Společnost Unilever, jenž ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona byla od roku 2015 jedním z nejvýznamnějších partnerů Williamsu. To už ale neplatí, neboť firma s britskými kořeny přechází k McLarenu. Tedy k týmu, který zaznamenal během nedávno skončené sezony výrazný pokrok, jež mu vynesl čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nejspíš i tento fakt hrál při podpisu nového kontraktu významnou roli.
Pro družinu se sídlem v Grove jde logicky o velmi nepříjemnou ztrátu, zvlášť když u Williamsu počítají každou korunu. Z týmu totiž odešel Robert Kubica, jehož následoval polský Orlen coby Kubicův dvorní sponzor. Už to byl významný zásah do rozpočtu.
Ten alespoň částečně zacelí příchod jiných partnerů. Britové prodloužili spolupráci s firmou Sofina Foods, ta má vazby na rodinu Nicholase Latifiho. Novou položkou do seznamu podporovatelů Williamsu je pak italská firma Lavazza, která se specializuje na výrobu kávy, přičemž ve Formuli 1 už se v minulosti pohybovala.
Dodejme, že partneři se v Grove během posledních let mění poměrně často. Vystřídaly se mezi nimi kupříkladu společnosti kanadského magnáta Lawrence Strolla, jimiž podporoval svého syna, popřípadě ruský koncern SPM, ten pro změnu sponzoroval Sergeje Sirotkina.
Unilever zahájí s McLarenem rozsáhlou spolupráci, která nebude spočívat pouze v oblasti F1. Mělo by jít rovněž o další projekty na vědecké a inženýrské bázi. Hovoří se například o vzájemné spolupráci ohledně zdokonalení systému CFD.
„McLaren a Unilever jsou dva subjekty, které se mohou pochlubit významnou celosvětovou reputací. Tato spolupráce nám umožní sdílet naše vědomosti a vzájemně se posouvat. Už se moc těšíme, až naše spolupráce počínaje sezonou 2020 začne,“ řekl Zak Brown.