"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Petr Hlawiczka, 22. května 2019, 06:20 Google+

McLaren věří, že v průběhu sezóny 2019 dosáhne dalších pokroků. Jejich monopost MCL34 totiž reaguje na prováděné změny a nové díly způsobem, jaký u jeho předchůdce neznali.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 22.05. 19:31) Napište svůj názor
McLaren během sezónních testů v Barceloně

McLaren během sezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu si loni sice přechodem na pohonnou jednotku Renault polepšila, objevily se ale problémy s vozem. Zatímco v sezóně 2017 patřilo její šasi ke špičce, tak jeho nástupce se nepovedl a patřil k nejhorším v poli, což následně vedlo k velkým organizačním změnám.

V minulém roce nefungovala ani různá vylepšení a s aerodynamikou se McLarenu za celou sezónu nepodařilo udělat pokrok. Před 2 týdny do Španělska tým ale dovezl nové díly a jejich dopad na výkonnost letošního vozu MCL34 je pro tým velkým povzbuzením.

"Dobré je letos to, že máme auto, jež reaguje na nasazovaná vylepšení, protože jak vím od kluků z továrny a z trati, tak loni problém spočíval v tom, že cokoliv s autem udělali, tak na novinky nereagovalo. Je to tedy velmi, velmi pozitivní," pochvaluje si nový šéf týmu Andreas Seidl.

img-responsive

Dobrá zpráva - novinky konečně fungují | foto: McLaren

"To rovněž momentálně povznáší ducha uvnitř společnosti. Všichni víme, že ve středu pole, kde momentálně bojujeme, probíhá vývojová bitva. Chce to mít auto, které během sezóny můžete rozvíjet, a o to se každý závod a každých pár závodů pokoušíme," pokračuje.

McLaren do Q3 nepostoupil, novinky ve Španělsku ale fungovaly
I když se McLarenu nepodařilo v Barceloně s novými díly postoupit do třetí části kvalifikace, tak podle inženýrů představovaly krok vpřed, protože se podařilo napravit slabiny, jež vyšly najevo v Číně.

"Když jsme vyrazili s vozem na trať, tak jsme hned viděli, že novinky fungují. Čísla tedy odpovídali všemu, co jsme pozorovali doma. To je dobré. Auto reaguje na to, co nasazujeme," hodnotí 43letý Němec, jenž šéfoval motorsportu u Porsche.

img-responsive

McLaren má před sebou pořádný kus cesty, než se vrátil na špici, vedení zůstává při zemi | foto: McLaren

Pokud jde o výkonnost, tak je Barcelona vlastnostmi trochu podobná tomu, co jsme viděli v Číně, kde jsme se s výkonností rozhodně trápili mnohem více. Samozřejmě, že to je vždy trochu zklamání, když nepostoupíte do Q3, nakonec ale to, co jsme pozorovali, byl v podstatě potenciál auta, které máme," vysvětluje Seidl.

Budoucnost Seidla a McLarenu
"Teď je důležité, abych dostal čas a opravdu se seznámil s detaily toho, co je ve Wokingu a jak tým funguje. Pak to bude o úzké spolupráci s klíčovými hráči týmu, abychom se připravili na budoucnost,"
hovoří o své nové roli.

Důležité je vypracovat jasný plán a společně se Zakem [Brownem] stanovit jasné ambice toho, jak přistoupíme k dalšímu rokům. Potom se podíváme před sebe - s novými pravidly přicházejí velké výzvy. Pro tým, jako jsme my, jde o velkou příležitost - na to se zaměřím v příštích týdnech a měsících," dodává Seidl.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 22.05.2019 19:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Číně

Honda teď může směle cílit na Mercedes, domnívá se pilot Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  6. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud