Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2018, 06:40 Google+

Společnost Liberty Media vlastnící Formuli 1 dnes týmům představila své budoucí plány. Od roku 2021 chce vrcholnou disciplínu motorsportu razantně změnit.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 08.04. 12:02) Napište svůj názor
Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1

Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dnes v 10 hod se v Bahrajnu sešli zástupci Liberty Media - ředitel Chase Carey a sportovní ředitel Ross Brawn - se šéfy 10 týmů F1. Během 20 min představili svou vize F1 od roku 2021 dále. Pokud ji prosadí, půjde o pořádné zemětřesení.

První velkou změnu představují rozpočtové stropy, které byly stanoveny na 150 mil. dolarů (kolem 3,1 miliardy Kč) ročně - netýkal by se ale platu pilotů, vedení a výdajů na marketing. Chránilo by to tak malé týmy, které mají často třikrát méně peněz i zaměstnanců než ty velké. Jeho zavedení by bylo otázkou dvou fází, aby měly velké týmy během následujících dvou let možnost snížit počet svých zaměstnanců.

Záměrem je také rovnoměrnější dělení příjmů mezi týmy. Liberty chce nechat určitý bonus Ferrari a 10 miliony dolarů navíc odměňovat i výrobce motorů, kteří své produkty poskytují zákazníkům. "F1 by měla být výdělečným byznysem pro všechny týmy," hlásá.

K přežití by jim pak mělo stačit, aby si ročně mezi sponzory našly jen 30 milionů dolarů (620 mil. Kč). Ferrari jakožto tým s nejbohatší historií by dostávalo dvojnásobek ve výši 50 mil. dolarů, což je ale o polovinu méně, než dostávají nyní. Uspokojí to kontroverzního šéfa Ferrari Sergia Marchionneho, který hrozil odchodem z F1?

img-responsive

Motory mají být jednodušší a hlučnajší, jak na to zareagují u Ferrari a Mercedesu? | foto: Honda Racing F1

Zjednodušen by měl být i rozhodovací proces: ke schválení změn by měla jednoduše stačit pouze většina, u citlivějších záležitostí bude zapotřebí 75% souhlasu. Změny budou schvalovat zástupci FIA, managementu F1 a týmů.

Pokud jde o motory, tak se Liberty a FIA chtějí držet prvotního návrhu z loňského října, jelikož výrobci žádný lepší návrh nepředstavili. Záměrem je tedy závodit s přeplňovaným V6 bez MGU-H, ale se silnějším MGU-K. Otáčky motoru mají být zvýšeny o 3000 ot/min, což by se mělo podepsat na lepším zvuku. Palivové limity mají být volnější.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.04.2018 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Náročnost předjíždění je palčivým problémem současné Formule 1

FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud