Honda stejně jako ostatní automobilky musí snížit své výdaje, aby mohla v F1 setrvat více let. Proto čekala na zveřejnění nové sady pravidel pro rok 2021, než rozhodne, jak se svou budoucností naloží. To sice stále neobjasnila, s Red Bullem však alespoň o rok prodloužila smlouvu na dodávky svých pohonných jednotek.
"V roce 2021 budeme poháněni Hondou! Tým je potěšen tím, že může potvrdit prodloužení našeho partnerství na využívání hybridního pohonu Hondy," uvádí třetí tým šampionátu Red Bull.
"Je to skvělé potvrdit, že Honda bude pokračovat v dodávkách týmu v nové éře Formule 1," přidává se Toro Rosso, jež v průběžném pořadí postoupilo po minulém závodě na šestou příčku. Před posledním podnikem v Abú Zabí má před sebou s náskokem osmi bodů Renault.
We'll be #PoweredbyHonda in 2021! 👊 The Team are delighted to confirm that we have extended our partnership to use Honda Hybrid power. @HondaRacingF1 pic.twitter.com/CSLNP3Ad6k
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) November 27, 2019
Odborný poradce týmu Helmut Marko to popisuje jako "velkou úlevu pro nás." Honda po mizerných třech sezónách v roce 2018 spojila své síly s Toro Rosso a letos k ní přešel také mateřský Red Bull poté, co se rozloučil s Renaultem.
Smlouva byla původně uzavřena na dva roky, nyní tedy došlo k jejímu prodloužení. Honda se v F1 letos konečně dočkala významnějších úspěchů, když díky Maxovi Verstappenovi po 13 letech vyhrála v Rakousku, poté k tomu přidala další dva triumfy v Německu a v Brazílii, kde stříbrný stupínek obsadil Pierre Gasly s Toro Rosso.
"Je to pozitivní mít dobré výsledky. Ještě důležitější věcí však je vyvážení nákladů. Museli jsme vynaložit velkou část rozpočtu na urychlení našeho vývoje, abychom dostihli špičku. A teď plánujeme, jak si současnou kondici udržet a zároveň snižovat náklady," komentuje šéf Hondy Masaši Jamamoto.
#PoweredbyHonda in 2021! 🤜🤛
— Toro Rosso (@ToroRosso) November 27, 2019
It’s great to confirm that @HondaRacingF1 will continue to supply the team into the new era of Formula 1 👊 pic.twitter.com/b7uTO6Lv1p