100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2020, 06:30 Google+

Včera proběhla za zavřenými dveřmi schůzka šéfů týmů Formule 1 společně s jejím vedením tvořenou výkonným ředitelem Liberty Media, Chasem Careyem, sportovním ředitelem Rossem Brawnem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem. Na přetřes přišla zejména budoucí finanční omezení.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 09.04. 09:27) Napište svůj názor
Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá

Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Videokonference o budoucí podobě sportovních pravidel trvala celé odpoledne. Debata se točila zejména kolem toho, jak zvládnout současnou situaci, kdy je svět postižen pandemií koronaviru, a kolem snižování rozpočtových stropů.

I když podle zdrojů byla positivní a produktivní, k žádným konkrétním závěrům se nedošlo - snad s výjimkou zamítnutí dalšího odkladu technických pravidel až na rok 2023, jak si přál šéf Red Bullu Christian Horner.

Ty jsou v pravidlech pro příští rok omezeny na 175 mil. dolarů, týmy ale souhlasí s jejich dalším snížením na 150 mil. dolarů. Jak jsme vás včera informovali, McLaren nicméně usiluje o další redukci až na 125 mil. dolarů, což se špičce již moc nezamlouvá.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2022 | foto: Formula1.com

Rozhovor se včera zabýval rozdíly mezi těmi, kteří dodávají ostatním převodovky, zavěšení či jiné díly, a náklady odebírajících týmů, které by byly zvýhodněny - nemusely by totiž věnovat část svých zdrojů na podstatné komponenty a mohly by utrácet více v jiných oblastech.

Proto by podle nich dodavatelé měli mít rozpočet stanovený například dle vzorce 100 + x, zatímco odběratelé ve výši 100 - x. Jakmile dochází na další snižování rozpočtů, týmy se více soustředí na každý milion dolarů, který po návratu k normálu budou moci utratit, a debata se zostřuje.

Pravidla pro rok 2021 stanovují, že "veškeré náklady na výzkum a vývoj pro F1 aktivity musí být zahrnuty do relevantních nákladů v tom vykazovaném období, kdy vznikly." To znamená, že práce na výzkum a vývoj monopostů pro rok 2022 provedené v roce 2021 musí být zahrnuty do čísel za rok 2021. Více to pálí zejména velké týmy, protože nová generace vozů měla být původně vyvíjena souběžně s auty pro sezónu 2020 letos, kdy rozpočty ještě nejsou nikterak omezeny.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: 100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 09.04.2020 09:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Nové zbarvení vozu Renault RS20 pro závodní sezónu 2020

Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

Ferrari podle Todta právo veta nebude zneužívat

Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

Sebastian Vettel se svou trofejí na pódiu po závodě v Maďarsku

"Vezměte Vettela," doporučuje Mercedesu Ecclestone. "U Ferrari neměl nikdy podporu jako Schumacher"

Charles Leclerc po sezóně 2019 během testu pneumatik v Abú Zabí

Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff letos zůstane u Mercedesu, další rok se uvidí

Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

  2. Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

  3. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  4. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  5. Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

  6. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud