"Stáhnout se z GP Austrálie bylo jedinou možností," říká šéf McLarenu. Jak tým reagoval?

PH, 16. března 2020, 07:10 Google+

Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se vrací k minulému víkendu, kdy se měla jet Velká cena Austrálie. Do té se svým týmem odmítl nastoupit poté, co byl jeden ze zaměstnanců pozitivně testován na koronavirus. Neměli však jiné východisko.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 17.03. 04:13) Napište svůj názor
McLaren začal v Austrálii balit jako první

McLaren začal v Austrálii balit jako první | foto: McLaren

Sdílejte článek

Dotyčný jedinec se již z nemoci Covid-19 úspěšně zotavuje a podle McLarenu již nevykazuje žádné symptomy. Čtrnáct dalších kolegů, kteří s ním přišli do kontaktu, ale na výsledků testů stále čeká, u rozboru jejich testu se již tolik nespěchá jako v prvním případě.

Výkonný ředitel Brown si pochvaluje reakci svého závodního týmu na to, že se z velké ceny stáhnout: "Jsem hrdý na to, jak celý tým v Austrálii i v továrně zvládl situace v okamžiku skutečného tlaku a obav o své kolegy. Soustředění, klid a profesionalita byly napříč celým týmem výjimečné. Máme lídry, kteří šli všude příkladem, což je pro naše lidi dobrým svědectvím."

Předem připravený scénář
Brown se se šéfem závodního týmu Andreasem Seidlem předem dohodli, že do závodu nenastoupí, pokud bude někdo u nich pozitivně testován na přítomnost koronaviru. "Průběžně jsme s týmem v Británii společně plánovali scénáře, takže jsme věděli, jaké máme možnosti, pokud nastanou různé situace," přibližuje výkonný ředitel McLarenu.

"S Andreasem jsme si již dříve odsouhlasili, že pokud dojde na pozitivní test v garáži, tak budeme mít jedinou možnost. Jak jsem dříve řekl, jakožto závodník jsem musel učinit to nejtěžší rozhodnutí v životě, ale jakožto výkonný ředitel bylo to nejsnadnější. Naši lidé jsou na prvním místě a Andreas to tak jednoznačně vnímá taky," říká Brown.

img-responsive

McLaren podle Browna neměl jinou možnost, na postupu se dohodnul předem | foto: McLaren

Když přišla špatná zpráva
Ve čtvrtek večer zrovna večeřeli s akcionářem, když se dozvěděli o pozitivním testu. "Ihned jsme se vrátili na hotel, abychom se setkali s vedením závodního týmu. Zatímco se Andreas soustředí na vedení týmu, já mám na starosti správní radu a akcionáře, kteří nás v tom, musím přiznat, absolutně podporovali, když jsme informovali ostatní týmy, F1 a FIA."

"Mám radost, že se člen našeho týmu nakažený koronavirem dobře zotavuje, příznaky pominuli a lidé v karanténě mají dobrou náladu. Podpora, která se jim od dostává od kolegů, našich partnerů, členů F1 komunity a fanoušků z celého světa, je fantastická. Děkujeme všem za ni," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.

"Teď se soustředíme na dialog s F1, s FIA a dalšími týmy při práci na kalendáři pro rok 2020 a na vedení týmu v následujících měsících. Je stále brzy a situace se neustále vyvíjí, plánujeme však předem a zůstáváme flexibilní."

img-responsive

Piloti i zbytek týmu si o své kolegy v karanténě dělali starosti | foto: McLaren

Reakce pilotů a zbytku závodního týmu
Seidl oceňuje úsilí šéfa závodního týmu, jenž byl ochoten zůstat v Austrálii déle se zaměstnanci, kteří zůstali v karanténě. "Není to lehká situace. Obzvlášť děkuji našemu závodnímu ředitelovi Andreovi Stellovi a jeho klukům, kteří tam dobrovolně zůstali dalších 14 dní, aby podpořili kolegy v karanténě."

A jak na celou situaci reagovali piloti Lando Norris a Carlos Sainz? "Samozřejmě, že si dělali starosti o své kolegy. Museli jsme je fyzicky oddělit od zbytku týmu, i když jsou oba v pořádku. Neustále jsme spolu v kontaktu," odpovídá šéf závodního týmu.

"Oceňujeme také kolegy v padoku, kteří nám v pátek ihned nabídli pomoc při demontáži garáže a balení nákladu, což bylo samozřejmě výzvou, když nám chybělo 14 klíčových kluků. Tohle je duch F1 a závodění, kterého vítáme," dodává Seidl.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Stáhnout se z GP Austrálie bylo jedinou možností," říká šéf McLarenu. Jak tým reagoval?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 17.03.2020 04:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Šéf Red Bullu Christian Horner

Šéf Red Bullu o zrušení australského závodu: Většina týmů chtěla závodit, ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  5. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  6. McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud