100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2020, 06:30 Google+

Včera proběhla za zavřenými dveřmi schůzka šéfů týmů Formule 1 společně s jejím vedením tvořenou výkonným ředitelem Liberty Media, Chasem Careyem, sportovním ředitelem Rossem Brawnem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem. Na přetřes přišla zejména budoucí finanční omezení.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 09.04. 09:27) Napište svůj názor
Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá

Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Videokonference o budoucí podobě sportovních pravidel trvala celé odpoledne. Debata se točila zejména kolem toho, jak zvládnout současnou situaci, kdy je svět postižen pandemií koronaviru, a kolem snižování rozpočtových stropů.

I když podle zdrojů byla positivní a produktivní, k žádným konkrétním závěrům se nedošlo - snad s výjimkou zamítnutí dalšího odkladu technických pravidel až na rok 2023, jak si přál šéf Red Bullu Christian Horner.

Ty jsou v pravidlech pro příští rok omezeny na 175 mil. dolarů, týmy ale souhlasí s jejich dalším snížením na 150 mil. dolarů. Jak jsme vás včera informovali, McLaren nicméně usiluje o další redukci až na 125 mil. dolarů, což se špičce již moc nezamlouvá.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2022 | foto: Formula1.com

Rozhovor se včera zabýval rozdíly mezi těmi, kteří dodávají ostatním převodovky, zavěšení či jiné díly, a náklady odebírajících týmů, které by byly zvýhodněny - nemusely by totiž věnovat část svých zdrojů na podstatné komponenty a mohly by utrácet více v jiných oblastech.

Proto by podle nich dodavatelé měli mít rozpočet stanovený například dle vzorce 100 + x, zatímco odběratelé ve výši 100 - x. Jakmile dochází na další snižování rozpočtů, týmy se více soustředí na každý milion dolarů, který po návratu k normálu budou moci utratit, a debata se zostřuje.

Pravidla pro rok 2021 stanovují, že "veškeré náklady na výzkum a vývoj pro F1 aktivity musí být zahrnuty do relevantních nákladů v tom vykazovaném období, kdy vznikly." To znamená, že práce na výzkum a vývoj monopostů pro rok 2022 provedené v roce 2021 musí být zahrnuty do čísel za rok 2021. Více to pálí zejména velké týmy, protože nová generace vozů měla být původně vyvíjena souběžně s auty pro sezónu 2020 letos, kdy rozpočty ještě nejsou nikterak omezeny.

Vytisknout

Diskuze: 100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 09.04.2020 09:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff letos zůstane u Mercedesu, další rok se uvidí

Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  2. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  3. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  4. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  5. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí po penalizaci Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud