Zahodí Pirelli rok vývoje? Týmy nové pneumatiky pro rok 2020 nechtějí, jezdci si na ně stěžovali

Petr Hlawiczka, 5. listopadu 2019, 06:30 Google+

Nové pneumatiky, které Pirelli vyvíjí pro sezónu 2020, se v závodech vůbec nemusí objevit. Týmy od nich po testu v Austinu a negativní zpětné vazbě pilotů dávají ruce pryč.

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 14.11. 03:18) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Poprvé si je otestovaly minulý pátek před Velkou cenou Spojených států, jezdci si ale stěžovali na nedostatek přilnavosti. Své obavy o zlepšení daly najevo v rámci pravidelné sobotní schůzky se šéfem F1 Chasem Careyem. Další možnost si je vyzkoušet budou mít po finálovém závodu v Abú Zabí 3. a 4. prosince 2019.

"Myslím, že chování v pátek bylo dost odlišné od toho, co jsme zažili v Barceloně, kde jsme je testovali. Nové pneumatiky nebyly rychlejší, neměly lepší degradaci, ale v pokud jde o pracovní rozmezí a přehřívání, tak se chovaly lépe. Musíme si to tedy projít. Určitě by se nám nelíbilo, pokud by nesplňovaly cíle. Pocity a zpětná vazba jezdců zatím nejsou pozitivní," uvádí šéf Ferrari Mattia Binotto.

Jeho protějšek z Red Bull, Christian Horner, doplňuje: "Souhlasili jsme s tím, že analýza toho, co se zde přihodilo, zabere nějaký čas. Pneumatik o tomto víkendu nepředstavovaly pokrok a myslím si, že se na tom v boxové uličce jednomyslně shodujeme. Souhlasili jsme nicméně s tím, že si vezmeme pár dní na studium dat, abychom se pokusili pochopit proč. Myslím, že zůstaneme u toho, co máme, pokud to, co je nám nabízeno, nebude lepší."

img-responsive

Sebastian Vettel při nedávném testu testu nových pneumatik pro rok 2020 | foto: Pirelli

A Otmar Szafnauer z Racing Pointu již má jasno - na nové pneumatiky se příští rok přecházet nebude: "Je to podle mě ten nejpravděpodobnější výsledek. Konstrukce pro rok 2020 opravdu neposkytla to, co říkali, což představuje větší riziko než hodnota, kterou může přinést. Podle mě nemáme jinou možnost než se vrátit zpět. Jen se zeptejte jezdců! Nedělalo to to, co říkali, že to bude dělat."


Výrobce pneumatik se brání, týmy by si je měly pořádně vyzkoušet

Pirelli ale upozorňuje, že v Austinu bylo v pátek ráno chladno, trať byla nepogumovaná a že týmy si s řádným testem moc velkou práci nedaly - vyzkoušely si jen pár kol, žádné delší jízdy.

"Trať byla velmi chladná. Auta jsou navržena pro současné pneumatiky. Nedošlo k žádný dlouhým jízdám a nové pneumatiky byly navrženy zejména kvůli snížení přehřívání. A to znamená, že jsou konzistentnější při dlouhých jízdách. To je něco, co nemůžete zkontrolovat během pěti kol," hájí nový produkt šéf Mario Isola.

img-responsive

Mario Isola nechápe kritiku týmů | foto: Pirelli

"Jsem si jistý tím, že během dvou dnů v Abú Zabí budeme mít k dispozici reprezentativnější test. Budeme mít čas na nastavení aut, na kontrolu nového profilu, na to, zda ztrácejí nějaké body přítlaku a všechny tyto věci," pokračuje.

Zůstávat u současných pneumatik a zahodit tak celý rok vývoje je podle něj nesmysl: "Nic není nemožné, je to ale trochu zvláštní, protože pneumatiky pro rok 2019 byly na počátku sezóny kritizovány, a my jsme vložili velké úsilí do vývoje něčeho nového. A během vývoje jsme zaznamenávali pozitivní výsledky."

Pokud se vrátíme k pneumatikám pro rok 2019 a ty nové budou vyhodnoceny negativně, pak musíme pochopit proč. Nemůžeme testovat jeden rok s určitým výsledkem, který koreluje s jiným, a pak najednou říct, že máme úplně jiný výsledek. Jinak půjde o nekonečný příběh a nikdy nedosáhneme pokroku!" zlobí se Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Zahodí Pirelli rok vývoje? Týmy nové pneumatiky pro rok 2020 nechtějí, jezdci si na ně stěžovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 14.11.2019 03:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Abú Zabí

Williams přebírá technické pracovníky Red Bullu a Renaultu, k tomu nastupuje Fry a De Beer

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá

Pneumatiky Pirelli

Pirelli už letos nebude nové pneumatiky testovat během závodních víkendů. Proč experiment nevyšel?

Max Verstappen s trofejí za třetí místo po závodě v Singapuru

"Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Roberta Kubicu těší zájem o jeho služby

Kubica má na stole "zajímavé možnosti." Skončí u Ferrari?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  2. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  3. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

  4. "Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

  5. "Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

  6. Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud