Týmy vedly debatu o snížení rozpočtových stropů a zahájení sezóny: produktivní, rozhodnutí ale nepadlo

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2020, 06:10 Google+

Týmy Formule 1 společně s prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem a šéfy Liberty Media, s Chasem Careyem a Rossem Brawnem, jednaly o dalším snižování rozpočtových stropů, zahájení sezóny za zavřenými dveřmi i nějakém hendikepu pro ty bohatší. K čemu během produktivní videokonference došly?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 17.04. 09:56) Napište svůj názor
Páteční tiskovka v Singapuru

Páteční tiskovka v Singapuru | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Schůzka trvala 4 hodina, ale i přesto, že ji všechny strany hodnotily pozitivně, ke konkrétním závěrům nedospěly. Todt s Careyem před ní se všemi jednali individuálně o jejich představách a číslech pro budoucí diskusi, včera měly týmy možnost vyjádřit své názory společně.

Již před několika týdny po vypuknutí pandemie koronaviru souhlasily se snížením rozpočtových stropů pro rok 2021 ze 175 na 150  mil. dolarů. Některé týmy však usilují o další redukci, podle McLarenu by mohlo být reálné fungovat se 100 mil. dolarů. S tím ale narazil u velkých týmů a zejména Ferrari, které si tak dramatický skok nepřeje, protože by muselo propouštět.

Včera se jednalo o možnosti snížení na 145 mil. dolarů příští rok s dalším krokem v roce 2022, kdy by si týmy musely vystačit se 130 mil. dolary. Větší týmy by tak měly dostatek času na zeštíhlení i při náročnějších přípravách na sezónu, v níž vstoupí do hry nová technická pravidla, původně zamýšlená pro příští rok. Zamítnutá byla verze různých rozpočtů pro různé týmy.

A to je částka, kterou původně F1 a FIA navrhovali, když v roce 2018 v Bahrajnu přednesly svou vizi fungování týmů v budoucnosti. "Když jsme před 2 roky začali, šlo o 130 mil. dolarů ročně, a to je velká peněžní částka. Myslím si, že bychom se teď na ni měli dostat," usuzuje Brawn.

Naznačil, že současná krize vytváří jedinečnou příležitost pro přijetí úsporných opatření: "Tvrdě jsme bojovali o to, abychom se dostali na 175 mil. dolarů ročně. Bylo to více, než jsme chtěli, ale šlo o nalezenou rovnováhu se všemi týmy. Nebudu předstírat, že by to bylo ideální, bylo to daleko od našeho přání, ale tak už to dopadlo," pokračuje sportovní šéf F1.

"Krize způsobená Covid-19 vytváří upřímně vytváří příležitost, aby se lidé znovu podívali na to, jaká úroveň rozpočtového stropu je reálná a rozumná. Umožňuje nám to znovu projednat s dodatečným odhodláním a oddáním," domnívá se Brawn.

img-responsive

Budou úspěšnější týmy moci méně testovat? | foto: Toyota Motorsport GmbH

Hovořilo se i o návrhu omezit výhodu bohatších týmů tím, že by se více limitoval jejich aerodynamický vývoj podle výsledků v šampionátu konstruktérů: ten, kdo by vyhrál, by měl v následujícím ročníku menší prostor pro testování v aerodynamickém tunelu a pro CFD simulace než jejich soupeři. Tento hendikep se zamlouval menším i větším týmům více než variabilní rozpočty.

Další diskuse se týkala kalendáře a začátku sezóny: první velké ceny by se mohly uskutečnit v Evropě za zavřenými dveřmi s tím, že na některých okruzích by se uskutečnilo více závodů - v případě Silverstone se hovořilo až o třech během 4 týdnů, ani jeden ale v protisměru (nutnost velkých změn v únikových zónách a přemísťování nárazových bariér).

Prvním podnikem by mohlo být Rakousko, které nemá problém s přesunem na dřívější termín - původně se na Red Bull ringu mělo závodit od 3. do 5. července. Tamější vláda uvolňuje opatření proti šíření koronaviru ještě rychleji než u nás.

Vytisknout

Diskuze: Týmy vedly debatu o snížení rozpočtových stropů a zahájení sezóny: produktivní, rozhodnutí ale nepadlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 17.04.2020 09:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v závodě v Toskánsku

Odpoledne nejrychlejší Bottas, Red Bull se trápí

Pohled na olympijský areál v Soči

Bottas v 1. tréninku před Ricciardem, Hamilton předposlední. Sainz i Latifi havarovali + VIDEO

Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém

"Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Max Verstappen v Silverstone, který dal pneumatikám pěkně zabrat

"Omezení přítlaku pro rok 2021 mohla být přísnější," podotýká šéf Red Bullu

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button v rozhovoru s Maxem Verstappenem

'Nadpozemský' Verstappen je na stejné úrovni jako Schumacher či Alonso, hodnotí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  2. Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

  3. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  4. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

  5. Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

  6. "Omezení přítlaku pro rok 2021 mohla být přísnější," podotýká šéf Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud