Motor Sainze je v pořádku, Norrise čeká penalizace. Mercedes má o nové specifikaci pochybnosti

Petr Hlawiczka, 6. září 2019, 06:10 Google+

Motor Renault z monopostu Carlose Sainze je po poslední poruše v Belgii v pořádku, ale jeho týmového kolegu z McLarenu Landa Norrise čeká v Monze výměna a penalizace. V nejistotě ohledně své nové specifikace je Mercedes.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.09. 06:32) Napište svůj názor
Odhalený Mercedes s motorem

Odhalený Mercedes s motorem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Situace s motory Renault u McLarenu
Sainz musel kvůli problému s pohonnou jednotkou odstoupit už po jednom kole Velké ceně Belgie, zatímco Norrise zradila v tom posledním poté, co po celý závod pohodlně držel páté místo. V Monze bude muset nasadit nový motor, což ale McLaren tolik nebolí, protože to v tomto podniku stejně plánoval.

U Španěla v druhém McLarenu by měl být po závadě v pořádku, proto jej nasadí v pátečních trénincích. "Už víme, v čem byl problém. Důležitou zprávou je to, že je motor v pořádku a budeme jej moci v trénincích znovu použít. Uvidíme pak, jak to půjde," prozradil Sainz v Itálii.

Očekává se, že po pátečních trénincích přejde na specifikaci C Renaultu, kterou si vyzkoušel v pátek v Belgii, v závodě ale přešel na specifikaci B. Béčko měl v závodě ve svém monopostu také Norris, jeho motor však již znovu použít nepůjde, proto jej za nasazení nového čeká trest.

img-responsive

Lando Norris kvůli motoru Renault musel svůj McLaren odstavit těsně před cílem | foto: McLaren

"Přišli na problém, mají pro tento víkend opravu. Nejde o nic, co by se dříve už přihodilo. U Renaultu pracují na všem. Chtěl bych říct, že se to už znovu nestane a že nebudeme mít žádné problémy, zaručit to ale nemohu," komentuje Norris.

Mercedes na vážkách
Stříbrné šípy nasadil v Belgii 3. specifikaci své pohonné jednotky, kterou označuje jako Fáze 3, ve všech 6 vozech. Problémy s ní ale měli Sergio Pérez u Racing Pointu i Robert Kubica u Williamsu. Ti v Monze zůstanou u předchozí verze, jelikož Mercedes z kapacitních důvodů nestihl narychlo připravit další dva motory nové specifikace - vyrobil jich pouze šest plus nějaké náhradní díly. S tou novou (ze Spa) bude pokračovat zbylá čtveřice pilotů: Valtteri Bottas a Lewis Mercedes z tovární týmu a George Russell (Williams) s Lancem Strollem (Racing Point).

Po rozsáhlém prošetřování potíží v Brixwothu nalezli určité odpovědi, podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale situace ještě není úplně jasná: "Trochu tomu rozumíme. Měli jsme pět dní na to, abychom se na to podívali, a máme náznaky toho, co se přihodilo. U takových věcí můžete určitá rizika samozřejmě zmírnit, ale ještě to není zcela zanalyzováno."

img-responsive

Toto Wolff je opatrný, piloti Mercedesu nicméně věří, že budou moci využívat plný výkon nové specifikace | foto: Pirelli

Dotkne se to jejich výkonnosti v Monze? "To zatím není úplně jasné. Budeme to vědět poté, co je proženeme po dráze. Stále jde o neznámou, musíme je v 1. tréninku prohnat," odpovídá Wolff nejistě.

Piloti však na tiskové konferenci zněli sebevědomě: "Nemám žádné obavy. Motorové oddělení odvádí neuvěřitelnou práci. Posledních šest let se držíme na špici této technologie. Jsme lídři a všichni se nás už roky snaží dohnat," řekl úřadující mistr světa Lewis Hamilton.

"Momentálně z toho, co jsem dnes na schůzkách slyšel, neexistují před dalšími částmi žádné obavy. Myslím, že všechno pochopili a že bychom měli být schopni jezdit na plný výkon. Takže momentálně žádné obavy," dodává jeho týmový kolega Valtteri Bottas.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Motor Sainze je v pořádku, Norrise čeká penalizace. Mercedes má o nové specifikaci pochybnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.09.2019 06:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pastor Maldonado v Mexiku

Vzpomínky Maldonada. Prozradil do jakého špičkového týmu mířil a kdo mu místo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  6. Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud