Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2018, 06:40 Google+

Společnost Liberty Media vlastnící Formuli 1 dnes týmům představila své budoucí plány. Od roku 2021 chce vrcholnou disciplínu motorsportu razantně změnit.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 08.04. 12:02) Napište svůj názor
Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1

Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dnes v 10 hod se v Bahrajnu sešli zástupci Liberty Media - ředitel Chase Carey a sportovní ředitel Ross Brawn - se šéfy 10 týmů F1. Během 20 min představili svou vize F1 od roku 2021 dále. Pokud ji prosadí, půjde o pořádné zemětřesení.

První velkou změnu představují rozpočtové stropy, které byly stanoveny na 150 mil. dolarů (kolem 3,1 miliardy Kč) ročně - netýkal by se ale platu pilotů, vedení a výdajů na marketing. Chránilo by to tak malé týmy, které mají často třikrát méně peněz i zaměstnanců než ty velké. Jeho zavedení by bylo otázkou dvou fází, aby měly velké týmy během následujících dvou let možnost snížit počet svých zaměstnanců.

Záměrem je také rovnoměrnější dělení příjmů mezi týmy. Liberty chce nechat určitý bonus Ferrari a 10 miliony dolarů navíc odměňovat i výrobce motorů, kteří své produkty poskytují zákazníkům. "F1 by měla být výdělečným byznysem pro všechny týmy," hlásá.

K přežití by jim pak mělo stačit, aby si ročně mezi sponzory našly jen 30 milionů dolarů (620 mil. Kč). Ferrari jakožto tým s nejbohatší historií by dostávalo dvojnásobek ve výši 50 mil. dolarů, což je ale o polovinu méně, než dostávají nyní. Uspokojí to kontroverzního šéfa Ferrari Sergia Marchionneho, který hrozil odchodem z F1?

img-responsive

Motory mají být jednodušší a hlučnajší, jak na to zareagují u Ferrari a Mercedesu? | foto: Honda Racing F1

Zjednodušen by měl být i rozhodovací proces: ke schválení změn by měla jednoduše stačit pouze většina, u citlivějších záležitostí bude zapotřebí 75% souhlasu. Změny budou schvalovat zástupci FIA, managementu F1 a týmů.

Pokud jde o motory, tak se Liberty a FIA chtějí držet prvotního návrhu z loňského října, jelikož výrobci žádný lepší návrh nepředstavili. Záměrem je tedy závodit s přeplňovaným V6 bez MGU-H, ale se silnějším MGU-K. Otáčky motoru mají být zvýšeny o 3000 ot/min, což by se mělo podepsat na lepším zvuku. Palivové limity mají být volnější.

Vytisknout

Diskuze: Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.04.2018 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

Alexander Albon se svou trofejí za třetí místo po závodě v Toskánsku

Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Speciální zbarvení safety caru v Toskánsku

"Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

Safety Car v závodě v Toskánsku

FOTO: Karamboly, restarty a Hamiltonovo 90. vítězství, taková byla 1. GP Toskánska

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Mugellu

Bod navíc za nejrychlejší kolo závodu si odváži bezchybný Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Náročnost předjíždění je palčivým problémem současné Formule 1

FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Jak se cítili aktéři arény F1 na novém okruhu?

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Mugellu: "Jednou to vyjde," věří Bottas

  3. Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  4. GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

  5. Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

  6. Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud