Téměř tři kila váhy při 64 centimetrové výšce - to jsou parametry trofeje, která je každoročně udělována vítězi Velké ceny Velké Británie, konkrétně se jedná o historický pohár královského autoklubu Royal Automobile Club, který se může pyšnit označením nejcennějšího a nejstaršího poháru ve světě formule 1.
Pohár je celý zhotovený ze zlata a jeho hodnota se odhaduje na více než sto tisíc liber, byl vyrobený v roce 1871 v Covent Garden jedním z nejvýznačnějších zlatníku britského impéria za dob panování královny Viktorie. Jako trofej se v Silverstone používá teprve od poloviny sedmdesátých let, kdy nahradil Mervyn O’Gormanův pohár.
Vršek poháru pochází až z roku 1899, protože originál byl ztracen. Ten nový je už ke spodní části přidělán napevno. Kryt je opatřen nápisem “Floreat Etona”, což znamená „Ať vzkvétá Eton“, a to proto, že původně pohár sloužil jako cena soutěžních klání na prestižní škole Eton College.
Jména všech vítězů jsou vyryta ve spodním pásu, který je umístěn v podstavci poháru. Výčet jmen začíná od roku 1948, teda z doby, kdy ještě nebylo oficiální mistrovství světa vozů formule 1 – první je tak italský pilot Luigi Villoresi, který tu zvítězil s vozem Maserati. Nejvíce opakujícím se jménem je domácí pilot Jim Clark, jež tu v rozmezí let 1962 – 1967 zvítězil pětkrát.
Vítězný pilot však získává pouhou repliku. Originál je výlučně používán pouze při oficiální ceremonii, poté se vrací autoklubu, který ho opatruje až do dalšího závodu.