Úvodní trénink v Itálii začal v 11:00 hod za deště. Z nováčků se do něj zapojil pouze Norris s McLarenem místo Vandoornea. Teplota vzduchu dosahovala 18 °C, trať 21 °C, vlhkost 92,5 %.
Friday's first practice session in summary: pretty wet ☔️#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/HEpNnujdHQ
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018
Videosestřih 1. tréninku
Už po minutě jsme se dočkali problému u Ricciarda, jenž dostal novou specifikaci pohonné jednotky Renault: "Nemám žádný výkon, když sešlápnu plyn... dost nízký," hlásil při návratu do boxů.
Jeho týmový kolega Verstappen měl za zády zatím starší B-specifikaci. "Musíme večer rozhodnout, jestli to má smysl nasadit oběma jezdcům specifikaci C pro zbytek víkendu," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
📻 "I've got no power"
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018
Problems already for @danielricciardo!#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ssKY9SQcpH
Podle Hülkenberga jezdícího na přechodných pneumatikách byly některé části okruhu celkem suché, moc se ale nejezdilo a přeháňky se očekávají po celý den, týmy mají navíc omezený počet sad intermediálek a pneumatik do deště. V sobotu a v neděli se má ale počasí nad Monzou umoudřit.
Tento týden vyšlo mj. najevo, že si Ferrari okruh minulý měsíc vyzkoušelo v rámci natáčecího dne, kdy do vozu posadilo Leclerca, jenž závodí za Sauber. Šlo o legální test pod dozorem FIA, navíc na nezávodních pneumatikách Pirelli s max. limitem 100 ujetých km. Za současných podmínek se data navíc nicméně mohou hodit.
Po 20 min přezul Hülkenberg, jenž si z Belgie kvůli způsobení hromadné nehody po startu přiváží trest v podobě odsunu o 10 míst zpět na roštu, na přechodné pneumatiky a kolo zvládl za 1:38,567 min. Renault využívá jeho penalizace a nasazuje mu opět nový motor, jde však o prověřenou, čerstvou B-specifikaci.
Time for the tifosi to get excited 🙌
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018
Vettel and Raikkonen both on track 🔴#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/I4Z3loadS2
Z trůnu ho o pár min později sesadil Vettel, jemuž se na pneumatikách do deště povedlo zajet o 7 desetin sekundy rychleji (1:37,867 min), jeho týmový kolega Räikkönen (1:38,878) byl po půl hodině třetí před Sainzem (1:39,014), jenž se svým další pokusem na intermediálkách (1:37,424) dostal do čela.
Déšť začínal znovu houstnout, což doložil Verstappen smykem na výjezdu z Parabolicy, Ricciardo průjezdem štěrkem ve druhé zatáčce Lesmo či Vettel probržděním v druhé šikaně.
K ostrým kolům konečně vyrazily i Mercedesy a obsadily první dvě příčky: Hamilton s časem 1:36,545 min (317,6 km/h na speed trapu) a Bottas s 1:36,238 min (309,6 km/h), oba na intermediálkách. Za ně se prosadil Leclerc se Sauberem (1:36,648 min a 310,2 km/h), jenž na Hamiltona ztrácel jen desetinu vteřiny.
A spin for @Max33Verstappen 🔄
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018
📻 "All good, just a little drift!"#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/KxOKWrotK8
Vettel opustil garáž a odebral se v polovině tréninku do motorhomu, Ferrari řeší problém na zádi jeho vozu a mění mu převodovku. Jde o náhradní díl a vzhledem k pátku nepůjde o penalizaci. Red Bullu se podařilo vyřešit potíže Ricciarda a mladý Australan už je zpět na trati. Horner v komentáři zatím těžko hodnotí výkonnostní rozdíl mezi oběma specifikacemi (B a C) motoru Renault.
Půl hodiny před koncem předvádí nejrychlejší kolo na přechodných gumách Verstappen - 1:35,665 min, podmínky se trochu zlepšily. Poslední je stále Norris s McLarenem, který na něj ztrácí 2,617 sekundy, navíc zatím ujel jen 9 kol. Potřeboval by získávat více zkušeností a jezdit. Alonso je s druhým oranžovým ovzem o 0,85 před ním na 14. místě.
A close up of @LandoNorris' 👃 😬#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/pBaeigpYlr
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018
Renault končí čtvrthodiny před koncem s tím, že se podmínky už nezlepší. Časy tomu ale nenasvědčují: na třetí příčku za svého týmového kolegu a Gaslyho (1:35,665) se daří postoupit Ricciardovi (1:35,899).
Dále se zlepšuje, ale v zaoceánském australsko-novozélandském souboji získává překvapivě navrch Hartley poháněný Hondou - 1:35,024, oba na přechodných pneumatikách. Na první příčku se v samotném závěru probojoval Sergio Pérez (1:34,000), Kimi Räikkönen (1:34,550) na nej ve svém nejlepším pokusu ztratil půl sekundy, Esteban Ocon s druhou Force Indií končí třetí.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:34,000 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:34,550 |
3. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:34,593 |
4. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:35,024 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:35,207 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:35,438 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:35,665 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:35,995 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:36,107 |
10. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:36,238 |
11. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:36,546 |
12. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:36,648 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:37,066 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:37,426 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:37,683 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:37,790 |
17. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:37,867 |
18. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:37,929 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:38,253 |
20. | 47 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:38,282 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ