Zahodí Pirelli rok vývoje? Týmy nové pneumatiky pro rok 2020 nechtějí, jezdci si na ně stěžovali

Petr Hlawiczka, 5. listopadu 2019, 06:30 Google+

Nové pneumatiky, které Pirelli vyvíjí pro sezónu 2020, se v závodech vůbec nemusí objevit. Týmy od nich po testu v Austinu a negativní zpětné vazbě pilotů dávají ruce pryč.

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 14.11. 03:18) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Poprvé si je otestovaly minulý pátek před Velkou cenou Spojených států, jezdci si ale stěžovali na nedostatek přilnavosti. Své obavy o zlepšení daly najevo v rámci pravidelné sobotní schůzky se šéfem F1 Chasem Careyem. Další možnost si je vyzkoušet budou mít po finálovém závodu v Abú Zabí 3. a 4. prosince 2019.

"Myslím, že chování v pátek bylo dost odlišné od toho, co jsme zažili v Barceloně, kde jsme je testovali. Nové pneumatiky nebyly rychlejší, neměly lepší degradaci, ale v pokud jde o pracovní rozmezí a přehřívání, tak se chovaly lépe. Musíme si to tedy projít. Určitě by se nám nelíbilo, pokud by nesplňovaly cíle. Pocity a zpětná vazba jezdců zatím nejsou pozitivní," uvádí šéf Ferrari Mattia Binotto.

Jeho protějšek z Red Bull, Christian Horner, doplňuje: "Souhlasili jsme s tím, že analýza toho, co se zde přihodilo, zabere nějaký čas. Pneumatik o tomto víkendu nepředstavovaly pokrok a myslím si, že se na tom v boxové uličce jednomyslně shodujeme. Souhlasili jsme nicméně s tím, že si vezmeme pár dní na studium dat, abychom se pokusili pochopit proč. Myslím, že zůstaneme u toho, co máme, pokud to, co je nám nabízeno, nebude lepší."

img-responsive

Sebastian Vettel při nedávném testu testu nových pneumatik pro rok 2020 | foto: Pirelli

A Otmar Szafnauer z Racing Pointu již má jasno - na nové pneumatiky se příští rok přecházet nebude: "Je to podle mě ten nejpravděpodobnější výsledek. Konstrukce pro rok 2020 opravdu neposkytla to, co říkali, což představuje větší riziko než hodnota, kterou může přinést. Podle mě nemáme jinou možnost než se vrátit zpět. Jen se zeptejte jezdců! Nedělalo to to, co říkali, že to bude dělat."


Výrobce pneumatik se brání, týmy by si je měly pořádně vyzkoušet

Pirelli ale upozorňuje, že v Austinu bylo v pátek ráno chladno, trať byla nepogumovaná a že týmy si s řádným testem moc velkou práci nedaly - vyzkoušely si jen pár kol, žádné delší jízdy.

"Trať byla velmi chladná. Auta jsou navržena pro současné pneumatiky. Nedošlo k žádný dlouhým jízdám a nové pneumatiky byly navrženy zejména kvůli snížení přehřívání. A to znamená, že jsou konzistentnější při dlouhých jízdách. To je něco, co nemůžete zkontrolovat během pěti kol," hájí nový produkt šéf Mario Isola.

img-responsive

Mario Isola nechápe kritiku týmů | foto: Pirelli

"Jsem si jistý tím, že během dvou dnů v Abú Zabí budeme mít k dispozici reprezentativnější test. Budeme mít čas na nastavení aut, na kontrolu nového profilu, na to, zda ztrácejí nějaké body přítlaku a všechny tyto věci," pokračuje.

Zůstávat u současných pneumatik a zahodit tak celý rok vývoje je podle něj nesmysl: "Nic není nemožné, je to ale trochu zvláštní, protože pneumatiky pro rok 2019 byly na počátku sezóny kritizovány, a my jsme vložili velké úsilí do vývoje něčeho nového. A během vývoje jsme zaznamenávali pozitivní výsledky."

Pokud se vrátíme k pneumatikám pro rok 2019 a ty nové budou vyhodnoceny negativně, pak musíme pochopit proč. Nemůžeme testovat jeden rok s určitým výsledkem, který koreluje s jiným, a pak najednou říct, že máme úplně jiný výsledek. Jinak půjde o nekonečný příběh a nikdy nedosáhneme pokroku!" zlobí se Isola.

Vytisknout

Diskuze: Zahodí Pirelli rok vývoje? Týmy nové pneumatiky pro rok 2020 nechtějí, jezdci si na ně stěžovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 14.11.2019 03:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Roberta Kubicu těší zájem o jeho služby

Kubica má na stole "zajímavé možnosti." Skončí u Ferrari?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud