"Ferrari mělo lepší strategii, bez safety-caru bychom nevyhráli," uznává Mercedes

Petr Hlawiczka, 30. září 2019, 07:00 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff pochybuje o tom, že by mohli bez fáze virtuálního safety-caru vyhrát. I lídr šampionátu Lewis Hamilton uznává, že Ferrari mělo v Rusku zkrátka lepší strategii.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 01.10. 17:08) Napište svůj názor
Lewis Hamilton si po zastávkách vedení pohlídal, Charles Leclerc s Ferrari skončil až třetí

Lewis Hamilton si po zastávkách vedení pohlídal, Charles Leclerc s Ferrari skončil až třetí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ferrari v úvodu závodu kroužilo na prvním a druhé pozici, po jejich zastávkách ale Sebastian Vettel musel odstoupit, a tak se Mercedes během virtuálního safety-caru dostalo k výměnám pneumatik, během kterých vzhledem k omezené rychlosti ostatních vozů na dráze ztratili mnohem méně času.

Jinak by podle Wolffa jen těžko zvítězili: "Na začátku jsme měli dobrou rychlost, Lewis se dokázal držet Charlese. Ferrari na to hodně tlačila, jeden na druhého tlačili tvrdě. Myslím, že bychom před posledními 25 koly přešli na měkké pneumatiky a byli bychom proti středně-tvrdým," jež po jednozastávkové strategii obuly oba rudé vozy.

img-responsive

Lewis Hamilton v cíli | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Musím ale realisticky říct, že by to podle mě nestačilo. Jezdili bychom nalepeni na jejich převodovce, jako tomu bylo v posledních několika závodech, ale nestačilo by to [na předjetí]," pokračuje šéf Mercedesu, jenž si ze Soči nakonec odvezl double.

Přiznává, že zkrátka byli pomalejší než Ferrari: "Hlavně si musíme v okamžicích radosti uvědomit, že z pohledu čisté rychlosti jsme tento víkend neměli výkonnost. A existuje spousta oblastí, v nichž musíme zapracovat, abychom získali zpět naše úrovně výkonnosti."

"Nedělní výsledek ale zároveň ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. I když jdete do závodu s balíkem, který není nejrychlejší. Když všichni z nás uděláme věci správně, piloti, inženýři a management, pak je stále možné závody vyhrát. Musíte dojet do cíle," naráží Wolff na selhání pohonné jednotky Ferrari ve voze Sebastiana Vettela.

Vítězný Lewis Hamilton k průběhu závodu říká: "Samozřejmě jsme věděli, že jsou na jiných pneumatikách. Dostali jsme se na lehce odlišnou strategii a doufal jsem, že nám to poskytne příležitost a že s nimi v určité fázi závodu budeme moci bojovat."

Mercedes ale překvapila trvanlivost měkké směsi, na které Ferrari začínalo: "Nakonec si myslím, že měli pravdu, protože měkká pneumatika byla mnohem silnější, než jsme čekali. Mezi směsmi byl rozdíl, proto to bylo tak těžké se udržet těch měkkých s jejich konzistencí a rychlostí. Nečekal jsem to."

"Ke konci mělo samozřejmě dojít k lehkému poklesu, kdy jsem měl začít stahovat ztrátu, ale nešlo o velké časové úseky, které bych z jejich náskoku ubíral. Plánovali jsme prodloužit stint asi o 15 kol v naději, že když se vrátíme, tak budeme mít na měkkých pneumatikách šanci s jedním z nich na odlišných pneumatikách bojovat. Ale do hry pak očividně zasáhl safety-car a všechny ty věci kolem," dodává Hamilton.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Ferrari mělo lepší strategii, bez safety-caru bychom nevyhráli," uznává Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 01.10.2019 17:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vijay Mallya

Jordan si myslí, že Vettel po sezoně 2020 ukončí kariéru. Do kdy chce mít Ferrari jasno o své jezdecké sestavě pro rok 2021?

Kimi Räikkönen při pátečním deštivém tréninku na Monze

Prezident Ferrari reaguje na Verstappenova slova. Čeká Holanďana budoucnost v rudém?

Piloti při společném focení v Abú Zabí

Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

Romain Grosjean s Haasem VF-19 v Abú Zabí

Grosjean má slabinu, kterou podle svého šéfa nezvládá

Robert Kubica v závodě v Abú Zabí

Lítost nad návratem? Kubica by svůj krok zpátky nevzal

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Start Velké ceny Ruska - Vettel těží z aerodynamického stínu za Leclercem a jde dopředu

"Dohodu jsem dodržel," tvrdí Vettel. Binotto vysvětluje, o co šlo - zastávkami…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  2. Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

  3. Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

  6. Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud