Poslední den testů - Bottas i Verstappen odpoledne překonávají čas Ricciarda

Petr Hlawiczka / Pavel Mandát, 28. února 2020, 07:00 Google+

Uteklo to, pátek nabízí týmům poslední šanci na vyladění své formy před prvním závodem sezóny 2020. Předvedou kvalifikační jízdy i závodní simulace, ze kterých bychom si mohli udělat lepší představu o jejich formě? Průběh zde s aktualitami z Barcelony zde můžete sledovat s námi.

Počet komentářů:  68 komentářů (Poslední 04.03. 08:10) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Barceloně

Valtteri Bottas v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

- Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Ricciardo, nejpilnější byl Hamilton.
- Odpoledne se do čela dostal Bottas, Leclerc zvládl neuvěřitelných 181 kol!
- Testování probíhalo hladce, bez jediného přerušení.


Konečné pořadí:

Konečné výsledky 6. dne

Konečné výsledky 6. dne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Rozprostření jízd a nejrychlejších kol v průběhu dne

Rozprostření jízd a nejrychlejších kol v průběhu dne | zdroj: Formula1.com

Ujeté vzdálenosti během posledního dne testů

Ujeté vzdálenosti během posledního dne testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Maximální rychlosti 6. dne

Maximální rychlosti 6. dne | zdroj: Formula1.com



Průběh dne:

18:00 Předsezónní testy končí. Jejich shrnutí vám přineseme dnes večer ve zvláštním článku. Děkujeme vám čtenářům za přízeň a podporu!

17:59 Devět aut na dráze, časy už se však nelepší.

17:55 Zajímavá zpráva z padoku: FIA dokončila analýzu loňské pohonné jednotky a dospěla k dohodě s italskou stájí. Detaily zůstanou důvěrné pouze mezi těmito dvěma stranami. Bylo s motorem vše v pořádku? Pokud ano, pak to moc důvěryhodně nevypadá vzhledem k tomu, jak je to podáno. Přišlo se na něco, s čím komisaři moc spokojeni nebyli? Je to pravděpodobné.

17:52 Ne, Holanďan zůstává druhý - záměrně: před cílovou čárou zvolnil. Tým ale dobře ví, jak je na tom ve srovnání s Bottasem a jaký čas by mohl zajet.

17:49 Verstappen nasazuje měkké C4 směs, chystá se překonat Bottase?

17:47 Bottas vyjel na nejtvrdších pneumatikách - 1:19,704 min.

17:45 Leclerc už zvládl 176 kol, musí ho pěkně bolet krk!

17:40 Verstappen měl rozjeté další skvělé kolo, v zatáčce č. 13 ale udělal chybu a vyjel mimo trať.

17:38 Maximální rychlosti (v km/h): 1. Räikkönen 334; 2. Pérez 327; 3. Leclerc 317; 4. Kvjat 315; 5. Ricciardo 314; 6. Sainz 313.

17:33 Ocon měl rozjeto dobré kolo. Zlepšení z toho ale nakonec nebylo. 

17:30 Blíží se závěr posledních testů. Svět F1 už pomalu upíná své oči k prvnímu závodu v Austrálii. Momentálně krouží kromě jiného Mercedes a Racing Point. 

17:21 Verstappen měl rozjeté absolutně nejrychlejší kolo Poslední zatáčka se mu ale nepovedla, takže z nadějně vypadajícího času nic nebylo.

17:13 Alfa Romeo už balí jako první ze všech týmů. To je neklamným znamením toho, že testy se blíží ke svému konci. 

17:05. Bottas opět na trati s C5. 

16:47 Bottas jde na první místo. C5 pneumatiky a 1:16,196 min.

16:38 Monačan dnes odjezdil už 153 kol.

16:27 Leclerc po delší době na trati. 

16:24 Ocon se posouvá na čtvrté místo. 1:16,433. 

16:18 Už šestý. Francouze předstihl Bottas, který se dostal na čtvrtou příčku. Těsně za Hamiltona. 

16:16 Ocon je s Renaultem pátý. 

16:08 Williams přišel o nějaký čas vlivem vadného senzoru. Russell však už brzy vyjede na trať. 

16:05 Verstappen se dostal na tvrdých pneumatikách na pátou příčku. 

16:00 Bottas na červených pneumatikách 1:16.583 min. Máme tu poslední dvě hodiny letošních testů. 

img-responsive

Max Verstappen v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně | foto: Pirelli

15:44 Verstappen 1:17.340 a posun na desátou příčku. 

15:41 Red Bull je na trati. 

15:36 Rozdíl mezi prvními třemi jezdci je něco málo přes jednu desetinu.

 15:22 Na Red Bullu pracují mechanici. Vůz stojí s rozebranou přední částí v garáži. 

15:18 Bottas jede po trati konstantní rychlostí. Mercedes se za časy zatím nehrne. 

15:10 Leclerc je při své delší jízdě o sekundu rychlejší než Racing Point.

15:05 Hamilton během dopoledne při jízdě s hlavou občas odpočíval na opěrce. Podle inženýrů jsou vozy letos fyzicky náročnější na ovládání, což je jenom dobře.

14:58 Bottas z první desítky vytlačuje Ocona - 1:17,438. Kvjat dalším stovkařem v počtu kol.

14:57 První pokus Verstappena - 1:18,261 min.

14:55 Sainz po dopolední jízdě s McLarenem MCL35: "Jsem spokojený s pokrokem, který jsme zatím udělali. Podařilo se mi vyzkoušet 3 nebo 4 věci, které jsem měl v hlavě a které jsem chtěl vidět před Melbourne. 1:16,8 na C3 pneumatikách je v Barceloně zvláštní pocit. Jsme celkem šokovaní - v tom dobrém smyslu - tím, jak rychlí jsme a jak si to užíváme."

14:50 Leclerc najíždí do 100. kola.

14:45 O pozornost se hlásí Bottas - 1:18,201 je jeho prvním pokusem.

14:35 Ocon se dostává mezi deset nejlepších: 1:17,785 min na C3 směsi.

14:30 Týmy se věnují závodním simulacím, časy jsou podstatně pomalejší než ráno.

14:22 Sainz je na trati na nejtvrdších pneumatikách s velkým množstvím paliva, časy kolem 1:23,7 min.

14:16 Mercedes trochu zvolnil. Za nejrychlejší čas v testech nejsou žádné body, nemá kam se hnát a proč konkurenci ukazovat, o kolik je lepší a kolik se mu podařilo zrychlit mezi testy a prvním závodem.

14:14 Ferrari se pouští do simulace závodu. S tou včerejší to nebude možné moc srovnávat, byly podstatně horší podmínky včetně větru.

14:12 Dostihla už loni nejslabší Honda ve výkonu svého motoru Ferrari a Mercedes? "To ještě nemůžeme říct. Ani Melbourne nám ještě všechno neukáže, rovinky jsou na to příliš krátké. Vyhodnotit to budeme moci po prvních  závodech," odpovídá šéf AlphaTauri Franz Tost.

14:06 Ocon míří hned vstříc měřeným kolům: 1:19,650 a 1:19,361 min.

14:03 Odpoledne své piloty střídá Haas, Mercedes, Red Bull a Renault.

14:00 Pokračujeme, jako první se na trať dostává Ocon s Kvjatem a Russellem.


13:00 Končí dopolední část, následuje hodinová obědová přestávka.

Počet kilometrů ujetých dopoledne

Počet kilometrů ujetých dopoledne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

12:55 Piloti krouží s těžšími vozy, Ferrari nacvičuje starty. Hamilton na rovinkách využívá DAS.

12:48 Dopolední maximální rychlosti (v km/h):

Dopolední maximální rychlosti

Dopolední maximální rychlosti | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

12:45 To, že jsou pneumatiky stejné jako minulý rok, ještě neznamená, že jsou pro týmy snadno pochopitelné. "Získali jsme tolik přítlaku, že to bude v závodech obtížnější je zvládat. A také proto, že Pirelli neustále zvedá tlaky," poznamenává technický ředitel Racing Pointu Andy Green.

12:35 Šéf McLarenu Seidl si pochvaluje: "Naše auto je tak spolehlivé, že můžeme konečně pořádně pracovat na jeho vyladění. To v minulosti nebylo možné." Sainz dnes zvládl už 65 kol.

12:27 Ricciardo přeskakuje Leclerca i Hamiltona - 1:16,276 na nejměkčích pneumatikách.

12:25 Renault potvrzuje, že pracuje na zcela nové pohonné jednotce pro rok 2021. Letos přidal pár vylepšení, soustředil se hlavně na spolehlivost, což se mu zatím vyplácí v tom, že jako jediný z výrobců motorů ho v testech nezradil motor. Pro monopost RS20 plánuje agresivní vývoj, větší balíčky vylepšení by se měly objevit v Austrálii, ve Vietnamu a v Holandsku. Loni nasazoval spoustu novinek, ty ale většinou nefungovaly. Letos musí zabrat, chce-li si udržet Ricciarda.

Záď Renaultu RS20 během ranních jízd, kdy mapoval proudění vzduchu

Záď Renaultu RS20 během ranních jízd, kdy mapoval proudění vzduchu | zdroj: Renault Sport F1

12:19 Räikkönen si polepšuje na předposlední příčku: 1:17,561. Nechává za sebou Red Bull.

12:16 Hamilton je Ferrari v patách: 1:16,500 min, rovněž na nejměkčích pneumatikách.

12:15 Co si o své formě myslí McLaren? "Jsme hned za Racing Pointem a těsně před Renaultem," odpovídá jeho šéf Andreas Seidl. Pořadí by dle prvotních odhadů mohlo vypadat uprostřed pole následovně: 4. Racing Point, 5. McLaren, 6. Renault, 7. AlphaTauri, 8. Alfa Romeo, 9. Haas a 10. Williams. Vše se do Melbourne ale ještě může změnit, leccos může napovědět i odpoledne.

12:13 Leclerc ždímá svůj monopost: 1:16,360 min, tentokrát na nejměkčí C5 směsi.

12:10 Inženýr Mercedesu o předvčerejších a včerejších časech: "Trať byla o sekundu až sekundu a půl pomalejší než během první tří dnů testování."

12:03 Red Bull po smyku ve štěrku v zatáčce č. 12, Albon se ale dokázal vyhrabat.. Russell si předtím stěžoval na zvedající se vítr.

11:57 Leclerc na měkkých C4 pneumatikách vystřeluje do čela - 1:16,457 min. Jde o letošní nejlepší čas Scuderie v Barceloně.

11:55 Sainz vyjel na nejtvrdších pneumatikách, vypadá to na závodní simulaci.

11:51 Russell opět před Hamiltonem - 1:17,018 min.

11:48 Hamilton už ujel vzdálenost Velké ceny Španělska - 66 kol.

11:40 Leclerc si polepšuje na 1:16,850 min, Kvjat na 1:16,914, Russell na 1:17,605 - všichni na C4 pneumatikách. Williams se vrátil ke staršímu zadnímu křídlu.

11:25 Bude si to moci v Austrálii Racing Point rozdat s Ferrari? "Řekněme to takhle: Momentálně to vypadá velmi slibně," usmívá se jeho technický ředitel Andy Green.

11:29 Je to tady - Ricciardo 1:16,814 na C4 pneumatikách. Hamilton 1:17,357 min.

11:27 Renault začíná pracovat na výkonnosti, dnes se od něj dočkáme ještě lepšího času:

11:22 Stroll, jenž včera jezdil s růžovým "Mercedesem," hodnotí nové auto RP20: "Chová se hodně dobře, rozhodně jsme dosáhli pokroku. Přes zimu jsme odvedli skvělou práci ve vývoji našeho auta a přivezli jsme sem na testování silný balík, ale kdo ví, co se stane do prvního závodu. Snažíme se dovést to nejlepší s tím, co máme."

11:15 Haas mimo trať v nájezdu do 7. zatáčky, Grosjean se však dokáže vyhnout  bariérám.

11:10 Williams překonává svého dodavatele motorů: 1:17,887 min.

11:04 Pérez je první: 1:16,658 na středně-tvrdé směsi.

11:02 Hamilton si dává jedno kolo za druhým, na kontě jich má už 48.

10:50 Leclerc 1:17,064 na C3 pneu.

10:45 Russell naslouchá - je na trati a pouští se do měřeného kola: 1:18,766 min.

10:40 Po několika ranních kolech stojí Williams. Ten je jako jediný stále bez měřeného kola.

George Russell s Williamsem FW43 v ranním slunci

George Russell s Williamsem FW43 v ranním slunci | zdroj: Formula1.com

10:35 Sainz ubírá 2 tisícinky ze svého času, tentokrát na C4 směsi.

10:30 Räikkönen si povedenějším kolem spravil chuť: 1:18,204.

10:25 Kimi se nám roztočil v poslední zatáčce, bez poškození ale pokračuje.

10:22 Racing Point obsazuje 2. místo: 1:17,156 min, C3 směs.

10:10 Pokroky Kvjata: 1:17,358 na středně-tvrdých pneumatikách. Sainz na nich opět uniká: 1:16,822 min.

10:07 McLaren se sice drží na prvním místě, podle Norrise se však nezlepšil tak moc, jak by si přál: "Neřekl bych, že jsme o tolik rychlejší. Podle mě není nikdo tak rychlý jako loňský Mercedes - s výjimkou samotného Mercedesu. Nejsme ani tak rychlí, jako Mercedes v posledních dvou letech. Jsem spokojený s tím, jak jsme se proti loňsku zlepšili v určitých oblastech. V některých to ale není o tolik, kolik bych si přál. Ve srovnání s Mercedesem na tom nejsme tak dobře v žádné oblasti jako oni."

"Konzistence se ale zlepšila, také na to mohu při delších jízdách více tlačit. Samozřejmě nebudu hovořit o těch oblastech konkrétně. S pokrokem, který v F1 není jednoduchý, jsem nicméně spokojený. Můžu na to při delších výjezdech více tlačit, auto se lépe ovládá, není tak na hraně, nemá podle mě takové špičky," hodnotí upřímně pilot McLarenu.

img-responsive

Lando Norris včera s McLarenem MCL35 | foto: McLaren

10:00 Racing Point před Ferrari: 1:18,223 min.

9:55 Leclerc 1:18,297, Grosjean si prohazuje pozici s Hamiltonem: 1:17,980 min.

9:52 Sainz uniká soupeřům: 1:17,255 min, stále tvrdé pneumatiky.

9:50 První čas Ferrari na středně-tvrdých gumách: 1:19,056 min.

9:47 Kvjat jde na 4. příčku: 1:18,482 min na C2 směsi.

9:40 Šéf Ferrari včera zmínil, že na něj zapůsobila závodní simulace Hamiltona, byť ji kvůli závadě na motoru nedokončil. Lewis z ní zvládl jen 14 kol o průměru 1:23,03 - celkem o 12,195 sekundy rychleji než Vettel při stejné vzdálenosti během své simulace. Průměr Seba v počáteční fázi dosáhl 1:24,05 min.

9:38 Hamilton jde McLaren po krku: 1:17,987, C3 směs.

9:32 Sainz na to šlape: 1:17,508 na tvrdých C2 pneumatikách.

9:25 S Red Bullem dnes dopoledne krouží Albon - na tvrdých pneumatikách se dostává na 3. místo: 1:18,906 min. Jeho týmový kolega Verstappen včera dostal dvakrát smyk, v testech jich má na kontě už šest. Má vůz RB16 problém se stabilitou? Podle jezdců nikoliv. "Jde jen o testování," popíral potíže s úsměvem Max.

9:18 Tlačí na to i Sainz na C4 pneu: 1:18,109 min.

9:16 Grosjean se vyhoupl do čela: 1:18,449 (C3 směs), Ricciardo na prototypech pro Zandvoort mu je těsně v patách: 1:18,964 min.

9:10 Räikkönen na středně-tvrdých 1:20,750 a 1:20,197 min.

9:08 Hamilton absolvuje měřený okruhy: 1:21,027 a 1:19,868 min na C3 směsi.

9:05 Z Pirelli jsme dostali nějaká čísla o pneumatikách: mezi nejměkčí C5 a o něco tvrdší C4 směsí je zhruba půl sekunda, C4 od středně-tvrdé C3 dělí 0,3 sekundy a C3 od C2 směsi 0,2 - 0,3 s. Budeme to moci využít při korekcích a udělat si lepší představu o výkonnosti týmů (i když ty ani dnes neodhalí vše).

9:03 Instalaci mají za sebou už také McLaren s AlphouTauri, dnes jsou všichni vzorní.

9:01 Alfa Romeo, Haas, Red Bull, Ferrari, Renault, Williams i Racing Point na dráze.

9:00 Zelená svítí, týmům začíná odpočet posledních 8 hodin testování.

8:55 Stále se v padoku řeší koronavirus, jenž narušuje plány týmů: "Neustále se to z logistické stránky mění. Musíme měnit lety, protože už nemůžeme letět přes Singapur či Hong Kong. Je před námi spousta práce," stěžuje si šéf AlphyTauri Franz Tost.

8:50 Včera bylo nejrychlejší Ferrari, to však za favorita považuje Mercedes, na který dle svých slov ztrácí. Mistrovský tým však provázejí potíže s pohonnými jednotkami. Red Bull si myslí, že bude Stříbrným šípům v Austrálii velmi blízko, ze středu pole vyčnívá Racing Point, který okopíroval loňský vítězný vůz W11, což se rivalům moc nelíbí.

8:45 V Barceloně týmy po ránu vítá modrá obloha, počasí jim letos vyšlo - pršelo pouze v noci ze středy na čtvrtek.

Vytisknout

Diskuze: Poslední den testů - Bottas i Verstappen odpoledne překonávají čas Ricciarda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 68, poslední 04.03.2020 08:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 68 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v Bahrajnu

Hamilton vymetl všechny sektory a překonal rekord okruhu, Renault kraloval na rovinkách + VIDEO

Start závodu v Bahrajnu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Bahrajnu - Mercedesy v 1. řadě

Lewis Hamilton slaví 7. titul mistra světa po závodě v Turecku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Kvalifikace na GP Bahrajnu v režii Mercedesu

Max Verstappen při závodě v Imole

Třetí trénink pro Verstappena

Vstoupí Mick Schumacher do F1 v barvách Haasu?

Haas se chystá odtajnit svou jezdeckou sestavu

Lewis Hamilton na pódiu po závodě v Turecku

Vítězný Hamilton, bourající Albon a pes na trati. To byl druhý trénink v Bahrajnu

Lewis Hamilton při závodě v Imole

Hamilton začíná v Bahrajnu nejlépe, Pirelli testuje nové pneumatiky

Fernando Alonso po testování Toyoty v Jižní Africe

"Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v Toskánsku

Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel během testů za Valtterim Bottasem

"Výkonné módy motoru používáme v kolech, která nikdo nesleduje," usmívá se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

  2. "Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

  3. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  4. Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

  5. Haas se chystá odtajnit svou jezdeckou sestavu

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud