Brazilská dominance Red Bullu s motorem nesouvisela, Ferrari dělá pokroky v zatáčkách

Petr Hlawiczka, 20. listopadu 2019, 06:30 Google+

Vyšší konkurenceschopnost Red Bullu v Brazílii podle soupeřů nepramení z vylepšení motoru, který se v posledních závodech nezměnil. Ferrari si pochvaluje lepší nastavení a výkonnost v zatáčkách.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 29.11. 17:46) Napište svůj názor
Max Verstappen si Lewise Hamiltona na brazilských rovinkách několikrát podal

Max Verstappen si Lewise Hamiltona na brazilských rovinkách několikrát podal | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rakouskému týmu se minulý víkend podařilo letos poprvé ovládnou kvalifikaci i závod, což dokládá jejich pokrok s vozem. Honda se letos hodně zlepšila, výkony motorů konvergují, poslední úspěchy jdou podle soupeřů ale spíše na vrub šasi RB15 a jeho nastavení.

"Byli tady silní, stejně jako byli silní v Mexiku, kde to ale neměli šanci ukázat. Rozhodně však nemůžete tvrdit, že to je celé dáno motorem," hodnotí technický ředitel Mercedesu James Allison.

Jak si to ale vysvětlit, když Red Bull byl po celý víkend rychlý i na rovinkách a v závěrečném 'dragsterském' souboji Lewis Hamilton nedokázal udolat stříbrného Pierra Gaslyho z Toro Rosso?

"Mají stále stejný motor jako v minulých závodech. V Brazílii nemohli udělat pokrok. Nejsem si jistý tím, že jde o správný závěr," komentuje šéf Ferrari Mattia Binotto náhlý pokrok Hondy.

Podle něj Red Bull zkrátka našel takové nastavení, které mu umožňuje dosahovat vyšší maximální rychlosti, aniž by tomu museli obětovat výkonnost v zatáčkách. Ferrari jde v tomto ohledu podle něj opačným směrem - rychlost na rovinkách obětuje lepší přilnavosti v zatáčkách.

"Byli rychlí v celém kole - i na rovinkách, což musíme analyzovat. Když se ale ohlédnu za naší kvalifikací a srovnám ji s nimi, pak si myslím, že jsme v místem omezených přilnavostí téměř na jejich úrovni a velmi blízko na rovinkách, kde jsou více limitováni výkonem," pokračuje Binotto.

"Možná je to vůbec poprvé, co jsme jim tak blízko tam, kde je omezení přilnavost. To ukazuje, že vůz Ferrari jde v nastavení jiným směrem, kdy zvýhodňuje zatáčky. Možná to je tedy všechno relativní. Pokud jsme na ně něco získali v zatáčkách, pak oni na nás teď určitě něco získali na rovinkách," vysvětluje šéf Ferrari.

To bylo na rovinkách (1. a 3. sektor) stále ze všech nejlepší, ale jejich náskok na Red Bull se smrskl již jen na 0,15 sekundy a na 0,3 s na Mercedes. "Sebastian byl v pohodě třetí, jezdil rychleji než Mercedes a další Red Bull. Charles by se po startu ze 14. místa dostal případně také na pódium, takže si myslím, že závod byl OK," vyzdvihuje Binotto pozitiva před tím, než se jeho piloti vzájemnou kolizí vyřadili.

Maximální rychlosti dosažené během kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019, setříděno dle prvního sektoru (v km/h)

Maximální rychlosti dosažené během kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019, setříděno dle prvního sektoru (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ten v několika duelech doplatil na špatnou strategii využívání energie, kdy se Hamilton na rovince kvůli vyčerpané baterii nemohl dostatečně bránit. Zastánci konspiračních teorií uvádějí, že Stříbrné šípy o zisku titulů jen omezují výkon své pohonné jednotky, aby ostatní vypadali lépe.

Ferrari u soupeřů stále čelí podezření z toho, že doplatil na poslední technické směrnice upravující využíváni oleje z chladicích systémů a měření průtoku paliva. FIA jim navíc po závodě zabavila palivový systém, který bude dále zkoumat - to učinila také u dalších dvou týmů. Pokud do Abú Zabí nepřijde s žádným prohlášením a případným trestem, pak všem nezbývá než předpokládat, že je vše v pořádku.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Brazilská dominance Red Bullu s motorem nesouvisela, Ferrari dělá pokroky v zatáčkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 29.11.2019 17:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Piloti při společném focení v Abú Zabí

Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

Romain Grosjean s Haasem VF-19 v Abú Zabí

Grosjean má slabinu, kterou podle svého šéfa nezvládá

Robert Kubica v závodě v Abú Zabí

Lítost nad návratem? Kubica by svůj krok zpátky nevzal

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas závod v Brazílii kvůli poruchy motoru nedokončil

Proč po odstavení Bottase vyjel safety-car a proč se netrestalo za využití DRS…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  2. Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

  6. Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud