"Ferrari mělo lepší strategii, bez safety-caru bychom nevyhráli," uznává Mercedes

Petr Hlawiczka, 30. září 2019, 07:00 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff pochybuje o tom, že by mohli bez fáze virtuálního safety-caru vyhrát. I lídr šampionátu Lewis Hamilton uznává, že Ferrari mělo v Rusku zkrátka lepší strategii.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 01.10. 17:08) Napište svůj názor
Lewis Hamilton si po zastávkách vedení pohlídal, Charles Leclerc s Ferrari skončil až třetí

Lewis Hamilton si po zastávkách vedení pohlídal, Charles Leclerc s Ferrari skončil až třetí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ferrari v úvodu závodu kroužilo na prvním a druhé pozici, po jejich zastávkách ale Sebastian Vettel musel odstoupit, a tak se Mercedes během virtuálního safety-caru dostalo k výměnám pneumatik, během kterých vzhledem k omezené rychlosti ostatních vozů na dráze ztratili mnohem méně času.

Jinak by podle Wolffa jen těžko zvítězili: "Na začátku jsme měli dobrou rychlost, Lewis se dokázal držet Charlese. Ferrari na to hodně tlačila, jeden na druhého tlačili tvrdě. Myslím, že bychom před posledními 25 koly přešli na měkké pneumatiky a byli bychom proti středně-tvrdým," jež po jednozastávkové strategii obuly oba rudé vozy.

img-responsive

Lewis Hamilton v cíli | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Musím ale realisticky říct, že by to podle mě nestačilo. Jezdili bychom nalepeni na jejich převodovce, jako tomu bylo v posledních několika závodech, ale nestačilo by to [na předjetí]," pokračuje šéf Mercedesu, jenž si ze Soči nakonec odvezl double.

Přiznává, že zkrátka byli pomalejší než Ferrari: "Hlavně si musíme v okamžicích radosti uvědomit, že z pohledu čisté rychlosti jsme tento víkend neměli výkonnost. A existuje spousta oblastí, v nichž musíme zapracovat, abychom získali zpět naše úrovně výkonnosti."

"Nedělní výsledek ale zároveň ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. I když jdete do závodu s balíkem, který není nejrychlejší. Když všichni z nás uděláme věci správně, piloti, inženýři a management, pak je stále možné závody vyhrát. Musíte dojet do cíle," naráží Wolff na selhání pohonné jednotky Ferrari ve voze Sebastiana Vettela.

Vítězný Lewis Hamilton k průběhu závodu říká: "Samozřejmě jsme věděli, že jsou na jiných pneumatikách. Dostali jsme se na lehce odlišnou strategii a doufal jsem, že nám to poskytne příležitost a že s nimi v určité fázi závodu budeme moci bojovat."

Mercedes ale překvapila trvanlivost měkké směsi, na které Ferrari začínalo: "Nakonec si myslím, že měli pravdu, protože měkká pneumatika byla mnohem silnější, než jsme čekali. Mezi směsmi byl rozdíl, proto to bylo tak těžké se udržet těch měkkých s jejich konzistencí a rychlostí. Nečekal jsem to."

"Ke konci mělo samozřejmě dojít k lehkému poklesu, kdy jsem měl začít stahovat ztrátu, ale nešlo o velké časové úseky, které bych z jejich náskoku ubíral. Plánovali jsme prodloužit stint asi o 15 kol v naději, že když se vrátíme, tak budeme mít na měkkých pneumatikách šanci s jedním z nich na odlišných pneumatikách bojovat. Ale do hry pak očividně zasáhl safety-car a všechny ty věci kolem," dodává Hamilton.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Ferrari mělo lepší strategii, bez safety-caru bychom nevyhráli," uznává Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 01.10.2019 17:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Suzuce

Férové závodění? Albon vystrčil Norrise z dráhy, ten je ale rád, že soupeř za kolizi nebyl potrestán + VIDEO

Max Verstappen v tréninku v Soči

Verstappen při kolizi s Leclercem přišel o 25 % přítlaku. Proč ho Red Bull nenechal závod dokončit? + VIDEO

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

V boxech opět exceloval Williams, jaké strategie volily týmy v Japonsku?

Charles Leclerc s Ferrari SF90

Časy a rychlosti v sektorech: Přetlačovaná Hamiltona s Leclercem, jenž předvedl neskutečnou věc + VIDEO

Racing Point je přesvědčen, že Renaulty nebyly v Suzuce legální

Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start Velké ceny Ruska - Vettel těží z aerodynamického stínu za Leclercem a jde dopředu

"Dohodu jsem dodržel," tvrdí Vettel. Binotto vysvětluje, o co šlo - zastávkami…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas znovu před Hamiltonem, Red Bull před Ferrari. Rozhodnou časy 2. tréninku o pořadí na startu? +VIDEO

  2. Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

  3. "F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

  4. Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  5. Dříve ukončenou GP Japonska vyhrál Bottas, Mercedes slaví 6. titul v řadě za sebou + VIDEO

  6. Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud