Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

Petr Hlawiczka, 14. února 2020, 07:00 Google+

Mistrovská stáj Formule 1 konečně odhaluje svůj vůz pro sezónu 2020 poté, co v pondělí týden ukázala jen nové zbarvení na starším monopostu. W11 dnes po Silverstonu hned proženou závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 15.02. 22:48) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mercedes se bude letos snažit o vytvoření rekordu v podobě sedmi titulů v řadě za sebou - v hybridní éře ještě stále nenašel přemožitele. Získal nového partnera - společnost Ineos, kvůli které upravil své zbarvení: na voze je více červené v oblasti airboxu či bočnic křídel.

Nový vůz W11 je evolucí loňského W10, patnáct set zaměstnanců se však přes zimu snažilo vylepšit všechny detaily včetně pohonné jednotky, s jejímž výkonem loni zaostával za Ferrari.

"U Mercedesu je patrná velká hrdost na to, že jsme dokázali vyhrál minulý šampionát a nyní máme šest doublů za sebou, což se ještě nikomu nepovedlo. Zároveň je tam ale také spousta skepticismu, jelikož víme, že na úspěchy z minulosti nemůžeme spoléhat," upozorňuje šéf týmu Toto Wolff.

"Všichni opět začínáme s nulou bodů a my věříme, že rok 2020 bude obzvlášť náročný, protože se týmy na něj hodně soustředili a některé začnou svou pozornost přesouvat k roku 2021. Vyvážit to správně je velmi důležité, není to nejjednodušším úkolem," říká Wolff.

Deflektory Mercedesu W11

Deflektory Mercedesu W11 | zdroj: Schwartz Mercedes-Wartburg

Na co se Mercedes při vývoji W11 zaměřil? "Pravidla zůstala v podstatě stejná, takže to bylo jen o tom, abychom nepolevili ve vývoji balíku, který ná loni velmi dobře fungoval. Kdybychom se snažili jen šperkovat loňský základ, tak bychom došli k nějakým ziskům, ale mohlo by nás to nakopat kvůli zákonu klesající návratnosti," odpovídá technický ředitel James Allison.

"Chtěl jsme změnit hlediska konceptu auta, která není možné měnit během sezóny, abychom pro novou sezónu získali plodnější platformu. Pokusili jsme se udělat několik pečlivě vybraných změn v architektuře, abychom pokračovali ve silném vývojovém tempu i přes poněkud stárnoucí pravidla," vysvětluje Allison.

Srovnání nového Mercedesu W11 s loňským modelem (vlevo)

Srovnání nového Mercedesu W11 s loňským modelem (vlevo) | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

Konkrétně pak vybírá tři oblasti: "Jedna je vpředu, jedna uprostřed a jedna na zádi. V předu jsme akceptovali větší strukturální složitost kolem těhlic a ráfků kol, abychom poskytli celkově výkonnější komplet. Uprostřed jsme následovali trend z boxové uličky tím, že jsme snížili boční nárazové trubice, což vede k aerodynamickým ziskům. Na zádi jsme šli do dobrodužnějšího rozvržení zavěšení, abychom uvolnili příležitosti pro aerodynamický vývoj."

"Pracovali jsme jako vždycky na každém milimetru čtverečním auta, abychom se našli zlepšení za této stabilní sady pravidel. Byli jsme za to odměněni množstvím přítlaku, který jsme našli od posledního loňského závodu. To nám dodává důvěru, že tři naše projekty poskytly rozumné základy pro vybudování výkonosti, která by jinak u auta pro rok 2019 nebyla možná," usmívá se Allison.

Přední křídlo Mercedesu W11

Přední křídlo Mercedesu W11 | zdroj: Mercedes AMG F1 Team


Fotogalerie:

 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.02.2020 22:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Celá F1 čelí velké krizi

"F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový McLaren MCL35

McLaren se snaží u MCL35 vyřešit slabinu středu pole. Key o svém díle, užší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

  5. Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

  6. McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud