Scuderia svého mladíka po zajetí kola za 1:12,149 min již nechala v boxech, protože si myslela, že mu to v pohodě bude stačit na postup do prostřední části. Leclerc se dotazoval, jestli si jsou opravdu jisti, a raději chtěl ještě vyjet na trať. Tým mu odpověděl, že ano, a vyčkával v boxech, zatímco se ostatní neustále zlepšovali s tím, jak se povrch dráhy vyvíjel a zrychloval.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se například ve druhé jízdě zlepšil o 9 desetin a Charlesovi nakonec zůstaly oči pro pláč - v Q1 skončil šestnáctý a k velkému překvapení na domácí půdě nepostoupil. Na začátku Velké ceny Monaka, kde se nedá předjíždět, pak stál na opačné straně roštu.
Není divu, že byl na svůj tým pořádně naštvaný: "Je to velmi těžké strávit. Potřebují vysvětlení," hlesl po zpackané kvalifikaci. Vztahy mezi Leclercovým managementem a vedením závodního týmu po víkendu značně ochladly.
"Hluboce se mu omlouváme! Hlavní je, abychom už takové chyby neopakovali," burcuje Camilleri ve snaze udobřit si mladého jezdce. "K těmto věcem žel dochází, ale důležité je, abychom nedělali tytéž chyby znovu."
"Šlo o chybu týmu a my jsme přišli na to, co nefungovalo. Teď musíme zapomenout na to, co se stalo, a snížit náskok na Mercedes," vybízí ředitel Ferrari svůj závodní tým, jemuž se v posledních závodech výkonnostně moc nedaří. Druhé místo Vettela v Monte Carlu bylo nejlepším letošním výsledkem stáje z Maranella.
The margins are so fine around this place#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/N8T0iw9mJT
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019
Během posledního víkendu ztratila na Stříbrné šípy dalších 22 bodů, její ztráta v šampionátu dosahuje po šesti podnicích už 118 bodů., zatímco se na ní dotahuje třetí Red Bull, jenž ji bodově v posledních dvou závodech předčil. Její motor sice v kvalifikaci patří mezi nejvýkonnější, ztrácí však v oblasti přítlaku a práce s pneumatikami. Šanci na vítězství by mohla mít na velmi rychlé trati v Kanadě, kam týmy zamíří příští týden.
Ferrari je v krizi a někteří novináři spekulují o možném konci 31letého Vettela v F1. Na pozadí dochází ke změnám: špičkoví inženýři Alessandro Cinelli a Giacomo Tortora byli odsunuti, povýšení se naopak dočkal Macrco Adurno. Vedení Ferrari schválilo na vývoj vozu a nového zavěšení vyšší rozpočet, aby nebyl narušen zbytek jeho programu. Pozice Binotta ale ohrožena není: "Mattia Binotto má mou plnou podporu. Jsem si jistý, že nalezneme řešení," dodává Camilleri.