Šéf amerického týmu Haas Guenther Steiner je znám svým temperamentem. Mnozí ho označují jako jednu z nejemotivnějších postav dnešní Formule 1. A čtyřiapadesátiletý Ital včera opět potvrdil, proč tomu tak je. Vytočila ho totiž penalizace pro Kevina Magnussena. Dánský jezdec dostal trest v podobě 5 vteřin za souboj se Sergiem Pérezem. Během něj si podle traťových komisařů nepovoleně zkrátil trať.
Steinera tato penalizace rozčílila načež po konci závodu zahlásil do týmového rádia, že nebýt idiotských komisařů skončí jeho svěřenec osmý. Nyní to vypadá, že by se FIA mohla tímto slovním výpadem zabývat. Prohřešek je totiž možno klasifikovat v rozporu s Mezinárodním sportovním řádem. Žádné oficiální vyšetřování sice zatím nezapočalo, to se však může změnit během následujícího závodního víkendu na Japonské Suzuce, kdy si komisaři mohou Steinera předvolat.
Incident zaznamenal také ředitel závodů Formule 1 Michael Masi. „FIA má své různé rozhodovací procesy pro tyto případy. Slyšel jsem o těch komentářích v rádiu, ale neviděl jsem je přímo, takže nechci soudit. Je však jasné, že mezi námi všemi by měla fungovat jistá úroveň vzájemného respektu,“ nechal se slyšet činovník Mezinárodní automobilové federace. Ten dále nevyloučil, že se celým případem ještě budou kompetentní zabývat.
A co na zmíněný trest řekl po dojetí do cíle sám Kevin Magnussen? „Je to hloupost! Zatáčka dva je prostě hrozná. Je strašná a já nevím... dejte tam štěrk nebo něco. Nejsem odborník na bezpečnost, ani jím nikdy nebudu, ale myslím, že se to stalo takto: vyjel jsem mimo na pěkně špatný povrch a ztratil tam spoustu času. A za moji vlastní chybu jsem byl penalizován. FIA nemusela dělat nic, protože jsem projel zatáčku, a ačkoliv to nebylo černo-bílé, penalizovali mě. Snažil jsem se jen udržet vše pod kontrolou. Ztratil jsem pozici, čas a zašpinil si pneumatiky a bylo by pro mě lepší nechat Checa projet a zůstat za ním. Přirozeně jsem byl potrestán, to chcete. Bylo mi řečeno, že ty kužely musíte objet oba a já to u jednoho z nich napůl neudělal. Je to šedá zóna a komisaři měli možnost volby, a rozhodli se pro penalizaci,“ neskrýval Dán své rozhořčení.
Celá situace je pro Haas o to bolestivější, protože se mu letos nedaří. Americký tým stále nemůže pochopit svůj vůz, a tak má pro něj každý získaný bod doslova cenu zlata.
FIA by přitom podobnou věc neřešila poprvé. Během GP Mexika v roce 2016 poslal Sebastian Vettel prostřednictvím vysílačky tehdejšího ředitele závodu Charlieho Whitinga do jistých míst. Mezinárodní automobilová federace to však nakonec nechala bez reakce. Vettel se posléze za svá slova omluvil.