"Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

Petr Hlawiczka, 7. listopadu 2019, 06:20 Google+

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe potvrzuje, že Ferrari dosahovalo v Austinu nižší maximální rychlosti než obvykle. Může za to nová technická směrnice? Předčasné závěry činit odmítá.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 09.11. 14:47) Napište svůj názor
Souboj Maxe Verstappena a Sebastiana Vettela

Souboj Maxe Verstappena a Sebastiana Vettela | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Stáj z Maranella uvedla, že sama přesně neví, kam se poděla její konkurenceschopnost - změna práce s motorem ale za tím určitě nebyla. "Vůbec nic jsme neměnili," uvedl její technický ředitel Mattia Binotto na dotaz směřující k úpravě pohonných jednotek.

Podle něj Ferrari zkoušelo zvýšit přítlak v zatáčkách na úkor rychlosti na rovinkách, nedařilo se jim ale přimět pneumatiky k řádnému fungování. Sebastian Vettel měl navíc od počátku problémy se zavěšením a Charles Leclerc jezdil se starou pohonnou jednotkou.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Austinu

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Austinu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Nemůžeme oddělovat odpor šasi a výkonnost motoru. Když se podíváme pouze na rychlosti, tak odstup mezi námi a Ferrari byl nižší než v předchozích závodech. To je jasně patrné," komentuje změnu výkonnosti svého soupeře Tanabe.

"Nevíme však, jestli to vychází pouze z motoru nebo z šasi. Jejich závodní tempo nebylo tak silné, jako v minulých podnicích. To znamená, že se jejich balík změnil nebo nebyl dostatečný pro tuto trať. Nevím. Ale v maximálních rychlostech pozorujeme rozdíl," upozorňuje technický ředitel Hondy, která svými motory zásobuje Red Bull a Toro Rosso.

img-responsive

Daniil Kvjat poháněný Hondou před Charles Leclercem | foto: Red Bull Content Pool

Ke kontroverzi došlo po vydání technické směrnice, kterou FIA zareagovala na dotaz Red Bullu k filtrování signálu z čidel měřících průtok paliva a tudíž k možnému obcházení pravidel. Podle Maxe Verstappena či Lewise Hamiltona právě to mělo negativní dopad na Ferrari. To se však z nařčení z podvodu brání, podle Binotta v USA ani neměli čas se směrnicí podrobněji zabývat.

"Nečekal jsem, že budeme v kvalifikaci tak blízko a že Max skončí v druhé řadě. Rozdíly mezi špičkovými jezdci se před letní přestávkou zmenšily, a potom se Ferrari hodně zlepšilo. Teď jsou opět malé, všechny tři týmy jsou si blízko," komentuje Tanabe vývoj na čele.

"Ale nevím, jak bude vypadat zbytek sezóny. V Brazílii a v Abú Zabí uvidíme výkonnost balíku a naší konkurenceschopnost ve srovnání s Mercedesem a s Ferrari," dodává technický ředitel Hondy. Bude stáj z Maranella své soupeře na rovinkách opět drtit?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 09.11.2019 14:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Abú Zabí

Williams přebírá technické pracovníky Red Bullu a Renaultu, k tomu nastupuje Fry a De Beer

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá

Pneumatiky Pirelli

Pirelli už letos nebude nové pneumatiky testovat během závodních víkendů. Proč experiment nevyšel?

Max Verstappen s trofejí za třetí místo po závodě v Singapuru

"Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Alfou Romeo C38

"Je jedno, jestli jsem 11. nebo poslední." Räikkönen je po výborném výkonu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  2. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  3. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

  4. "Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

  5. "Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

  6. Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud