Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Robert RoBertino Pavelka, 29. listopadu 2024, 20:00 Google+

Na trati Lusail se odehrála příprava na poslední sprint letošní sezóny, jenž může do značné míry zodpovědět otázku ohledně Poháru konstruktérů. Rovněž ale ukázal, že situace u Red Bullu si nejspíš opravdu bude žádat řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto) | foto: Stake F1 Team

Sdílejte článek

Jak už bývá zvykem, s přibývajícími hodinami teploty vzduchu i tratě klesají, takže čtyři hodiny po začátku prvního tréninku se teploměr zastavil na 18°C (vzduch) a 21°C (trať), ovšem vlhkost vzduchu povylezla o 9 procent na 64 %. Naopak severozápadní vítr zeslábl z 23 na 12,2 km/h. 

Piloti měli k dispozici směsi o rozsahu C3-C1, ale jak u kvalifikací pro sprint bývá obvyklé, měli přidělené středně tvrdé pneu pro SQ1 a SQ2, v poslední části pak měkkou směs.

SQ1 - 12 minut (žlutá směs)

Protože už v tréninku bylo zřejmé, že trať bude poměrně značně vytížená (Alonso to sarkasticky ohodnotil jako Paradise traffic), nikdo nechtěl příliš váhat. První na okruh vyjeli Stroll, Zhou, Bottas, Sainz jr. a Leclerc, ale první čas nakonec zaznamenal až Kevin Magnussen - 1:23,750. Bylo zřejmé, že piloti se pokusí vykroužit co nejvíc okruhů, protože trať se postupně oteplovala. Podle predikce měl být pro postup do SQ2 limit 1:22,7 - tomu se také piloti postupně blížili. 

Zatímco špička sázela časy nepříliš vzdálené hranici 1:22,0 - v jednu chvíli dokonce vedli shodným časem 1:22,021 Norris a Russell, pozornost se obracela spíš k k bitvě o postup do SQ2 - Hamiltonovi se první pokus příliš nevyvedl a o Pérezovi bylo už téměř škoda mluvit. Exmistr světa se nakonec dokázal pochlapit, ale Sergio, jenž při svém rychlém kole musel ještě svádět souboj s Leclercem (v prvních zatáčkách to spíš vypadalo jako v závodě) povyskočil jen na 13. místo a bylo zřejmé, že je ve vážném ohrožení. Když v samotném závěru zajeli naprosto shodný čas 1:22,705 Albon a Lawson, Checo bez šance na zlepšení opět skončil hned na začátku. Stejně tak zklamal i velmi agilní Cunoda, jenž v tréninku zajížděl solidní časy a teď jeho poslední pokus nestačil ani na Péreze.

SQ1 nakonec ovládl výrazně Norris (1:21,356) s velkým náskokem před Sainzem jr. (1:21,838) - ti dva se také jako jediní dostali pod hranici 1:22,0. A předpověď o limitu se naplnila - Pérez na dvojici posledních postupujících ztratil opět minimálních 0,013 vteřiny...

Do SQ2 nepostoupili: Pérez, Cunoda,Ocon, Zhou, Colapinto

SQ2 - 10 minut (žlutá směs)

Do boje vyrazili jako první Haasy v pořadí Hülkenberg a Magnussen následovaní Verstappenem. Nico zajel první měřený výkon (1:22,416), týmový kolega za ním zaostal (1:22,901), ovšem záhy o čas přišel, protože porušil traťové limity. Mercedesy čekaly v boxech, stejně jako Astony a Bottas, takže o čelo se bily prozatím Ferrari s McLareny. Piastri se dostal do potíží, protože první kolo musel „prodat“, ve druhém mu kvalitní výkon 1:22,050 sebrala všechna čtyři kola za okrajem trati v zatáčce 2. V čele tak byl Leclerc (1:22,130) před Norrisem (1:22,173) a Verstappenem (1:22,188), ale bylo jasné, že větší váhu - i s ohledem na zahřívající se dráhu - budou mít druhé pokusy. 

Spíš se ale opět hledělo na bitvu o SQ3 - v čele výkony lepšily, ale špička byla tak jako tak v klidu, jen Piastri pochopitelně jízdou na samé hranici rizika (opět málem přišel o čas, tentokrát v zatáčce 14) a pochopitelně Mercedesy dospěly na místa, kam patří. Aston Martin opět předvedl marný boj, dokonce mu byl rovnocenným soupeřem Bottas na mírně se lepšícím Sauberu, jemuž ale při posledním pokusu po agresivním přejezdu zatáčky cosi odlétlo od zádi. Zeleným vozům ale vypálil rybník Liam Lawson, na jehož závěrečný pokus (1:22,393) nezareagoval poslední pilot na trati Albon. 

Do SQ3 nepostoupili: Alonso, Albon, Bottas, Stroll a Magnussen.

SQ3 - 8 minut (červená směs)

Lawson, Gasly, Verstappen, Sainz jr. a Leclerc - v tomto pořadí vyjeli na trať první piloti. Verstappen a Sainz jr. ale svoje pokusy přerušili, Lawson a Gasly dali přednost pomalému průjezdu, takže měřený čas #1 zajel Leclerc, jenže výkon 1:21,705 byl notně ovlivněn „zaplaváním“ v zatáčce 14. Na trati bylo opět těsno, ale Norris dokázal vystřihnout čas atakující magickou hranici 1:21,012.

Bylo zřejmé, že Ferrari se náhle trápí, nebo mu červená směs nesedí. Oba piloti zachraňovali situaci doslova na poslední chvíli, do té doby dleli na deváté a desáté příčce. Hülkenberg se rozhodl pro jediný pokus a pak musel čekat, kdo ho z průběžného 7. místa odsune. Povedlo se to prakticky všem, co byli za ním a startovali po něm - byť Lawsonův náskok byl zpočátku pouhých 0,008. Do hry však opět vstoupilo bdělé oko komisařů a lepší z Liamových časů byl smazán, proto se posunul na závěr TOP 10.

Protože bylo už při dojezdu druhých či „záchranných“ pokusů jasno, Norris si mohl dovolit svou pojišťovací jízdu přerušit. Radost „oranžovým“ zkazil Russell, ale určitě jeho umístění s ohledem na bitvu v Poháru konstruktérů přivítali.

GP Kataru (Losail International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:21,012
2. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:21,075
3. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:21,171
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:21,281
5. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:21,308
6. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:21,315
7. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:21,474
8. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:21,978
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:22,088
10. 30 Liam LAWSON nzlVisa Cash App RB Formula One T1:22,577
11. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:22,433
12. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:22,526
13. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:22,538
14. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:22,599
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:22,738
16. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:22,718
17. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:22,722
18. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:22,906
19. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:22,948
20. 43 Franco COLAPINTO argWilliams Racing1:23,423

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud