Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2018, 06:40 Google+

Společnost Liberty Media vlastnící Formuli 1 dnes týmům představila své budoucí plány. Od roku 2021 chce vrcholnou disciplínu motorsportu razantně změnit.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 08.04. 12:02) Napište svůj názor
Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1

Liberty Media dnes v Bahrajnu představila svou vizi F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dnes v 10 hod se v Bahrajnu sešli zástupci Liberty Media - ředitel Chase Carey a sportovní ředitel Ross Brawn - se šéfy 10 týmů F1. Během 20 min představili svou vize F1 od roku 2021 dále. Pokud ji prosadí, půjde o pořádné zemětřesení.

První velkou změnu představují rozpočtové stropy, které byly stanoveny na 150 mil. dolarů (kolem 3,1 miliardy Kč) ročně - netýkal by se ale platu pilotů, vedení a výdajů na marketing. Chránilo by to tak malé týmy, které mají často třikrát méně peněz i zaměstnanců než ty velké. Jeho zavedení by bylo otázkou dvou fází, aby měly velké týmy během následujících dvou let možnost snížit počet svých zaměstnanců.

Záměrem je také rovnoměrnější dělení příjmů mezi týmy. Liberty chce nechat určitý bonus Ferrari a 10 miliony dolarů navíc odměňovat i výrobce motorů, kteří své produkty poskytují zákazníkům. "F1 by měla být výdělečným byznysem pro všechny týmy," hlásá.

K přežití by jim pak mělo stačit, aby si ročně mezi sponzory našly jen 30 milionů dolarů (620 mil. Kč). Ferrari jakožto tým s nejbohatší historií by dostávalo dvojnásobek ve výši 50 mil. dolarů, což je ale o polovinu méně, než dostávají nyní. Uspokojí to kontroverzního šéfa Ferrari Sergia Marchionneho, který hrozil odchodem z F1?

img-responsive

Motory mají být jednodušší a hlučnajší, jak na to zareagují u Ferrari a Mercedesu? | foto: Honda Racing F1

Zjednodušen by měl být i rozhodovací proces: ke schválení změn by měla jednoduše stačit pouze většina, u citlivějších záležitostí bude zapotřebí 75% souhlasu. Změny budou schvalovat zástupci FIA, managementu F1 a týmů.

Pokud jde o motory, tak se Liberty a FIA chtějí držet prvotního návrhu z loňského října, jelikož výrobci žádný lepší návrh nepředstavili. Záměrem je tedy závodit s přeplňovaným V6 bez MGU-H, ale se silnějším MGU-K. Otáčky motoru mají být zvýšeny o 3000 ot/min, což by se mělo podepsat na lepším zvuku. Palivové limity mají být volnější.

Vytisknout

Diskuze: Liberty odhaluje své plány pro rok 2021: rozpočtové stropy, dělení peněz i jednodušší motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.04.2018 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Náročnost předjíždění je palčivým problémem současné Formule 1

FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud