"Dohodu jsem dodržel," tvrdí Vettel. Binotto vysvětluje, o co šlo - zastávkami výměnu pozic vynutit nechtěli

Petr Hlawiczka, 30. září 2019, 06:50 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto přibližuje, jakou dohodu uzavřeli se svými piloty před Velkou cenou Ruska. Podle Charlese Leclerca se jí jeho týmový kolega neřídil, podle Sebastiana Vettela to ovšem není pravda - nic neporušil. Jak to tedy bylo a o co u italské stáje v průběhu závodu šlo? Bylo cílem načasování zastávek donutit své jezdce k výměně pozic?

Počet komentářů:  72 komentářů (Poslední 07.10. 19:57) Napište svůj názor
Start Velké ceny Ruska - Vettel těží z aerodynamického stínu za Leclercem a jde dopředu

Start Velké ceny Ruska - Vettel těží z aerodynamického stínu za Leclercem a jde dopředu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Pro tým je vítězství samozřejmě klíčové, proto jsme se rozhodli, že pro nás bude tou nejdůležitější věcí to, abychom byli v prvním kole na prvním a druhém místě, protože pak můžete nějako kontrolovat a řídit tempo a pozice," vysvětluje Binotto.

"Cílem bylo, abychom se dostali na první a druhé místo. Jak toho můžete dosáhnout, když startujete z první a třetí pozice? Rozhodně tím, že ubráníte svou první pozici a zároveň tak, že získáte pozici a dostanete se na druhé místo.

Společně jsme souhlasili s tím, že tím nejlepším způsobem bude nejprve neposkytnout žádný aerodynamický stín Hamiltonovi, protože tak byste mu poskytli určitou výhodu, nebo alespoň určitou možnost. Proto měl Charles roztáhnout Seba."

"Probrali jsme to a souhlasili s tím - poskytnout aerodynamický stín Sebovi a nebránit svou pozici, to Sebovi dalo výhodu, kterou měl později v závodu [Leclercovi] vrátit tím, že pozice aut prohodíme. Tak zněla dohoda.

Myslím, že to, co se stalo, bylo přesně to, co jsme vysvětlili: dobře jsme odstartovali, oba piloti podobně - byli na měkkých pneumatikách a měli rychlost. Charles zůstal vlevo, Sebastian velmi brzy přeskočil Hamiltona a řekl bych, že se přirozeně nacházel v aerodynamickém stínu za Charlesem," popisuje šéf Ferrari.

Leclerc pak dal jasně najevo, že chce, aby ho Vettel před sebe dle dohody pustil. Ten to však neudělal - tvrdil, že jeho týmový kolega je příliš daleko za ním. Binotto mu dal za pravdu - rozhodl, že zatím své pozice měnit tedy nebudou. Sportovní ředitel Laurent Mekies na boxové zídce jen kroutil hlavou.

"Samozřejmě, že když se podíváme video, na start, tak ten vyšel podle plánu. Proto jsme se domnívali, že to je po správné požadovat po Sebovi výměnu pozic. Oba jezdci měli při jízdě odlišné názory, to je ale něco, o čem s nimi ještě můžeme hovořit.

Původně jsme požádali Seba o vrácení pozice, ale je fér říct, že v té fází závodu Charles nebyl dostatečně blízko a my bychom tím určitý čas na dráze ztratili. Později byl Seb celkem rychlý a vůči Charlesovi na dráze získal určitou výhodu," přibližuje Binotto.

Cílem strategie zastávek nebyla výměna pozic
Ferrari do boxů jako prvního povolalo Leclerca, kterému vyšlo podseknutí - na čerstvé sadě středně-tvrdých pneumatik kroužil rychleji než Vettel na ojetých měkkých, proto se po své zastávce o 4. kola později objevil až za svým mladším týmovým kolegou.

Podle Binotta si tím ale nechtěli vynutit výměnu pozic, hlavní příčinou bylo opotřebení Leclercových pneumatik: "Věděli jsme, že o tom můžeme rozhodnout později. Důvodem podseknutí nebylo vrácení pozice Charlesovi, nýbrž to, že Charles měl sjeté pneumatiky - levá zadní začínala být opotřebovaná, proto šlo pro něj o ten správný okamžik k zajetí do boxů.

"Věděli jsme, že pokud bychom zastavili s oběma vozy, tak bychom byli zranitelní při výjezdu safety-caru a Hamiltonovi bychom přenechali vedení. Pokusili jsme se se Sebem zůstat na dráze co nejdéle jednoduše proto, abychom se ubránili v případě povolání safety-caru v té fázi závodu.

img-responsive

Charles Leclerc byl v úvodu závodu frustrovaný | foto: Scuderia Ferrari

Pak se opotřebovaly pneumatiky také Sebovi. Povolali jsme ho do boxů, šlo o ten správný okamžik pro zastávku. Zajel do boxů, Charles byl před ním, Seba vzadu, ale závod stále nekončil. Byla by spousta příležitostí rozhodnout pak o té nejlepší volbě," říká Binotto.

Znamenalo by to, že by Vettelovi umožnili závodit a Leclerca znovu předjet? "Myslím, že jo." Ferrari ale potom už nic takového řešit nemuselo, protože Seb musel své auto na dráze náhle odstavit kvůli problému s pohonnou jednotkou. Ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety-caru, který využilo Mercedes k levné zastávce. Do vedení se tak dostal Hamilton, jenž si zbytek závodu pohlídal.

"Já jsem se dohodu dodržel... Myslím, že nejlepší je, když za sebe nebudu nic říkat. Myslím, že Mattia podal rozumné vysvětlení, zůstaňme tedy u toho," uvedl Vettel po Velké ceně Ruska k napjaté situaci u Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: "Dohodu jsem dodržel," tvrdí Vettel. Binotto vysvětluje, o co šlo - zastávkami výměnu pozic vynutit nechtěli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 07.10.2019 19:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 72 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Nico Hülkenberg se o víkendu nenudil

"Max je o 0,3 s před ostatními. Red Bull pro rok 2021 zvažuje Hülkenberga," prozrazuje Marko

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton slaví vítězství v závodě v Soči

FOTO: Závod v Soči - Mercedesy díky safety-caru porážejí Ferrari poté, co…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. FOTO: Alonso zpět u Renaultu - v Barceloně otestoval letošní vůz RS20

  5. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  6. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud