Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

Petr Hlawiczka, 23. května 2019, 06:25 Google+

Ferrari musí okamžitě začít porážet Mercedes, chce-li ještě letos pomýšlet na boj o mistrovský titul. V Monaku tento víkend vzhledem k předchozím výsledkům ale nebude favoritem, podle některých by dokonce mohlo být až třetím nejrychlejším týmem. Pomohou italské stáji nové díly? Zatím se jí v šampionátu moc nedaří.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 24.05. 11:55) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu

Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Ostatní odvedli lepší práci než my. Má to jistě negativní stránky," přiznává Vettel, jenž na lídra šampionátu mířícího za svým 6. titulem - Lewise Hamiltona, ztrácí už skoro 50 bodů. "Pracujeme tvrdě - není to tak, že bychom polevili a v posledních několika týdnech se opalovali."

"Tady se může stát cokoliv, protože je ve hře tolik proměnných: provoz, bariéry, počasí - všechno to může nějako ovlivnit výsledek. A musím říct, že si zde zasloužíme dobrý výsledek," pokračuje pilot Ferrari již na monackém padoku.

"Pracovali jsme velmi tvrdě a stále tvrdě pracujeme, ale nepodařilo se nám získat výsledky, které jsme měli. Víme, že stále musíme pracovat na zlepšení, abychom dosáhli takové úrovně konkurenceschopnosti, jakou jsme měli na počátku sezóny," uvědomuje si Vettel.

img-responsive

Sebastian Vettel během tréninku v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Na 3,337 km dlouhém okruhu se první tréninky jedou již dnes. Pro jezdce jde o jedinečný zážitek: "Není pochyb o tom, že jde o nejikoničtější trať sezóny - nejprve uháníte do kopce, potom městskými uličkami dolů, než projedete ve tmě velmi rychlým tunelem do přístavu. Je fakt unikátní," popisuje německý pilot.

"Pro jezdce a inženýry je tahle hrbolatá trať úplně vzdálená od ostatních okruhů, na které jsme zvyklí - a to z toho činí ještě větší výzvu. Auta potřebují maximální aerodynamický přítlak a nastavení, které jezdci dodá potřebnou sebedůvěru, aby obrušoval zdi v honbě za nejrychlejším časem na kolo. Není zde prostor pro chybu a vzhledem k absenci skutečné rovinky je předjíždění takřka nemožné. Proto je důležité se dobře kvalifikovat," upozorňuje Vettel.

Je podle čtyřnásobného šampióna návrh letošního vozu SF90 chybný? "Hodně aut jezdí za námi, takže chybný návrh mají spíše oni. Takže rozhodně ne. Věřím, že máme dobré auto, momentálně však musíme hledat odpovědi. Tou hlavní je to, že Mercedes je lepší. Jsme s tím spokojeni? Nikoliv. Můžeme to přes noc změnit. Asi ne. Intenzívně ale pracujeme na zlepšení našeho vozu, na zrychlení a na tom, abychom se dostali zpět na špici."

img-responsive

Dokáže Ferrari v Monaku díky novým dílům zatopit Mercedesu, který je favoritem na vítězství? | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari podle svého šéfa Mattii Binotta přivezlo pro tento víkend v Monte Carlu nové díly, které by mu měli pomoci stáhnout náskok Mercedesu, zároveň vyhodnocuje koncepty soupeřů a v továrně pracuje na novém předním zavěšení, které by mu mělo pomoci vyřešit velký neduh - nedotáčivost v zatáčkách.

"V Maranellu už pracujeme na vyhodnocování nových konceptů, a zároveň sem přivezeme některé další prvotní novinky. Velká cena slaví 90. leté výročí stejně jako Scuderia, což tento víkend činí ještě zvláštnějším. Monako je samozřejmě domácím závodem Charlese [Leclerca] a my si uvědomujeme, jak moc to pro něj znamená. A pro nás také," dodává Binotto.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 24.05.2019 11:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toto Wollf a Dieter Zetsche se radují z vítězství po závodě v Monze

Alonso a Mercedes? Wolfova odpověď zní jasně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud