Specifika prvního tréninku, který v mnoha směrech slouží k úvodnímu osahání vozu (a nesmíme zapomenout, že tentokrát si piloti tuto radost museli na téměř celý měsíc odepřít) a tudíž není až tak důležitý z hlediska zajetých časů, spočívá právě ve vyladění vozů do poslední části dvoudenního programu, kterou je pochopitelně sobotní kvalifikace.
Prakticky celé startovní pole vyrazilo za slunečného počasí na středně tvrdých, tedy bíle označených pneumatikách. Od samého počátku bylo zřejmé, že se Mercedes stále ještě může těšit jistému náskoku, ale Red Bull a Ferrari dobrý výsledek z Maďarska pokropil živou vodou a Stříbrným šípům nic zdarma nedarují. Pozorný divák si také nemohl nevšimnout, že piloti takřka bez výjimky mají problémy udržet vozidlo ve vymezené šíři trati, prakticky každý si vyzkoušel, jaké to je být všemi čtyřmi koly mimo ve výjezdu z Eau Rouge, ale také v sedmé zatáčce Malmédy a hojně rovněž v úseku Stavelot. Obešlo se to bez napomínání, jak už bylo řečeno, časy byly v prvním "neměřeném" tréninku spíš důležité z hlediska nastavení určité hranice, od které se později budou jednotliví piloti odrážet.
Dlouho držel nejlepší čas Hamilton (1:51,340"), zatímco Rosberg nezapsal vůbec žádný měřitelný výkon. Za obhájcem titulu se pohybovala dvojice Ricciardo a Räikkönen, zatímco Vettel ztrácel. Williamsovi piloti přes prohlášení, že Spa by jim jako okruh mělo vyhovovat, figurovali v druhé desítce. A závěr startovního pole - McLaren následován Manorem, jehož piloti sledovali Lewise s pětivteřinovým odstupem.
O drama se postaral Pastor Maldonado, zasloužilý demolition man, který doplatil na častou chybu ve výjezdu z Malmédy: byl poněkud širší než bylo třeba, levé zadní kolo udalo vozu protirotací a přes Venezuelanovu snahu nakonec lotus atakoval bariéru na vnitřní straně trati a přišel o pravé přední kolo. Pohled do depa však dává Pastorovi naději, že mechanici pro něj odpolední účast v druhém tréninku zachrání. Stalo se tak po necelé hodině a piloti si díky červené vlajce mohli na chvíli od pobytu v kokpitu odpočinout.
Rosberg pak po restartu třicet minut před koncem první tréninkové fáze konečně vstoupil do listiny měřených kol (1:51,200") a hned nejlepším časem. Hamilton se sice mírně polepšil, ale pořád ztrácel přes dvě desetiny. Alonso se v jednu chvíli vyšvihl na 14. pozici, ale postupně se opět propadal, od spojení s Buttonem a Manory ho "zachránil" pouze Jolyon Palmer, který se vklínil mezi oba piloty McLarenu.
První trénink se nesl s duchu spíše opatrném, i tak ale bylo vidět mnoho drobných zaváhání a časté "znásilňování" pneumatik agresivním brzděním, zejména v La Source. Karty jsou nicméně vyloženy, uvidíme, co se bude dít za dvě hodiny.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:51.082 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:51.324 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:51.373 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:51.478 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:51.866 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:51.960 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:52.158 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:52.421 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:52.423 |
10. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:52.511 |
11. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:52.539 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:52.614 |
13. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:52.640 |
14. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:52.653 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:53.426 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:53.502 |
17. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Lotus F1 Team | 1:53.799 |
18. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:54.225 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:55.501 |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | 1:56.086 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ