DISKUZE K ČLÁNKU "Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe potvrzuje, že Ferrari dosahovalo v Austinu nižší maximální rychlosti než obvykle. Může za to nová technická směrnice? Předčasné závěry činit odmítá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 09.11.2019 14:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» El.Senor (Hlasovali 3 lidé) 07.11.2019 22:31
Tymy sice odhaduji spotrebu paliva, ale jeste ve… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 07.11.2019 11:58
Co se týče závodu tak taky myslím že u Ferrari… »
» El.Senor (Hlasovali 2 lidé) 07.11.2019 22:25
A proc bych to mel resit? Nejrychlejsi vuz, kde?… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Ferrari má smůlu. Minule jim ovocné čmoudíky ještě prošly, ale letos už mají smůlu.
    Holt i podvůdky se musí umět dělat s rozumem. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    212.79.110.XXX
    Tak průtok není omezený "jen" na 100 kg / hodinu, ale na 100 kg / h od 10 500 otáček motoru. Od těchto otáček níže spotřeba lineárně klesá. A to je další prostor pro podvádění, stačí senzoru (řídící jednotce spotřeby) nalhat vyšší otáčky a hned dá více paliva.
    A pro ty, co argumentují tím, že by jim nestačilo palivo, auta nejsou na startu plně natankovaná (100 kg?? paliva). Týmy spotřebu odhadují pro každý závod extra.
    https://f1news.autoroad.cz/technika/48442-symonds-proc-a-jak-se-v-f1-meri-prutok-paliva

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • El.Senor

      El.Senor

      207.244.66.XXX
      Tymy sice odhaduji spotrebu paliva, ale jeste ve Francii vedeni Renaultu, reklo, ze na konci palivo setrit museli. Mercedes ma dle meho nejlepsi ucinnost motoru a proto pred zacatkem roku rekli, ze nejedou na maximalni vykon a ze budou diky usetrene vaze ziskavat desetiny na trati. Takze ano v zavode nemusi vsichni strit palivo, ale muzou. nikdo jiny to nerikal. A resi se hlavne kvalda.
      Jinak k cemu je ze nalzu otacky a ziskam vice paliva, kdyz me prutokomer hned nahlasi, ze mam vetsi prutok nez je povoleny?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        37.188.229.XXX
        Řeší se hlavně kvalda, ale pak mi vysvětli závod v Monze ?? Charles v pohodě ustál cílovou rovinku kolo co kolo...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Já si tipnu že Ferrari má skvělé MGU-H a že palivem to není.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Myslím že maximalní rychlost je jen jeden parametr a ten přeci nemusí říkat vše, není to linearní záležitost. Třeba na prvních 500 metrech z 1 km může první auto zrychlit mnohem rychleji než druhé a přesto na konci rovinky na měřícím bodu mohou mít stejnou maximální rychlost. Přesto to první auto tu rovinku zvládne rychleji.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • El.Senor

      El.Senor

      207.244.66.XXX
      Maximalni rychlost souvisi s maximalnim vykonem. Clanek neresi ztraty jednotlivych tymu na rovinkach. S maximalni rychlosti souvisi jak max vykon, tak i aeroodpor, coz rika jasne Tanabe. A s maximalnim vykonem souvisi i maximalni prutok paliva. Takze jde jen o to, jak dostat do motoru vice paliva v kvalde, protoze v zavode by palivo chybelo, coz souvisi i s efektivnosti jednotlivych motoru. Proto se da i z rychlosti jak v kvalde tak v zavode, a nejen z nich, odhadnout efektivnost jednotlivych motoru. Ferrko vykazuje hodne silnou kvaldu. A tady se da na necem pracovat, protoze v zavode se resi i hmotnost aut, takze celkove hmozstvi paliva na zavod nejde asi osulit jako to v kvalde. Tim samo nerikam, ze to Ferrari dela, ale je tu moznost u vsech tymu s tim neco delat. RB se na to pta proto, protoze to ve spolupraci s Hondou overovali a osuleni mereni okamziteho prutoku je mozne obejit, kdyz se ridi prutok paliva dle frekvenci mereni prutoku.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        to jsou zase kecy. Uvědom si že Vettel měl málem pole, zvlášť když první kolo jel na "jistotu" a "ušetřil" minimálně 0,2s a v závodě jel leclerk se starým motorem a ten byl v závodě na úrovni starého mercedesu, ovšem ten od té doby dal upgrade a honda snad 2, takže ohromný objev, že najednou ferrari nedominuje na maximálce, když měli starý motor je skutečně hoden nobelovy ceny. Vettel v závodě předvedl prd, jelikož měl pravděpodbě problém na zavěšení už od prvního kola...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • El.Senor

          El.Senor

          207.244.66.XXX
          Tak neresim, ze jel Vettel na jistotu, stejne tak, jako ze nekdo rika, ze udelal MAx v 1.sektoru nejakou chybku, ktera ho stale nejakou desetinu.
          Popravde mi neni uplne jasne co chce rici 03 Ale za me je vec jasna a rekl jsem ji uz drive a i jinem prispevku nize.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jenže bys to možná řešit měl. V sobotu mělo ferrari nejrychlejší vůz (opět - či-li žádná změna) a v neděli byl jejich výkon ovlivněn selháním u vettela a starším motorem u leclerka. Takže emilovy žvásty jsou úplně mimo a ani není moc třeba hledat důvody v dalších věcech

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • El.Senor

              El.Senor

              207.244.66.XXX
              A proc bych to mel resit? Nejrychlejsi vuz, kde? V zavode? Body jsou za zavod a proto Mercedes nechal udelat spinavou praci RB. Kdyby Ferrko sbiralo body za prvni mista, tak uz by Mercedes skakal do stropu a uz by se resilo podvadeni mnohem drive. Jestli si pamatuji dobre, tak v zavodech uz Ferrko neni na te urovni co v kvalde, takze motor provozuje jinak. Za me je to jasne, Ferrko dle meho nepodvadi a byt Maxem, tak se mel omluvit uz ten den, ze to proste myslel jinak. Libi se mi Binotto, dosel za Hornerem a pekne si to vyrikali s oci do oci. Je to sympatak, ale ani RB v dotazu k FIA neresil neci podvadeni. Resil jen to, jestli jsou legalni i ruzna reseni regulace prutoku paliva.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                Ano, red bull jen vznesl dotaz, ale emil označil ferrari za podvodníky, jen na základě jednoho nepovedeného závodu, proto ti říkám, že bys měl řešit i okolnosti, které k tomu vedly. A podle tvých předešlých příspěvků nebylo příliš zřejmé, že by sis nemyslel že ferrari nepodvádí...

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Slaby.odvarek

    Slaby.odvarek

    185.73.102.XXX
    To co se tady řeší je už těžký Star trek :-) mě spíš tohle přijde jako nevím jako nějaká NASA. Jako vypočítat, aby to jen fungovalo na rovinkach, aby to v určitý okamžik rusilo a vstrikovalo palivo a ještě vyšlo palivo na celý závod, i výpočty na kvaldu, to je úprava celého softwaru, plus heknuti řídící jednotky. Ano nevěřím tomu že by Fia neřešila rušení senzoru jen proto že u Haasu a Alfy to jde. A jestli jo tak v tom případě má největší máslo na hlavě FIA. Brazilie ukáže, ale tady myslím, že bylo víc faktorů jen můj názor, třeba se teď Ferrari baví jak všichni na to přišly a příští rok to rozbalí znova. Nebo taky né, ale přijde mi takovéhle *** senzoru FIA dost scifi.
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Co se týče závodu tak taky myslím že u Ferrari především nezvládli pneumatiky, na druhou stranu když RedBull poslal ty dotazy na FIA tak to nebylo pro nic za nic, a je jasné že to bylo namířeno na Ferrari. Už to že FIA na to zareagovala vydáním nové direktivy značí že na tom něco bylo, jinak by stačilo říci to by bylo nelegální a šmitec. V každém případě argument Binotta že ani neměli čas se směrnicí podrobněji zabývat mi přijde spíše jen jako chabý pokus ukázat že jako o nic nejde, pokud si se senzorem nijak nehraješ tak to hned shodíš ze stolu.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Ano, vnitřně bez medií mohou mezi sebou bojovat jak je libo. Ale nelze bojovat tak, přes noviny, že teď si půlka lidí myslí, že Ferarri podvádí. Takhle to prostě fakt nejde...... Trouba Max svým vyjadřením shodil značku Ferrari před celý světem, aniž by měl jediný důkaz. Ono to fakt z toho pohledu není sranda....to už jde tlusté do tenkých.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Ale to že Ferrari "podvádí" nevisí ve vzduchu jen proto že to řekl Max, to že to řekl takhle je jedna věc a měl by si na to dát určitě pozor, ovšem to že FIA očividně není moc připravená na to aby dokázala čelit těmto pokusům je věc druhá. Z toho co opravdu víme nemůže nikdo nic dokázat, to může jen FIA, no v mých očích je potřeba aby FIA měla určitý kredit. Ona musí nastolit důvěru že dokáže vymáhat jejich pravidla. Jak zajistí aby nebylo manipulováno s průtokoměrem? Co jsem pochopil tak teď se zavedlo náhodné měření a to je dobře, pokud tomu tak nebylo bylo to nepochopitelně zle. Teď ještě jak zajistí aby nebylo manipulováno s rušením signálu? Ať hluchá místa alespoň zveřejňuje, týmy se navzájem ohlídají. Je potřeba od FIA víc aby vymahatelnost pravidel měla určitý respekt, to si myslím já. Chci vidět skutečnou snahu aby zamezovali snahám o podvody.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • El.Senor

            El.Senor

            207.244.66.XXX
            Zase to nebude tak jednoduche, protoze FIA mereni dostava v realnem case. Apson se to tvrdi od roku 2014, kdy RB jak v roce 2014 a 2019 prekrocil povoleny prutok paliva. Byly tam nejake drobne odchylky. Vezmi si jak FIA resili dodavku vykonu Riccimu z MGU-K. Jednalo se o nepatrny narust vykonu v jedne zatacce a prisli na to. Takze merak meri s frekvenci 2000Hz a FIA dostava data v realnem case. FIA uz letos resi i shromazdovani paliva za palivovou nadrzi, merakem, coz je nejednodussi zpusob ziskani vetsiho vykonu, kdy si posetris palivo kdyz ho nepotrebujes a pak treba na rovince vyuzijes. Proto je prej hlidan i prutok po 90kg/h a take jsou na potrubi tlakova cidla a je hlidn tlak v potrubi. Rovnez se hlida i vstrikovani paliva, kdy pres pocty vstriku, delky by se take dalo dopatrat kolik je vlastne okamzit prutok paliva. Uvidime, co se casem ukaze, ale FIA by mela dostavat mereni z prutoku v realnem case. Jetsli se jedna o nejaky podvod, tak by se na to melo ruznymi rozbory dat prijit. Osobne ale necekam, ze na neco pridjou. Bud to ted Ferrari nebude delat e nebo spise dle meho Ferrari nepodvadi. O par koni vykonejsi kvalda motoru Ferrari a o neco horsi ucinnost v zavode plus efektivnejsi aero je tim, co je letosni Ferrari.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            Tohle je celé nesmysl. Uvědom si, že jediný, kdo byl chycen při manipulaci s čidlem průtoku paliva byl red bull a podle hesla "podle sebe soudím tebe" zkouší možnosti jak podvodem zvednout výkon. Emilovy kecy jsou zralé na to, aby ho FIA potrestala za znevažování sportu.
            Pokud by skutečně bylo možné takhle jednoduše obejít čidlo FIA, tak je FIA pouze bandou amatérů. Software řídící jednotky je monitorován, jak by asi zvládli dávat víc paliva než můžou, aniž by to FIA odhalila? A nějaké fantasmagorie o rušičce signálu od FIA, to je vážně na odbornou pomoc. Myslíš, že je FIA tak padlá na hlavu?
            Je zajímavé, že lidé, kteří přešli ke konkurenci, tak zaměřují pozornost spíš na hybridní systém ferrari a i by to odpovídalo chování jejich pohonné jednotky, než že někde fixlují s palivovým senzorem. Uvědom si, že přijít na něco takového je v dnešní F1 velice jednoduché. Natankované palivo se váží v podstatě na gramy, FIA ví kolik ho má které auto v nádrži a vidí z řídící jednotky kolik ho dává do motoru a stačí jednuduchá hmotnostní bilance a vidí, zda to sedí nebo nikoliv...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Jestli je software monitorován tak proč byla dlouholetá jezdecká pomůcka u Renaultu při nastavení brzd zjištěna až na protest jiného týmu? My jen spekulujeme co a jak, ale FIA musí na tyhle co a jak reagovat zavedením kontrolních mechanismů kde budou mít "podvodníci" utrum. To že najednou probíhá měření náhodně je posun a ukázka toho že se to má dělat lépe. Nechť pokračují a nechají týmy poukázat na možné podvůdky a reaguje na to.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

Daniel Ricciardo v Suzuce před McLarenem Carlose Sainze

Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

George Russell s Williamsem FW42 během kvalifikace v Austinu

"Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

Lewis Hamilton slaví 6. mistrovský titul po závodě v americkém Austinu

Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

Kimi Räikkönen s Alfou Romeo C38

"Je jedno, jestli jsem 11. nebo poslední." Räikkönen je po výborném výkonu zklamaný

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama