Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Petr Hlawiczka, 24. října 2024, 08:00 Google+

Technický ředitel Mercedesu James Allison odhaluje, co stalo za kolísavou výkonností jejich monopostů v Austinu. Nyní se přesouvají do Mexika, kde se hned o tomto víkendu pojede další závod. V tréninku místo Lewise Hamiltona nastoupí opět Kimi Antonelli.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední včera 23:12) Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W15

George Russell s Mercedesem W15 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy do Spojených států přivezly svůj poslední balík vylepšení pro vůz W15. Oba piloti se ale trápili s jeho ovladatelností, což vedlo k haváriím v zatáčce č. 19 - Hamilton odstoupil ze závodu již v 2. kole.

Podle Allisona k potížím ale vedlo nastavení, kdy bylo auto příliš nízko nad zemí, nikoliv nové díly samotné: "Prožili jsme kostrbatý víkend. Na voze jsme měli nové šaty, naše vylepšení č. 19, z něhož jsme byli docela nadšení a stále jsme."

"Ale měli jsme také hromadu věcí, které nejsou normální. Lewis dostal smyk ve volném tréninku. George také málem ztratil kontrolu nad zadní části vozu. Havaroval v kvalifikaci, Lewis v závodě. Všechny věci, které jsme zkontrolovali, naznačují, že balík vylepšení se choval tak, jak bychom očekávali. Přítlak tam byl," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Před smyky jsme neviděli nic, co by narušovalo struktury průtoku pod vozem. Máme všechny důvody si myslet, že vylepšení byla dobrá a my si je ve zbytku roku užijeme. Špičky, které nás poslaly do bariér při neobvyklých příležitostech, způsobovalo to, že auto bylo příliš nízko, bylo příliš tuhé. Kvůli tomu se nepřijatelně zhoršovala ovladatelnost," prozrazuje Allison.

img-responsive

James Allison se svým týmem při představení letošního vozu W15 | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Kvůli sprintovému formátu víkendu máte na vyladění méně času. V dalších závodech se budeme držet vylepšení a pokud budeme končit ve štěrku, tak si dáme dohromady dvě a dvě. Ale podle mě k tomu nedojde. Podle mě se místo nepříjemného víkendu dočkáme více toho příslibu, který jsme viděli u Lewise v kvalifikaci před sprintem a u George, jenž byl také velmi blízko čela," věří 56letý Brit.


Antonelli místo Hamiltona

Tento víkend se v 1. tréninku posadí za volant Hamiltonova vozu mladý Kimi Antonelli, jenž v Monze krátce po svém debutu s W15 havaroval. Příští rok u Mercedesu nahradí Lewise na pozici závodního pilota, proto potřebuje sbírat další zkušenosti.

"Těším se na jízdu v 1. tréninku a na to, že sehraju svou roli v pomoci týmu s dobrým začátkem na trati tento víkend. Pro mě půjde o nový okruh, na který jsem se tvrdě připravoval. Nadmořská výška jej činí unikátním a jde o výzvu, na kterou se moc těším. Chci poděkovat týmu za poskytnutí této příležitosti k mému příspěvku," komentuje 18letý rodák z italské Bologni.

Druhý trénink bude prodloužen o 30 minut za účelem pomoci Pirelli s vývojem pneumatik pro sezónu 2025, kdy by měly být směsi o něco měkčí. Italský výrobce také zvažuje zavedení šesté směsi C6. Každý pilot v Mexiku dostane pro tento účel dvě sady pneumatik navíc - jednu letošní jako základ pro srovnání a jednu vyvíjenou pro rok 2025 (ani jedna nebude mít na bočnicích barevné značení).

Vytisknout

Diskuze: Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.10.2024 23:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

GP MEXIKA: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

GP MEXIKA: Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

GP MEXIKA: Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

GP MEXIKA: Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"FIA bude čelit otázkám, já jsem byl na rozdíl od Maxe za stejný manévr potrestán," nechápe Piastri + VIDEO

Max Verstappen je dle určité části fanoušků protekčním pilotem (ilustrační foto)

Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Lando Norris cítil po závodě křivdu a s ním i celý tým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Spokojenost u Ferrari, McLaren nesouhlasí s trestem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "FIA bude čelit otázkám, já jsem byl na rozdíl od Maxe za stejný manévr potrestán," nechápe Piastri + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Spokojenost u Ferrari, McLaren nesouhlasí s trestem

  3. GP MEXIKA: Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  4. F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  5. Ferrari získalo double, ovšem ve stínu vyhroceného duelu Verstappen-Norris

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Norris tone v nadšení, Verstappen je maximálně odhodlaný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud