Dopoledne začalo na Monze po silné bouřce na mokré trati, piloti vyráželi na pneumatikách do deště (modrá barva), které v plné rychlosti zvládají odvádět až 85 litrů vody za sekundu (každá). Tribuny byly přesto plné fanoušků. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, asfalt 20 °C.
Very tricky conditions this morning in FP1!🌧@antdavidson is at the SkyPad taking an in-depth look at the highlights from an incident filled first #ItalianGP practice session🇮🇹 pic.twitter.com/HSlsj3Q5NM
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 6, 2019
'Chrám rychlosti' je domovem Ferrari a početných davů nadšených fanoušků. S novým vylepšeným motorem (3. specifikace) očekávají další senzační výkon v kvalifikaci a v neděli dobrý výsledek. Trať má svá specifika - zatímco jinde se týmy honí za přítlakem, zde se ho kvůli dlouhým rovinkám zbavují. Proto sem dorazily s jedinečnými aerodynamickými balíky a nejtenčími křídly v celém kalendáři.
Jako první si podmínky vyzkoušel Grosjean: "Velmi, velmi kluzko," hlásil po návratu do boxů, zatímco Vettel hned napoprvé projel rovně úvodní šikanu.
Both cars return.
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 6, 2019
Installapery completed ✅ #RSspirit #ItalianGP #FP1 pic.twitter.com/dLh0nprLzC
Po 10 min jako první nazul intermediálky (zelená barva) Verstappen, jehož čeká start z konce startovního roštu, totéž zkoušel aktivní Norris, jenž bude v neděli za nasazení dalšího motoru rovněž penalizován - úvodní měřená kola mladý Brit zvládl za 1:38,569 a 1:36,544 min. "Klidně pokračuj v kroužení, pokud chceš," vyzýval jej inženýr, zatímco ostatní stáli v garážích.
Po 20 min se k McLarenu přidali Ricciardo (1:38,365) se svým týmovým kolegou Hülkenbergem (1:39,349), Albon (1:40,178) a Gasly (1:42,571) - všichni již na přechodných pneumatikách. Na průběžné první místo se dostal Kvjat s Toro Rosso - 1:35,814 min.
🚩 The session is red flagged and both cars are back in the garage.
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2019
Tricky conditions out there just now. ☔ #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/u8iGb7HPRa
Po 25 min došlo na 10 min k prvnímu přerušení, když zkušený Räikkönen skončil po přidání plynu a následném smyku v Parbolice mimo trať, narazil levou zadní části do bariéry a nemohl se ze štěrku vyhrabat. Poškození vozu nebylo velké. "Zasekl jsem se. Je to OK, ale jsem zaseknutý," hlásil Fin.
Krátce předtím předvedl ve Variante Ascari otočku o 360 ° Sainz s McLarenem, bez potíží ale pokračoval. Měl štěstí, že nic netrefil a že skončil ve správném směru. "Dostal jsem smyk na obrubníku," sdělil týmu rádiem.
Sotva dorazila Alfa Romeo do boxů a rozsvítila se na semaforu zelená, boural Pérez ve Variante Ascari, odneslo to zadní křídlo, přitom se ani nedostal na obrubník, jako Sainz ve stejném místě. Opět zavlály červené vlajky. "Všichni končí mimo trať, protože ty pneumatiky jsou moc tvrdé. Je to šílené," stěžuje si Verstappen.
Provoz byl obnoven až v polovině z vyhrazeného času pro první trénink. Déšť ustal a za lepších podmínek se měnilo i pořadí - před Verstappena (1:35,397) se na chvíli dostali oba Renaulty, ale Max znovu zaútočil - 1:33,800.
Před další nehodou jsme se ale radovali jen 5 min, než se o další přerušení ve Variante del Rettifilo postaral Gasly s Toro Rosso. Traťoví komisaři jej ale roztlačili a Pierre se znovu rozjel, díky tomu jsme ztratili jen 3 min.
It's a third red flag as Pierre Gasly is beached after losing his rear end and rolling backwards
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
But he is already back running on track#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/LxFoEFxlUH
Poté se rozjela také obě Ferrari - Leclerc byl na chvíli první (1:33,608), než jej překonali Sainz (1:33,399) s Kvjatem (1:32,724), všichni na intermediálkách. Mercedesy ale po hodině měly na kontě stále jen jediné instalační kolo, vyčkávaly.
Štafetový kolík na prvním místě si předávali Norris (1:32,610), Albon (1:32,536), Sainz (1:32,056) a Leclerc (1:32,007). Piloti až do konce přidávali, velmi dobrý čas dosáhl Albon (1:31,250), pak se prosadily oba Stříbrné šípy - Hamilton (1:30,749) s Bottasem (1:30,596).
Na posledních 10 min piloti přesedlali na hladké pneumatiky, aby si konečně vyzkoušeli trochu reprezentativnější jízdy. K posunu vpřed toho využil Kvjat s Toro Rosso (1:29,960), Sainz (1:29,446) a Norris (1:28,450) s McLarenem a konečně i Leclerc (1:27,905), jenž si tak zajistil první příčku.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:27,905 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:28,211 |
3. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:28,450 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:28,730 |
5. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:29,025 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:29,960 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,100 |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:30,507 |
9. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:30,596 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:30,695 |
11. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:32,848 |
12. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:33,976 |
13. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:34,528 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:34,715 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:35,133 |
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35,980 |
17. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:37,816 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:38,421 |
19. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | bez času |
20. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | bez času |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ