100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2020, 06:30 Google+

Včera proběhla za zavřenými dveřmi schůzka šéfů týmů Formule 1 společně s jejím vedením tvořenou výkonným ředitelem Liberty Media, Chasem Careyem, sportovním ředitelem Rossem Brawnem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem. Na přetřes přišla zejména budoucí finanční omezení.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 09.04. 09:27) Napište svůj názor
Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá

Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Videokonference o budoucí podobě sportovních pravidel trvala celé odpoledne. Debata se točila zejména kolem toho, jak zvládnout současnou situaci, kdy je svět postižen pandemií koronaviru, a kolem snižování rozpočtových stropů.

I když podle zdrojů byla positivní a produktivní, k žádným konkrétním závěrům se nedošlo - snad s výjimkou zamítnutí dalšího odkladu technických pravidel až na rok 2023, jak si přál šéf Red Bullu Christian Horner.

Ty jsou v pravidlech pro příští rok omezeny na 175 mil. dolarů, týmy ale souhlasí s jejich dalším snížením na 150 mil. dolarů. Jak jsme vás včera informovali, McLaren nicméně usiluje o další redukci až na 125 mil. dolarů, což se špičce již moc nezamlouvá.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2022 | foto: Formula1.com

Rozhovor se včera zabýval rozdíly mezi těmi, kteří dodávají ostatním převodovky, zavěšení či jiné díly, a náklady odebírajících týmů, které by byly zvýhodněny - nemusely by totiž věnovat část svých zdrojů na podstatné komponenty a mohly by utrácet více v jiných oblastech.

Proto by podle nich dodavatelé měli mít rozpočet stanovený například dle vzorce 100 + x, zatímco odběratelé ve výši 100 - x. Jakmile dochází na další snižování rozpočtů, týmy se více soustředí na každý milion dolarů, který po návratu k normálu budou moci utratit, a debata se zostřuje.

Pravidla pro rok 2021 stanovují, že "veškeré náklady na výzkum a vývoj pro F1 aktivity musí být zahrnuty do relevantních nákladů v tom vykazovaném období, kdy vznikly." To znamená, že práce na výzkum a vývoj monopostů pro rok 2022 provedené v roce 2021 musí být zahrnuty do čísel za rok 2021. Více to pálí zejména velké týmy, protože nová generace vozů měla být původně vyvíjena souběžně s auty pro sezónu 2020 letos, kdy rozpočty ještě nejsou nikterak omezeny.

Vytisknout

Diskuze: 100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 09.04.2020 09:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton - závod v Baku

Až příliš těžké vozy? Hamilton jen kroutí hlavou

Sergio Pérez s Red Bullem v Baku konečně vyhrál

Pérez má podle Marka místo u Red Bullu pro rok 2022 jisté, Gaslyho k Alpine nepustí. Co bude s Cunodou?

Juki Cunoda - 3. den předsezonních testů v Bahrajnu

Tost měl v Baku strach, ale Cunoda je podle něj velký talent

Lewis Hamilton v sobotu vybojoval místo v první řadě na roštu vedle Charlese Leclerca

Hamilton si z Baku po fiasku odváží i pozitiva, Mercedes upraví "magické" tlačítko na volantu

Carlos Sainz v uličkách Baku

Nepříjemné překvapení - šéf Ferrari po kvalifikaci v Baku čekal od svého týmu víc

Charles Leclerc - kvalifikace Baku

Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Lewis Hamilton si v Baku dojel pro svůj nejhorší výsledek za posledních 12 let v F1

"Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

Lewis Hamilton po restartu chybuje

Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

Start závodu v Baku

FOTO: Dramatická bitva v Baku s nečekaným vítězem, Hamilton v cíli až za Mazepinem

Max Verstappen dnes skončil po defektu pneumatiky předčasně

NEJRYCHLEJŠÍ KOLO v Ázerbájdžánu zajel Verstappen, bod navíc ale nedostane

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff letos zůstane u Mercedesu, další rok se uvidí

Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Proč Hamilton chyboval a radost na pódiu v Baku

  2. "Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

  3. GP ÁZERBÁJDŽÁNU: Vedoucí duo selhalo, raduje se Sergio Pérez

  4. Pirelli se domnívá, že zná příčiny havárií Strolla a Verstappena (+VIDEO)

  5. Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

  6. Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud