Úvodní mokrý trénink plný incidentů ovládl v závěru Leclerc před oběma McLareny + VIDEO

PH, 6. září 2019, 12:30 Google+

MONZA - 1. TRÉNINK; Dopoledne v Itálii bylo deštivé, tomu odpovídala aktivita na trati i množství přerušení. Nejrychlejší čas v samotném závěru, kdy piloti přešli na slicky, dosáhl domácí miláček Charles Leclerc, těsně za ním se seřadily oranžové McLareny v pořadí Carlos Sainz - Lando Norris. Na Lewise Hamiltona zbyla až 4. příčka

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 09.09. 06:31) Napište svůj názor
Charles Leclerc s Ferrari SF90 v prvním tréninku

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v prvním tréninku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dopoledne začalo na Monze po silné bouřce na mokré trati, piloti vyráželi na pneumatikách do deště (modrá barva), které v plné rychlosti zvládají odvádět až 85 litrů vody za sekundu (každá). Tribuny byly přesto plné fanoušků. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, asfalt 20 °C.

'Chrám rychlosti' je domovem Ferrari a početných davů nadšených fanoušků. S novým vylepšeným motorem (3. specifikace) očekávají další senzační výkon v kvalifikaci a v neděli dobrý výsledek. Trať má svá specifika - zatímco jinde se týmy honí za přítlakem, zde se ho kvůli dlouhým rovinkám zbavují. Proto sem dorazily s jedinečnými aerodynamickými balíky a nejtenčími křídly v celém kalendáři.

Jako první si podmínky vyzkoušel Grosjean: "Velmi, velmi kluzko," hlásil po návratu do boxů, zatímco Vettel hned napoprvé projel rovně úvodní šikanu.

Po 10 min jako první nazul intermediálky (zelená barva) Verstappen, jehož čeká start z konce startovního roštu, totéž zkoušel aktivní Norris, jenž bude v neděli za nasazení dalšího motoru rovněž penalizován - úvodní měřená kola mladý Brit zvládl za 1:38,569 a 1:36,544 min. "Klidně pokračuj v kroužení, pokud chceš," vyzýval jej inženýr, zatímco ostatní stáli v garážích.

Po 20 min se k McLarenu přidali Ricciardo (1:38,365) se svým týmovým kolegou Hülkenbergem (1:39,349), Albon (1:40,178) a Gasly (1:42,571) - všichni již na přechodných pneumatikách. Na průběžné první místo se dostal Kvjat s Toro Rosso - 1:35,814 min.

Po 25 min došlo na 10 min k prvnímu přerušení, když zkušený Räikkönen skončil po přidání plynu a následném smyku v Parbolice mimo trať, narazil levou zadní části do bariéry a nemohl se ze štěrku vyhrabat. Poškození vozu nebylo velké. "Zasekl jsem se. Je to OK, ale jsem zaseknutý," hlásil Fin.

Krátce předtím předvedl ve Variante Ascari otočku o 360 ° Sainz s McLarenem, bez potíží ale pokračoval. Měl štěstí, že nic netrefil a že skončil ve správném směru. "Dostal jsem smyk na obrubníku," sdělil týmu rádiem.

Zdemolovaný Racing Point RP19 Sergia Péreze

Zdemolovaný Racing Point RP19 Sergia Péreze | zdroj: Formula1.com

Sotva dorazila Alfa Romeo do boxů a rozsvítila se na semaforu zelená, boural Pérez ve Variante Ascari, odneslo to zadní křídlo, přitom se ani nedostal na obrubník, jako Sainz ve stejném místě. Opět zavlály červené vlajky. "Všichni končí mimo trať, protože ty pneumatiky jsou moc tvrdé. Je to šílené," stěžuje si Verstappen.

Provoz byl obnoven až v polovině z vyhrazeného času pro první trénink. Déšť ustal a za lepších podmínek se měnilo i pořadí - před Verstappena (1:35,397) se na chvíli dostali oba Renaulty, ale Max znovu zaútočil - 1:33,800.

Před další nehodou jsme se ale radovali jen 5 min, než se o další přerušení ve Variante del Rettifilo postaral Gasly s Toro Rosso. Traťoví komisaři jej ale roztlačili a Pierre se znovu rozjel, díky tomu jsme ztratili jen 3 min.

Poté se rozjela také obě Ferrari - Leclerc byl na chvíli první (1:33,608), než jej překonali Sainz (1:33,399) s Kvjatem (1:32,724), všichni na intermediálkách. Mercedesy ale po hodině měly na kontě stále jen jediné instalační kolo, vyčkávaly.

Štafetový kolík na prvním místě si předávali Norris (1:32,610), Albon (1:32,536), Sainz (1:32,056) a Leclerc (1:32,007). Piloti až do konce přidávali, velmi dobrý čas dosáhl Albon (1:31,250), pak se prosadily oba Stříbrné šípy - Hamilton (1:30,749) s Bottasem (1:30,596).

Na posledních 10 min piloti přesedlali na hladké pneumatiky, aby si konečně vyzkoušeli trochu reprezentativnější jízdy. K posunu vpřed toho využil Kvjat s Toro Rosso (1:29,960), Sainz (1:29,446) a Norris (1:28,450) s McLarenem a konečně i Leclerc (1:27,905), jenž si tak zajistil první příčku.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:27,905
2. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:28,211
3. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:28,450
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:28,730
5. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:29,025
6. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:29,960
7. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:30,100
8. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:30,507
9. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:30,596
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:30,695
11. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:32,848
12. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:33,976
13. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:34,528
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:34,715
15. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:35,133
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,980
17. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:37,816
18. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:38,421
19. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Teambez času
20. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racingbez času

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Úvodní mokrý trénink plný incidentů ovládl v závěru Leclerc před oběma McLareny + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 09.09.2019 06:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Odhalený Mercedes s motorem

Motor Sainze je v pořádku, Norrise čeká penalizace. Mercedes má o nové…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud