Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

Petr Hlawiczka, 14. února 2020, 07:00 Google+

Mistrovská stáj Formule 1 konečně odhaluje svůj vůz pro sezónu 2020 poté, co v pondělí týden ukázala jen nové zbarvení na starším monopostu. W11 dnes po Silverstonu hned proženou závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 15.02. 22:48) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mercedes se bude letos snažit o vytvoření rekordu v podobě sedmi titulů v řadě za sebou - v hybridní éře ještě stále nenašel přemožitele. Získal nového partnera - společnost Ineos, kvůli které upravil své zbarvení: na voze je více červené v oblasti airboxu či bočnic křídel.

Nový vůz W11 je evolucí loňského W10, patnáct set zaměstnanců se však přes zimu snažilo vylepšit všechny detaily včetně pohonné jednotky, s jejímž výkonem loni zaostával za Ferrari.

"U Mercedesu je patrná velká hrdost na to, že jsme dokázali vyhrál minulý šampionát a nyní máme šest doublů za sebou, což se ještě nikomu nepovedlo. Zároveň je tam ale také spousta skepticismu, jelikož víme, že na úspěchy z minulosti nemůžeme spoléhat," upozorňuje šéf týmu Toto Wolff.

"Všichni opět začínáme s nulou bodů a my věříme, že rok 2020 bude obzvlášť náročný, protože se týmy na něj hodně soustředili a některé začnou svou pozornost přesouvat k roku 2021. Vyvážit to správně je velmi důležité, není to nejjednodušším úkolem," říká Wolff.

Deflektory Mercedesu W11

Deflektory Mercedesu W11 | zdroj: Schwartz Mercedes-Wartburg

Na co se Mercedes při vývoji W11 zaměřil? "Pravidla zůstala v podstatě stejná, takže to bylo jen o tom, abychom nepolevili ve vývoji balíku, který ná loni velmi dobře fungoval. Kdybychom se snažili jen šperkovat loňský základ, tak bychom došli k nějakým ziskům, ale mohlo by nás to nakopat kvůli zákonu klesající návratnosti," odpovídá technický ředitel James Allison.

"Chtěl jsme změnit hlediska konceptu auta, která není možné měnit během sezóny, abychom pro novou sezónu získali plodnější platformu. Pokusili jsme se udělat několik pečlivě vybraných změn v architektuře, abychom pokračovali ve silném vývojovém tempu i přes poněkud stárnoucí pravidla," vysvětluje Allison.

Srovnání nového Mercedesu W11 s loňským modelem (vlevo)

Srovnání nového Mercedesu W11 s loňským modelem (vlevo) | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

Konkrétně pak vybírá tři oblasti: "Jedna je vpředu, jedna uprostřed a jedna na zádi. V předu jsme akceptovali větší strukturální složitost kolem těhlic a ráfků kol, abychom poskytli celkově výkonnější komplet. Uprostřed jsme následovali trend z boxové uličky tím, že jsme snížili boční nárazové trubice, což vede k aerodynamickým ziskům. Na zádi jsme šli do dobrodužnějšího rozvržení zavěšení, abychom uvolnili příležitosti pro aerodynamický vývoj."

"Pracovali jsme jako vždycky na každém milimetru čtverečním auta, abychom se našli zlepšení za této stabilní sady pravidel. Byli jsme za to odměněni množstvím přítlaku, který jsme našli od posledního loňského závodu. To nám dodává důvěru, že tři naše projekty poskytly rozumné základy pro vybudování výkonosti, která by jinak u auta pro rok 2019 nebyla možná," usmívá se Allison.

Přední křídlo Mercedesu W11

Přední křídlo Mercedesu W11 | zdroj: Mercedes AMG F1 Team


Fotogalerie:

 

Vytisknout

Diskuze: Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.02.2020 22:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový McLaren MCL35

McLaren se snaží u MCL35 vyřešit slabinu středu pole. Key o svém díle, užší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud