Hasegawa: Honda si nechce klást nereálné cíle

Robert RoBertino Pavelka, 13. března 2016, 18:50 Google+

Jsou tomu necelé dva týdny, kdy Jusuke Hasegawa nahradil na pozici šéfa závodního oddělení Honda F1 Jasuhisu Araje, který byl přesunut do sekce výzkumu a vývoje. Přinášíme čtenářům rozhovor, v němž se dozvíme o Hasegawových prvních pocitech a jeho názoru na nejbližší cíle McLarenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový šéf Hondy F1 je s výsledky testování v zásadě spokojen

Nový šéf Hondy F1 je s výsledky testování v zásadě spokojen | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Máte po svém jmenování do pozice vedoucího projektu F1 pocit, že si budete muset na novou funkci zvykat?
Jusuke Hasegawa: Myslím, že si zvyknu. Asi to bude nějakou dobu trvat, ale předpokládám, že po několika týdnech se do problematiky zasvětím.

Jak to bude u Hondy fungovat. Bude s vámi bývalý šéf Jasuhisa Araj spolupracovat a poté se stáhne?
JH: Samozřejmě. Pan Araj mi sdělil spoustu důležitých informací, takže z tohoto hlediska nebyly žádné problémy. Dále mě podporuje, takže pokud by se vyskytlo něco, čemu bych nerozuměl, dostalo by se mi od něj náležité podpory, ale nic takového se zatím nestalo. 

Jenom abychom mohli více přiblížit čtenářům kulturu japonské společnosti, jak probíhala vaše kariéra v rámci značky Honda?
JH: Svou práci jsem začal jako návrhář motoru v produkční sekci. Své téměř třicetileté působení u Hondy mohu rozdělit na třetiny, které jsem postupně trávil ve zmíněném produkčním oddělení, závodním oddělení a oblasti výzkumu, zahrnující technologie týkající se životního prostředí nebo nové mechanické technologie jako je například ASIMO (humanoidní robot vybavený jako první na světě autonomní technologií řízeného chování). Myslím, že to je v rámci automobilky unikátní kariéra.

img-responsive

Hasegawa chce určitě zpočátku využívat Arajových zkušeností | foto: Honda Racing F1

Naznačuje to zájem Hondy, aby její zaměstnanci porozuměli celé společnosti?
JH: Myslím, že ano. Speciálně co se týká závodní činnosti. Nejsem si jist, jak to funguje u konkurence, ale závodní inženýři u Hondy často spolupracují s kolegy z produkční sféry. Nejsme tedy pouze individuální tým či oddělení. Považuji nás ve společenství Formule 1 za výjimečný subjekt.

Jak důležité je zachovat si v případě McLarenu důvěru v úspěch?
JH: Z technického hlediska máme velice šikovné inženýry a mechaniky, kteří mají vysoké znalosti, ale samozřejmě jim chybí zkušenosti ze závodních okruhů. Může se tak jednat o malé záležitosti, kterou třeba neumíme s ohledem na zvláštní okolnosti F1 řádně zařadit, a lidé v F1 zaběhlí z toho mohou být rozladění. To se samozřejmě netýká technického vývoje. Nekteří naši inženýři pochopitelně cítí určitý tlak, takže potřebují hodně času, aby novým okolnostem přivykli.

Každý, kdo je součástí značky Honda chápe problémy, kterým jste v loňském roce čelili. Máte pro letošní rok nějaký konkrétní cíl ohledně výsledků? Bude to rok přestavby Hondy?
JH: Ne, to rozhodně ne. Náš finální cíl je vyhrát šampionát, v tomto směru nic měnit nechceme. Učinili jsme některé plánované kroky, ale pro loňskou sezónu jsme nic konkrétního nepredikovali. Pro nadcházející rok už si můžeme stanovit reálné cíle, a sice pravidelné umístění na bodech.

img-responsive

McLaren MP4-31 pokrytý flow-visem | foto: McLaren

Je důležité se ujistit že vyhlídky jsou realistické? Jenson Button během testů uvedl, že optimisté si stanoví vysoké cíle a pak je jim neustále připomínáno, že jim jejich odhad nevyšel...
JH: To je naprostá pravda. Pokud si dáte příliš vysokou metu, mnohem víc lidí je pak zklamaných, když to nevyjde. Už jsem řekl, že chceme vyhrávat závody i šampionát, ale každý musí pochopit, že to nějakou dobu potrvá. Takže vytýčit si realistický cíl je hodně důležité, jinak bychom nepoznali, zda jsme schopni ho dosáhnout či nikoliv.

Pokud se nyní zaměříme na současnou pohonnou jednotkou - víme, že je odlišná od loňské specifikace. V čem vidíte největší rozdíl?
JH: Jak už naznačili naši piloti, jde především o navýšení výkonu. Dále je naším velkým přínosem větší spolehlivost, ale potřebujeme ještě nějaký čas, abychom to potvrdili, především při samotných závodech. Zatím jsme vcelku spokojeni s testovacími výsledky, ale během čtyř dnů jsme najeli méně než 2000 kilometrů, což je s ohledem na závodní vzdálenosti nedostačující.

Byly tedy testy zaměřeny spíš na absolvovanou vzdálenost nebo na snahu získat údaje o zvýšeném výkonu a jeho dopadu na spolehlivost?
JH: Jednoznačně to byl ten druhý případ. Bez využití plného výkonu testy ztrácejí smysl. Obě roviny by měly být v rovnováze, pro nás je pochopitelně důležité získat poznatek, jakým výkonem musíme disponovat, ale na spolehlivost rovněž nelze zapomínat.

Vytisknout

Diskuze: Hasegawa: Honda si nechce klást nereálné cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul di Resta v dobách svého působení u týmu Force India

Di Resta míří zpět do F1 jako rezervní pilot Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud