úspěšnější týmy moci méně testovat? | foto: Toyota Motorsport GmbH

Hovořilo se i o návrhu omezit výhodu bohatších týmů tím, že by se více limitoval jejich aerodynamický vývoj podle výsledků v šampionátu konstruktérů: ten, kdo by vyhrál, by měl v následujícím ročníku menší prostor pro testování v aerodynamickém tunelu a pro CFD simulace než jejich soupeři. Tento hendikep se zamlouval menším i větším týmům více než variabilní rozpočty.

Další diskuse se týkala kalendáře a začátku sezóny: první velké ceny by se mohly uskutečnit v Evropě za zavřenými dveřmi s tím, že na některých okruzích by se uskutečnilo více závodů - v případě Silverstone se hovořilo až o třech během 4 týdnů, ani jeden ale v protisměru (nutnost velkých změn v únikových zónách a přemísťování nárazových bariér).

Prvním podnikem by mohlo být Rakousko, které nemá problém s přesunem na dřívější termín - původně se na Red Bull ringu mělo závodit od 3. do 5. července. Tamější vláda uvolňuje opatření proti šíření koronaviru ještě rychleji než u nás.

Vytisknout

Diskuze: Týmy vedly debatu o snížení rozpočtových stropů a zahájení sezóny: produktivní, rozhodnutí ale nepadlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 17.04.2020 09:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě na Monze

Jordan Strollovi věří: Může to dotáhnout až k titulu, říká. Co potřebuje zlepšit?

Leclerc vyráží na trať

"Perfektní den, skvělý pocit," hodnotí Leclerc první test s Ferrari v roce 2021 + VIDEO

Tvarování sedačky pro Micka Schumachera

Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

Charles Leclerc v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Britští sázkaři prozradili, co je potřeba při sázení na F1 sledovat

Sergio Pérez během první návštěvy Milton Keynes

Verstappenovu rychlost poznám až po pěti závodech, tvrdí natěšený Pérez

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Ferrari bude bojovat o třetí místo, předpovídá Marko. Co Aston Martin?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Nicholas Latifi v rámci sezónních testů v Barceloně

Není pilot jako pilot, zvláště platící. Williams a Nicholas Latifi...

Fernando Alonso v továrně Renaultu

Alonso: Teď je ten správný čas na návrat, cítím se mladý

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Jenson Button v rozhovoru s Maxem Verstappenem

'Nadpozemský' Verstappen je na stejné úrovni jako Schumacher či Alonso, hodnotí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  2. Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

  3. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

  4. "Perfektní den, skvělý pocit," hodnotí Leclerc první test s Ferrari v roce 2021 + VIDEO

  5. Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

  6. Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud